چگونگی ظهور آخرین مکتب ادبی در ایران (با تاکید بر رمان«آزاده خانم و نویسنده اش»)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چگونگی ظهور آخرین مکتب ادبی در ایران (با تاکید بر رمان«آزاده خانم و نویسنده اش») دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چگونگی ظهور آخرین مکتب ادبی در ایران (با تاکید بر رمان«آزاده خانم و نویسنده اش»)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چگونگی ظهور آخرین مکتب ادبی در ایران (با تاکید بر رمان«آزاده خانم و نویسنده اش»)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چگونگی ظهور آخرین مکتب ادبی در ایران (با تاکید بر رمان«آزاده خانم و نویسنده اش») :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اندیشه های ادبی

تعداد صفحات :۳۴

مکاتب هنری و ادبی همواره به تناسب مکان و زمان خصلت های خاص خود را یافته و در واقع بومی شده اند. این بومی شدن مکاتب، بسته به هر مکتب، درجات متفاوت و شدت و ضعف داشته است. فرض بر این است که در مورد شیوه های نگارش پسامدرن نیز این موضوع صادق است و چه بسا به سبب خصلت نظم ناپذیری و عدم قاعده مندی، این شیوه در هر جای جهان، به شکل های متفاوت تری ظهور کرده است .این مقاله تلاش دارد چگونگی شکل گیری پسامدرنیسم و نحوه بومی شدن آن را در داستان ایرانی مورد بررسی قرار دهد.برای این کار ابتدا مهم ترین مولفه های پسامدرنیستی در رمان مورد نظر با ذکر مستنداتی از متن بررسی شده اند، ازجمله: گسیختگی و عدم انسجام متن، سطوح مختلف وجودشناسانه و تداخل مداوم آن ها با یکدیگر، عدم قطعیت، فرجام های چندگانه، اتصال کوتاه، عدم اقتدار مولف و شورشگری شخصیت ها، در آمیختن انواع هنری (ژانرها)، آشکار کردن شگردهای ادبی و گفتگو درباره داستان و تکنیک های داستان نویسی، بینامتنیت، شخصیت های بی جنسیت و یا دو جنسیتی، آشفتگی زمان و مکان، فروپاشی فراروایت ها، تغییرات مداوم راوی و زاویه دید، ذکر بیش از حد جزئیات برای آشفتن بیشتر متن و شخصیت های روان پریش.از آن جا که این مولفه ها در خدمت برجسته کردن عنصر غالب پسامدرنیسم، یعنی محتوای وجودشناسانه به کار رفته اند، می توان این رمان را نمونه کاملی از پسامدرنیسم در داستان معاصر فارسی دانست. در ضمن بررسی این مستندات نحوه بومی شدن این شیوه داستان نویسی در ایران مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه حاصل نشانگر اثبات فرضیه این پژوهش یعنی شکل گیری پسامدرنیسمی بومی شده در ادبیات داستانی ایران است.

کلید واژه: مکتب های ادبی، گسیختگی و عدم انسجام، محتوای وجودشناسانه، بینامتنیت، پسامدرنیسم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.