ارتباط بین اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات همراه در دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک اراک


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بین اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات همراه در دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک اراک دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بین اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات همراه در دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک اراک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بین اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات همراه در دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک اراک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بین اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات همراه در دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک اراک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: هدف از این پژوهش مقایسه میزان شیوع سه نوع اختلال نقص توجه، بیش فعالی – تکانشگری و نوع ترکیبی و اختلالات همراه آن در دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی شهرستان اراک بود.روش کار: این مطالعه یک مطالعه تحلیلی – توصیفی است که بر روی ۲۰۰۰ نفر (۹۶۰ دختر، ۱۰۴۰ پسر) از دانش آموزان مشغول به تحصیل ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان اراک در سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸ انجام شده است. ابتدا با انجام آزمون هوشی ریون و پرسشنامه ۴۸ سوالی والدین و معلمین کانرز، اثبات وجود هر یک از اختلالات فوق بررسی شد و پرسشنامه K-SADS E (پرسشنامه اختلالات عاطفی و اسکیزوفرنیا کودکان) و اطلاعات جمعیت شناختی برای هر کدام از واحدهای تحت مطالعه تکمیل شد. داده ها را با استفاده از نرم افزار SPSS 18 و به کارگیری آزمون کای اسکوئر و رگرسیون لجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بر اساس نتایج بدست آمده، اختلالات نقص توجه، بیش فعالی و تکانشگری و یا نوع ترکیبی به ترتیب ۲.۲%، ۳.۵% و ۲.۷% بودند. در گروه سنی بین ۷ تا ۱۱ ساله فراوانی شیوع اختلال نقص توجه و بیش فعالی – تکانشگری کاهش اما بروز نوع ترکیبی آن با افزایش سن افزایش داشت که در اختلال ترکیبی این تفاوت معنی دار بود (P<0.05). اما بین همبودی ADHD و اختلالات همراه (سلوک، بی اختیاری ادرار، افسردگی، سایکوز، مانیک، وسواس فکری-عملی، بی اعتنایی مقابله ای، تیک و فوبی اجتماعی) تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: شیوع سه نوع اختلال نقص توجه/بیش فعالی بر اساس سن و جنس متفاوت بوده و بین همبودی اختلال ADHD و اختلالات همراه تفاوت معنی داری وجود نداشت.

کلید واژه: اختلال بیش فعالی و کمبود توجه، دانش آموزان، اختلالات همراه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.