مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)
تعداد صفحات :۲۰
پژوهش حاضر، از دسته طرح های مقایسه ای است که به بررسی تفاوت اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم طرح ارزشیابی توصیفی و سنتی می پردازد. بدین منظور، نمونه ای تصادفی مرکب از ۴۰۰ دانش آموز پایه چهارم شهر تهران انتخاب شد که ۲۰۰ نفر آنها تحت پوشش طرح توصیفی و ۲۰۰ نفر دیگر در نظام سنتی درس می خواندند. جهت مقایسه میزان اضطراب مدرسه، از پرسشنامه اضطراب مدرسه فیلیپس استفاده شد و اطلاعات به دست آمده در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که دانش آموزان دو گروه در میزان اضطراب مدرسه، اضطراب امتحان، واکنش های فیزیولوژیک، ترس از ابراز وجود و فقدان اعتماد به نفس با یکدیگر تفاوتی ندارند (p>0.05). دانش آموزان دختر و پسر، تنها در میزان اضطراب امتحان با یکدیگر متفاوتند و این اضطراب در دختران بیشتر از پسران است (۰.۰۵<p). دانش آموزان پسر طرح سنتی و توصیفی در میزان اضطراب مدرسه (۰.۰۵<p) و اضطراب امتحان (۰.۰۱=p) با یکدیگر تفاوت دارند و این اضطراب در دانش آموزان نظام سنتی بیشتر است. دانش آموزان دختر و پسر طرح توصیفی در میزان اضطراب امتحان با یکدیگر متفاوتند و این اضطراب در دختران بیشتر از پسران است (۰.۰۱<p). بنابراین می توان نتیجه گرفت که طرح ارزشیابی توصیفی تنها در کاهش اضطراب دانش آموزان پسر موثر بوده، توانسته است میزان اضطراب مدرسه و اضطراب امتحان آنها را نسبت به دانش آموزان طرح سنتی کاهش دهد.
کلید واژه: ارزشیابی توصیفی وسنتی، اضطراب مدرسه، اضطراب امتحان، واکنش های فیزیولوژیک، ترس از ابراز وجود، فقدان اعتماد به نفس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.