اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر ارتباط مادر-فرزندی دختران نوجوان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر ارتباط مادر-فرزندی دختران نوجوان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر ارتباط مادر-فرزندی دختران نوجوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر ارتباط مادر-فرزندی دختران نوجوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر ارتباط مادر-فرزندی دختران نوجوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی کاربردی

تعداد صفحات :۲۲

هدف: هدف پژوهش تعیین اثر بخشی تلفیق دو رویکرد شناخت درمانی و واقعیت درمانی گروهی بر رابطه مادر-فرزندی در دختران نوجوان بود.روش: روش پژوهش نیمه تجربی با پیش آزمون، پس آزمون، گروه آزمایش و گواه و جامعه آماری کلیه دختران دبیرستانی ۱۵-۱۶ ساله به تعداد ۲۳۴۶ نفر در سال تحصیلی ۱۳۸۹-۱۳۹۰ شهر شیراز بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ۳۰ آزمودنی که در پرسشنامه رابطه ولی-فرزندی فاین، مورلند و شوبل، ۱۹۷۹ نمره میانگین پایین تر از میانگین کل (۱۹.۵) داشتند و در خانواده یکپارچه بودند، انتخاب و به دو گروه ۱۵ نفری گواه و آزمایش تقسیم شدند. شناخت درمانی و واقعیت درمانی تلفیقی توسط پژوهشگران در سال ۱۳۸۹ در ۸ جلسه یک ساعته هفته ای ۱ بار به گروه آزمایش ارائه شد ولی گروه گواه مداخله ای دریافت نکرد.یافته ها: نتایج نشان داد این روش درمانی تاثیر مثبت و معناداری بر رابطه مادر-فرزندی، گفت و شنود، عاطفه مثبت، سردرگمی نقش دختران نوجوان دارد، اما بر همانند سازی تاثیری ندارد. یک ماه بعد در زمان پیگیری نتایج همچنان پایدار بود.نتیجه گیری: از آنجا که در این پژوهش تلفیق فنون رویکردشناختی بک و واقعیت درمانی موجب باز سازی کیفیت روابط مادران و دختران نوجوان شد، می توان از آن در مدارس و سایر مراکز درمانی به عنوان روشی موثر برای ارتقا روابط مادر-فرزندی سود جست.

کلید واژه: دختران نوجوان، رابطه مادر-فرزندی، شناخت درمانی، گروه درمانی تلفیقی، واقعیت-درمانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.