مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارمغان دانش

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: با توجه به اینکه افراد در برخورداری از سبک های مقابله با استرس متفاوت می باشند، هدف این مطالعه مقایسه رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و متغیر خود پنداره با سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی ارم شیراز بود.روش بررسی: در این مطالعه همبستگی تعداد ۲۳۴ نفر از دانشجویان موسسه آموزش عالی ارم شیراز به روش تصادفی ساده در سال ۹۰-۸۹ انتخاب شدند. از این تعداد ۲۲۹ نفر (۹۱ پسر و ۱۱۹ دختر) به سوالات سه پرسشنامه ابزار تجدید نظر شده الگوهای ارتباطی خانواده کوئرنروفیتزپاتریک، پرسشنامه خود پنداره مقابله با موقعیت های استرس زا، اندلر و پارکر پاسخ دادند. داده ها با آزمون های آماری همبستگی پیرسون و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و خود پنداره با مولفه های سبک های مقابله ای در دو گروه دانشجویان دختر و پسر رابطه معنی داری وجود داشت. در گروه دختران سبک های مقابله ای مساله مدار و سبک مقابله اجتنابی با متغیر گفت و شنود و سبک مقابله ای هیجان مدار با متغیر همنوایی دارای رابطه مثبت و معنی داری بود (p<0.05). در گروه پسران سبک مقابله اجتنابی با متغیر گفت و شنود و سبک مقابله هیجان مدار با متغیر هم نوایی دارای رابطه مثبت و معنی داری بود. همچنین در ارتباط با متغیر خودپنداره نتایج نشان داد که این متغیر در گروه دختران با سبک مقابله ای مساله مدار و سبک مقابله اجتنابی رابطه مثبت و معنی داری بود، اما در گروه پسران، متغیر خودپنداره تنها با متغیر سبک اجتنابی دارای رابطه مثبت و معنی داربود (p<0.05). هم چنین در سبک مقابله ای هیجان مدار تفاوت معنی داری بین دو گروه دختران و پسران مشاهده شد، به این ترتیب که در گروه دختران سبک مقابله هیجان مدار (۵۱.۴۸) بیشتر از نمره این سبک در گروه پسران (۴۸.۱۸) بود (p<0.05). نتیجه گیری: الگوهای ارتباطی خانواده و خودپنداره در ایجاد سبک های مقابله ای اثر بخش است، بنابراین شیوه های آموزش و ارتقاء متغیرهای یاد شده در خانواده ها، به خصوص برای جوانان ضروری و لازم است.

کلید واژه: الگوی ارتباطی خانواده، خودپنداره، سبک مقابله ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.