بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: با وجود اهمیت حیاتی برخورداری اعضای تیم سلامت از دانش و مهارت مناسب در زمینه احیای قلبی ریوی، تاکنون دانش و مهارت کارآموزان در عرصه پرستاری (دانشجویان سال آخر پرستاری) در این زمینه مورد بررسی قرار نگرفته است. مطالعه حاضر با هدف بررسی طولی دانش و مهارت کارآموزان در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه احیای قلبی ریوی، انجام شد.روش ها: تحقیق طولی (longitudinal) بر روی ۹۶ کارآموز در عرصه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی سه نیم سال متوالی در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ انجام شد. داده ها توسط پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه دانش و ۴ چک لیست مهارت جمع آوری شد. آزمون ها در سه مرحله با فواصل چهار ماهه انجام شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های t و ANOVA تجزیه و تحلیل شد.نتایج: در مجموع دانشجویان، ۵۹.۰۵ درصد از نمره دانش و ۷۰.۱۲ درصد از نمره مهارت را کسب کردند. میانگین نمرات دانش و مهارت در طی سه نوبت نوسان داشت به گونه ای که میانگین نمره دانش (بر مبنای ۴۰) از ۴.۰۸±۲۴.۹۱ در نوبت اول به ۴.۸۸±۲۲.۸۰ در نوبت دوم کاهش یافته و سپس با مختصر افزایش در نوبت سوم به ۴.۸۵±۲۳.۰۵ رسید (p=0.057). همچنین میانگین کلی نمرات مهارت در احیا (بر مبنای ۵۲) از ۳.۹۰±۴۱.۲۰ در نوبت اول به ۵.۵۸±۳۰.۳۷ در نوبت دوم کاهش یافت و در نوبت سوم با قدری افزایش به ۴.۶۲±۳۷.۱۵ رسید (p=0.001). رابطه معناداری بین متغیرهای زمینه ای از جمله معدل کل درسی، دفعات مشاهده و شرکت در احیا، با نمره دانش و مهارت مشاهده نشد.نتیجه گیری: تحقیق نشان داد که دانش و مهارت کارآموزان در عرصه پرستاری در طول زمان نوسان داشته است. با توجه به حساسیت و اهمیت این مهارت توصیه می شود تا بازآموزی این مهارت در ابتدای کارآموزی در عرصه و نیز در انتهای آن تکرار شود.

کلید واژه: بررسی طولی، دانش، مهارت، کارآموز در عرصه پرستاری، احیای قلبی ریوی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.