بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد

تعداد صفحات :۱۳

سابقه و اهداف: سوپروایزران آموزشی می بایستی با بکارگیری اصول فرآیند آموزش و مترتب نمودن آن بر فرآیند مدیریتی و نظارتی خویش، به برنامه ریزی و اجرای برنامه های بهسازی پرستاران در مراکز مراقبت درمانی مبادرت ورزند. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری رده های مختلف و پرستاران بالینی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی تحلیلی با مشارکت ۹۷ نفر از پرستاران بالینی و ۳۳ نفر از مدیران رده های مختلف پرستاری در یکی از بیمارستان های آموزشی شهر یزد که به صورت تصادفی انتخاب شده بود، انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه پژوهشگر ساخته مشتمل بر ۵۶ گویه مرتبط با صلاحیت های حرفه ای مورد انتظار سوپروایزر آموزشی تهیه و روایی صوری و محتوایی آن مورد تایید قرار گرفت. ضریب همبستگی آلفای کرونباخ ابزار (r=0.97) و ابعاد آن در محدوده ۰.۷۷-۰.۹۶ بود.یافته ها: ۴۲.۳% پرستاران، عملکرد سوپروایزر آموزشی بیمارستان خود را اثربخش دانسته، ۵۲.۶% غیر اثربخش و ۵.۲% آنان نیز اثربخشی عملکرد را تا حدودی اثربخش ذکر نمودند. ۱۰۰% مترون ها عملکرد سوپروایزر آموزشی را اثربخش دانستند. همه سوپروایزران آموزشی در خود ارزیابی عملکرد، فعالیت های خود را اثربخش بیان نمودند. نمونه های پژوهش گزارش نمودند که همه معیارهای فهرست شده به میزان ۱۰۰-۷۰% در اثربخشی عملکرد سوپروایزر آموزشی نقش دارد.نتیجه گیری: جهت اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی بایستی صلاحیت های مدیریتی و رهبری آنان را ارتقا بخشید، لذا کاربرد رویکرد صلاحیت محور در آماده سازی سوپروایزران آموزشی جهت اجرای فرآیند آموزشی از دیدگاه حل مساله پیشنهاد می گردد تا پیامدهای مطلوب آن مورد توجه مدیرانی قرار بگیرد که خواهان پیشبرد محیط های کاری خود به سمت سازمان آموزشی و یادگیرنده می باشند.

کلید واژه: اثربخشی عملکرد، سوپروایزر آموزشی، مدیران پرستاری، پرستاران بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.