مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانه شناسی آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات رسانه ای

تعداد صفحات :۲۹

تبلیغات دارای کارکردهای مثبتی در جامعه است و با استفاده از دانش نشانه شناسی می توان این کارکردها را ارتقا بخشید. این تحقیق سعی دارد نقاط قوت و ضعف آگهی های بازرگانی تلویزیونی ایرانی را در مقایسه با آگهی های غیر ایرانی نشان دهد. این مقاله از تحلیل کیفی با رویکرد نشانه شناسی استفاده می کند و سپس با استفاده از روش تطبیقی به مقایسه آگهی تلویزیونی ایران و شبکه های ماهواره ای می پردازد. جامعه تحقیق، آگهی های تلویزیونی پخش شده از تلویزیون ایران و شبکه های ماهواره ای است و نمونه گیری با روش خوشه ای انجام شده است. آنچه در این تحقیق به آن رسیده ایم این است که، بازنمود نقش زن در تبلیغات ایرانی بیشتر کلیشه ای است. از روی نشانه های جنسیتی و سن مخاطب، می توان مخاطب هدف و تصمیم گیرنده اصلی در خرید محصول و خدمات را شناسایی کرد. در آگهی های ایرانی مردان بیشترین نقش را دارند در حالیکه در آگهی های شبکه های ماهواره ای زنان بیشترین نقش را دارند، نوجوانان در تبلیغات ایرانی حضور ندارند. انتقال پیام بیشتر از طریق ارتباط کلامی صورت می گیرد و به نشانه های تصویری و حرکت دوربین کمتر توجه می شود، با توجه به نیاز روزافزون به افزایش کیفی تبلیغات در کشور به نظر می رسد توجه به نشانه شناسی، بخصوص استفاده از نشانه های تصویری می تواند به رشد صنعت تبلیغات به عنوان یک صنعت ارتباطی منجر شود .

کلید واژه: نشانه شناسی، نشانه، آگهی بازرگانی تلویزیونی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.