تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین تجارب دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال: پژوهش کیفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: دانشجویان پزشکی به عنوان بخشی از کار روزانه و به منظور ارتقای خدمات پزشکی نیازمند یادگیری فعال هستند. این مطالعه با هدف تبیین تجارب دانشجویان پزشکی از عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال، انجام شد.روش ‌ها: این مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی اراک به روش کیفی و با بهره‌ گیری از رویکرد تحلیل محتوی انجام شد. جهت جمع ‌آوری اطلاعات، از مصاحبه استفاده شد. مطالعه با نمونه‌ گیری هدفمند شروع و در طی تکامل طبقات، با نمونه‌ گیری نظری ادامه یافت. تعداد ۲۰ نفر در مدت ۲ ماه مورد مصاحبه قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ‌ها از راهبرد تجزیه و تحلیل مداوم و مقایسه ای، استفاده گردید.نتایج: در این مطالعه شرایط آموزشی، شرایط فردی و شرایط محیطی به عنوان درون ‌مایه ‌های اصلی عوامل موثر در فرآیند یادگیری فعال و برنامه ‌ریزی مناسب درسی، کیفیت تدریس، محرک ‌های روحی – روانی، باورها، توانمندی ‌های فردی، مهارت ‌های یادگیری، تاثیر اطرافیان، حمایت مالی و محیط مناسب به عنوان زیر طبقات استخراج گردید.نتیجه ‌گیری: نتایج مطالعه نشان داد که یادگیری فعال یک موضوع کاملا فردی و وابسته مطلق به توانمندی ‌های فردی نیست؛ بلکه نیازمند فراهم بودن شرایط آموزشی و محیطی نیز هست.

کلید واژه: تحلیل محتوا، پزشکی، دانشجو، یادگیری فعال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.