مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن :

مقاله همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در پژوهش پرستاری از صفحه ۳۳ تا ۴۳ منتشر شده است.
نام: همبستگی تصویر ذهنی از بدن و اختلالات خوردن
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تصویر ذهنی از بدن
مقاله اختلالات خوردن
مقاله دانش آموز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: نوجوانان معمولا دارای مشکلات ویژه ای هستند که در دوره کودکی کمتر با آن مواجه می باشند. در این دوره تصویر ذهنی که به دلیل تغییرات جسمی تحت تاثیر قرار می گیرد ممکن است منجر به اختلال خوردن گردد.
هدف: این مطالعه با هدف تعیین ارتباط تصویر ذهنی از بدن با اختلالات خوردن در دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر کرمان انجام شد.
روش: در این مطالعه توصیفی – همبستگی ۶۵۰ دانش آموز دختر شرکت کردند. گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه های اطلاعات فردی، اختلالات خوردن و تصویر ذهنی از بدن در سال ۱۳۸۶ صورت گرفت. اعتبار و پایایی پرسشنامه از شاخص های مرکزی، پراکندگی و آزمون هایt ، آنالیز واریانس یک طرفه و رگرسیون خطی و لجستیک با استفاده از نرم افزار SPSS v.15 جهت تجزیه و تحلیل استفاده گردید.
یافته ها: میانگین نمره کل تصویر ذهنی از بدن
%۶۴۰۲ بود. بیشترین میانگین به (مو، گوش ها، دست ها، قفسه سینه) تعلق گرفت. %۶۳ دانش آموزان به اختلال خوردن مبتلا بودند که %۱۷ به بی اشتهایی عصبی، %۱۷ به پراشتهایی عصبی و %۲۹ به اختلال خوردن تصریح نشده مبتلا بودند. مقایسه نمره تصویرذهنی با نوع اختلال خوردن به جزء بی اشتهایی عصبی در سایر موارد نتیجه معناداری را نشان داد. نتایج تاثیر متقابل متغیرهای اختلال خوردن و نمره تصویرذهنی را نشان داد. تنها شاخص توده بدنی عامل پیش بینی کننده ابتلا به خوردن بود (P=0.02).
نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر نشان دادکه همبستگی بین دو متغیر تصویرذهنی و اختلال خوردن متقابل است. با وجود نشانه های یکی از اختلالات، احتمال وجود آشکار یا پنهان دیگری نیز وجود دارد. بنابراین آموزش کلیه افرادی چون والدین و آموزگاران و مراقبین بهداشتی توسط پرستاران بهداشت جامعه در زمینه مشکلات تغذیه ای می تواند در تشخیص و شناسایی زودرس اختلالات موثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.