ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)

تعداد صفحات :۱۴

این تحقیق با هدف مطالعه ضرورت بازنگری در برنامه ریزی درسی رشته کشاورزی با تاکید بر مشارکت اعضای هیات علمی در فرآیند برنامه ریزی درسی انجام گردیده است. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی به شمار می آید. جامعه آماری تحقیق شامل ۱۵۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشکده و دانشگاه های کشاورزی (دولتی) استان خوزستان بوده است که ۱۱۳ نفر از آنها به طور تصادفی و متناسب با حجم هر طبقه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه با نظر اعضای هیات علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی تایید و برای تعیین پایایی آن، آلفای کرونباخ محاسبه شد که میزان آن برای بخش های مشارکت برنامه ریزان و مخاطبین در برنامه ریزی درسی، کیفیت برنامه ریزی درسی و چالش های نظام برنامه ریزی درسی مطلوب به ترتیب (a= 0.71, 0.88, 0.79) محاسبه شد. نتایج نشان داد که در رتبه بندی «میزان شایستگی گروه های مختلف برای مشارکت در برنامه ریزی درسی از دیدگاه پاسخگویان»، اعضای هیات علمی بیشترین شایستگی را در این زمینه دارند. در اولویت بندی راهکارهای بالا بردن کیفیت برنامه های درسی رشته کشاورزی، «تدوین برنامه درسی حوزه تخصصی مبتنی بر اصول و روش های علمی و توسط متخصصین ذی صلاح» و «تناسب محتوای برنامه درسی رشته تخصصی با پیشرفت های روز» بیشترین اهمیت را داشتند. نتایج آزمون t نیز نشان داد که اعضای هیات علمی با ویژگی های فردی و حرفه ای متفاوت با هم در ارتباط با ضعیف بودن مطلوبیت نظام برنامه ریزی درسی توافق دارند و تفاوت آماری قابل ملاحظه ای میان آنها دیده نشد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد بین میل به مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه ریزی درسی دانشگاهی و «آشنایی هیات علمی با اصول لازم جهت برنامه ریزی درسی دانشگاهی» و «تصور توانایی هیات علمی جهت مشارکت در برنامه ریزی درسی دانشگاهی» و «میزان اطلاعات هیات علمی در ارتباط با روند برنامه ریزی درسی دانشگاهی» رابطه مثبت و معنی داری در سطح ۰.۰۱، ۰.۰۵ درصد وجود دارد. نتایج حاصل از آزمون f نیز نشان داد بین میزان اطلاعات اعضای هیات علمی با مرتبه علمی گوناگون تفاوت آماری معنی دار وجود دارد.

کلید واژه: بازنگری، مشارکت، برنامه ریزی درسی، آموزش عالی کشاورزی، اعضای هیات علمی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.