بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند سال ۱۳۹۱ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند سال ۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: افزایش کیفیت آموزش پرستاری موجب ارتقای کیفیت در مراقبت پرستاری می شود. سنجش دیدگاه دانش آموختگان می تواند راه را برای برنامه ریزی و اصلاح روش های موجود روشن سازد. این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر بر کیفیت آموزش از دیدگاه دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی ۱۱۵ نفر از دانش آموختگان پرستاری شاغل در بیمارستان های شهر بیرجند در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ که به روش نمونه گیری سهمیه ای انتخاب شدند، انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته شامل دو بخش مشخصات جمعیت شناختی و دیدگاه دانش آموختگان در خصوص میزان تاثیر عوامل مختلف بر کیفیت آموزش دارای ۳۲ گویه و پنج حیطه بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای بررسی پایایی از ضریب همبستگی درونی سوالات استفاده شد که ضریب Cronbach Alpha در کل ۰.۹۲ و در حیطه های مختلف از ۰.۷۰ تا ۰.۸۳ به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش ۱۵ و آزمون های آماریFriedman و Wilcoxon تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: از ۱۱۵ دانش آموخته موردمطالعه، بیشتر افراد مونث (%۸۷.۸)، متاهل (%۷۶.۵) و دانش آموخته دانشگاه های دولتی (%۶۸.۷) بودند. از دیدگاه دانش آموختگان، حیطه ویژگی های فردی استاد بیشترین و حیطه نظارت و ارزشیابی کمترین میانگین امتیاز تاثیر بر کیفیت آموزش را به خود اختصاص داده بود. همچنین موثرترین عامل در حیطه ویژگی های فردی استاد، تسلط استاد در درس مورد نظر بود.نتیجه گیری: اساتید می توانند با کسب ویژگی هایی مانند تسلط در درس و توجه به مشکلات دانشجویان موجب ارتقای کیفیت آموزش گردیده و همچنین با انجام تغییراتی در سیستم ارزشیابی در جهت عینی تر بودن ارزشیابی و ارائه بازخورد به دانشجویان می توان گام موثری در ارتقای کیفیت آموزش برداشت.

کلید واژه: پرستاری، دانش آموخته، دیدگاه، کیفیت آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.