عنوان فارسی: تحلیل معناشناختی «توجه به علم خدا و آثار آن در رفتار انسان» از دیدگاه آیات و روایات (عنوان عربی: التحلیل المعنائی ل‍ «الانتباه إلی علم الله سبحانه و تعالی و آثاره فی سلوک الإنسان»)


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تحلیل معناشناختی «توجه به علم خدا و آثار آن در رفتار انسان» از دیدگاه آیات و روایات (عنوان عربی: التحلیل المعنائی ل‍ «الانتباه إلی علم الله سبحانه و تعالی و آثاره فی سلوک الإنسان») دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تحلیل معناشناختی «توجه به علم خدا و آثار آن در رفتار انسان» از دیدگاه آیات و روایات (عنوان عربی: التحلیل المعنائی ل‍ «الانتباه إلی علم الله سبحانه و تعالی و آثاره فی سلوک الإنسان»)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تحلیل معناشناختی «توجه به علم خدا و آثار آن در رفتار انسان» از دیدگاه آیات و روایات (عنوان عربی: التحلیل المعنائی ل‍ «الانتباه إلی علم الله سبحانه و تعالی و آثاره فی سلوک الإنسان»)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تحلیل معناشناختی «توجه به علم خدا و آثار آن در رفتار انسان» از دیدگاه آیات و روایات (عنوان عربی: التحلیل المعنائی ل‍ «الانتباه إلی علم الله سبحانه و تعالی و آثاره فی سلوک الإنسان») :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزه های قرآنی

تعداد صفحات :۲۱

چکیده فارسی:از دیدگاه آیات و روایات، «توجه انسان به علم خدا» آثاری مبارک برای او دارد. در میان این آثار، تاثیرات اخلاقی این موضوع چشمگیرتر به نظر می رسد. «توجه به علم خدا»، هم سبب «پرهیز از رذایل» است و هم «آراستگی به فضایل». مقصود از «پرهیز از رذایل»، ترک «گناه، ظلم، هواپرستی و مانند آن» است. تعدادی از مصادیق جزئی تر این موضوع در آیات و روایات نام برده شده است؛ مانند: پرهیز از بخل، بدگویی، تهمت، خیانت، خودستایی و ریا. با بررسی آیات و روایات، رابطه میان کلید واژه های این حوزه معنایی، قرار داشتن همه آن ها در خویشتن داری انسان از گناهان و رذایل است. میان این حوزه معنایی و برخی دیگر از حوزه های معنایی، رابطه ای نزدیک وجود دارد؛ مانند رابطه «آثار توجه به علم خدا» و «آثار ذکر الله» که عموم و خصوص من وجه» است.

چکیده عربی:لا شک و لا ریب أن من منظور الآیات والروایات أن ل‍ «انتباه الإنسان إلی علم الله» آثار جمیله وعده و من بینها، الآثار الأخلاقیه لهذا الموضوع لافته للنظر إلی حد بالغ. من المعلوم أن «الالتفات والانتباه إلی علم الله» تؤول إلی «التجنب عن الرذائل» و «التزین بالفضائل» والغرض من «التجنب عن الرذائل» هی «ترک الذنوب والظلم و اتباع الهوی و نظائرها» والجدیر بالذکر أنه وردت عدد من نماذج جزئیه لهذا الموضوع فی الآیات والروایات کالتجنب عن البخل والقول السیئ والتهمه والخیانه والمراء والرئاء. و نحن نری بوضوح بعد الدراسه الآیات والروایات أن الصله بین المفردات الرئیسه لهذا الحقل المعنائی تقع بأسرها فی قضیه کف الإنسان نفسها عن ارتکاب الذنوب والقبائح. و تبدو أن بین هذا الحقل المعنائی والحقول الأخری المعنائیه علاقه قریبه کعلاقه «آثار الانتباه إلی علم الله» و «آثار ذکر الله» التی النسبه بینها «عام و خاص من وجه».

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: معارف قرآن، معارف حدیث، علم خدا، پرهیز از رذایل، معناشناسی (کلیدواژه عربی: معارف القرآن، معارف الحدیث، علم الله، التجنب عن الرذائل)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.