عنوان فارسی: نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی (عنوان عربی: العلاقه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه من منظار العلامه محمدحسین الطباطبائی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان فارسی: نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی (عنوان عربی: العلاقه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه من منظار العلامه محمدحسین الطباطبائی) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان فارسی: نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی (عنوان عربی: العلاقه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه من منظار العلامه محمدحسین الطباطبائی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی (عنوان عربی: العلاقه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه من منظار العلامه محمدحسین الطباطبائی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان فارسی: نسبت اخلاق دینی و اخلاق سکولار از منظر علامه طباطبایی (عنوان عربی: العلاقه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه من منظار العلامه محمدحسین الطباطبائی) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه اخلاق
تعداد صفحات :۳۴
چکیده فارسی:علامه طباطبایی در یک طرح ابتکاری، مکاتب اخلاقی را به چهار مکتب عمده (مکتب انبیای سلف، مکتب ویژه قرآن، مکتب فلاسفه یونان و مکتب نسبیت گرایی اخلاقی و پیروان نظریه تکامل) تقسیم می کند. دو مکتب اول را علامه جزو اخلاق دینی و دو قسم اخیر را سکولار می داند. بنابر ارزیابی علامه از مکاتب اخلاقی، نسبت اخلاق دینی و سکولار، نسبت نقص و کمال و مصداق عموم و خصوص مطلق است. تمایز اصلی دو رویکرد مذکور در بهره مندی و عدم بهره مندی عقل در شناخت مفاهیم، مصادیق، کشف، توجیه و تضمین ارزش های اخلاقی از معارف وحیانی است. در اخلاق دینی، ایمان حقیقی به مبدأ و معاد، التزام عملی به احکام دینی، ارزش های اخلاقی را تضمین و شکوفا می کند و منشأ ضعف های اخلاقی موجود در جوامع دینی به ویژه جوامع مسلمان، بی توجهی به مبانی و عدم التزام عملی به تعالیم اصیل دین اسلام است.
چکیده عربی:قدم العلامه محمد حسین الطباطبائی حین قسم المذاهب الأخلاقیه إلی اربعه مذاهب رئیسیه، وهی المذهب الأخلاقی الذی کان علیه الأنبیاء السالفون، والمذهب الأخلاقی الذی دعا إلیه القرآن، ومذهب الفلاسفه الیونانیین، ومذهب النسبیه الأخلاقیه (وهو مذهب انصار نظریه التکامل). وقد وضع العلامه الطباطبائی المذهبین الأولین ضمن اطار الأخلاق الدینیه، بینما وضع المذهبین الآخرین فی اطار الأخلاق العلمانیه. وفی ضوء ما وضعه من تقسیم وتقییم للمذاهب الأخلاقیه، یتضح ان النسبه بین الأخلاق الدینیه والأخلاق العلمانیه کالنسبه بین النقص والکمال. وتعتبر مصداقا للعموم والخصوص المطلق.الفارق الأساسی بین الاتاهین المذکورین یتلخص فی الاستفاده أو عدم الاستفاده من العقل فی معرفه المفاهیم، والمصادیق، والکشف، والتوجیه، وتضمین القیم الأخلاقیه من المعارف الوحیانیه. وهذه القضیه بحد ذاتها تؤدی إلی ایجاد الفوارق بین الجوانب النظریه والعملیه فی الأخلاق. فی الأخلاق الدینیه یکون الایمان الحقیقی بالمبدأ والمعاد، والالتزام العملی بأحکام الدین ضمانه للقیم الأخلاقیه ومدعاه لازدهارها. واما التدنی الأخلاقی السائد فی المجتمعات الدینیه وخاصه المجتمعات الإسلامیه فیعود سببه إلی تجاهل الاسس وعدم الالتزام عملیا بالتعالیم الأصیله التی دعا إلیها الدین الإسلامی.
کلید واژه: کلیدواژه فارسی: اخلاق دینی، اخلاق سکولار، حسن و قبح، عقل و دین، قلمرو دین، دین و اخلاق، علامه طباطبایی (کلیدواژه عربی: الأخلاق الدینیه، الأخلاق العلمانیه، الحسن والقبح، العقل والدین، مجال الدین، الدین والأخلاق، العلامه محمد حسین الطباطبائی)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.