تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۸

مقدمه: اهمیت پژوهش های دانشجویی برای تمام دست اندرکاران امور آموزشی و پژوهش پزشکی آشکار است. درگیری دانشجویان در طرح های پژوهشی، منجر به افزایش اطلاعات و عملکرد پژوهشی دانشجویان شده و توانایی های لازم برای تحلیل مطالعات علوم پایه و بالینی را فراهم می نماید. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر کارگاه روش تحقیق بر فراگیری پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ بود.مواد و روش ها: در این مطالعه مداخله ای، ۵۰ نفر از دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه گیری سر شماری، در کارگاه اختیاری ۳ روزه روش تحقیق شرکت کردند. برای ارزیابی روند آموزشی قبل از شروع کارگاه یک پیش آزمون و پس از اتمام کارگاه یک پس آزمون از چهار پانل کارگاه از شرکت کنندگان در کارگاه گرفته شد. داده ها با روش های آزمون تی و آنووا با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه به کمک متخصصین پژوهشی تایید شد و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ، ۰.۸۱ و ۰.۸۳ بود.نتایج: تعداد ۴۷ نفر در پیش آزمون و پس آزمون کارگاه شرکت کردند. میانگین نمرات شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمون، به ترتیب ۸±۳.۶ و ۹.۷۵±۳ و اختلاف بین آنها معنی دار بود (P=0.007). در تحلیل نمرات سوالات معلوم شد میانگین نمره سوالات مربوط به پانل های مختلف به جز پانل آمار قبل و بعد از آموزش تفاوت معنادار بود (P<0.05)، ولی پانل آمار معنادار نبود (P=0.18).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برگزاری کارگاه روش تحقیق می تواند در آموزش و فراگیری پژوهش دانشجویان بجز مبحث آمار مفید واقع شود و باید برای آموزش آمار روش آموزشی متفاوت و موثرتری در نظر داشت.

کلید واژه: کارگاه، تحقیق، آموزش، دوره پیش از تحصیلات تکمیلی، پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.