بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اتیسم


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اتیسم دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اتیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه برتری طرفی و وضعیت عملکرد ارتباطی با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اتیسم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: وجود مشکل در برتری طرفی اندام ها و نقص در عملکرد زبانی و ارتباطی افراد اتیستیک می توانند با وضعیت تحصیلی آن ها مرتبط باشند. هدف این پژوهش بررسی وضعیت برتری طرفی اندام ها و عملکردارتباطی در دانش آموزان مبتلا به اتیسم در ارتباط با وضعیت تحصیلی آنها است.روش بررسی: این پژوهش توصیفی -مقایسه ای، مقطعی و به لحاظ هدف کاربردی بر روی ۴۰ دانش آموز مبتلا به اتیسم با میانگین سنی ده سال و ۸ماه (انحراف استاندارد ۲ سال و ۵ ماه) انجام شد. از پرسشنامه ارزیابی عملکرد ارتباطی و چک لیست مشاهده ای ارزیابی برتری طرفی اندام ها (دست، پا، چشم و گوش) برای گردآوری اطلاعات استفاده گردید. جهت بررسی فرضیه ها، آزمون T-test و تحلیل واریانس یکراهه به کار گرفته شد.یافته ها: رابطه معناداری بین وضعیت تحصیلی و برتری طرفی در دو اندام دست و پا مشاهده شد به طوریکه آزمودنی های دارای وضعیت تحصیلی ضعیف گرایش کمتری به یک سوتوانی داشتند (P<0.05). اما این رابطه درمورد گوش و چشم معنادار نبود. همچنین رابطه معناداری بین عملکردارتباطی و وضعیت تحصیلی آزمودنی ها (علی رغم تفاوت درمیانگین نمرات عملکرد ارتباطی) مشاهده نشد (P>0.05).نتیجه گیری: اقدامات توانبخشی به منظور تثبیت برتری طرفی اندام ها در جهت ایجاد زمینه لازم برای بهبود قابلیت های زبانی و پیشرفت تحصیلی، دارای اهمیت است.

کلید واژه: اتیسم، برتری طرفی، عملکرد ارتباطی، جانبی شدگی نیمکره های مغزی، وضعیت تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.