بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن ها در کلاس های فارسی آموزان خارجی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن ها در کلاس های فارسی آموزان خارجی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن ها در کلاس های فارسی آموزان خارجی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن ها در کلاس های فارسی آموزان خارجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن ها در کلاس های فارسی آموزان خارجی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

تعداد صفحات :۲۹

طبق نظر بسیاری از محققان، بازخوردهای تصحیحی شفاهی در تسهیل و تسریع فرایند یادگیری زبان دوم نقش مهمی دارند. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی انواع خطاهای زبان آموزان، انواع بازخوردهای مدرسان به خطاها و پاسخ های فوری زبان آموزان به آن بازخوردها و نیز تعیین بیشترین و کمترین بسامد آن ها در کلاس های آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم براساس الگوی لیستر و رانتا (۱۹۹۷) می باشد. به این منظور، پنج کلاس فارسی آموزی در سطوح پایه، میانی و پیشرفته و نیز شرکت کننده هایی متشکل از ۵ مدرس ایرانی زبان فارسی و ۵۷ فارسی آموز با ملیت های مختلف از طریق نمونه گیری احتمالی از نوع طبقه ای انتخاب شدند. در این پژوهش، ۳۴۲۰ دقیقه مشاهده کلاسی صورت گرفت که پس از متناسب سازی داده ها، ۱۶۲۰ دقیقه از آن ها به متن نوشتاری تبدیل شد. سپس انواع بازخوردهای مدرسان، انواع خطاهای فارسی آموزان و نیز، انواع پاسخ های فوری آن ها به بازخورد ها مشخص، و از نرم افزارهای رایانه ای مخصوصی برای تحلیل داده ها و طراحی «نمودار گردشی توالی اصلاح خطا» استفاده شد. پس از بررسی داده ها، معلوم شد که این پژوهش، از لحاظ بیشترین نوع بازخورد ارائه شده، یعنی «تصحیح غیرصریح» و نیز بیشترین پاسخ دهی فارسی آموزان به نوع بازخورد، یعنی بازخورد «فراخوانی»، با پژوهش لیستر و رانتا (۱۹۹۷) همسو بوده، اما در مورد کم بسامدترین بازخورد و نیز کم بسامدترین پاسخ آنی زبان آموز به بازخورد مدرس، با پژوهش لیستر و رانتا (۱۹۹۷) همسو نبوده است.

کلید واژه: خطا، بازخورد، پاسخ به بازخورد، الگوی لیستر و رانتا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.