بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۸

مقدمه: از بین بخش های خدماتی جامعه، بخش بهداشت و درمان جایگاه ویژه ای دارد. با توجه به این که ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا و شناخت انتظار ارباب رجوع در مراکز درمانی حائز اهمیت است، از جمله عواملی که بر کیفیت خدمات ادراک شده توسط آنها تاثیر می گذارد رفتار شهروندی سازمانی است. در ارتقا کیفیت خدمات بهتر است رفتار شهروندی سازمانی مورد بررسی دوره ای قرار گیرد و عوامل موثر در ارتقای آن تقویت شود تا بدین طریق به درک ارباب رجوع از کیفیت خدمات ارائه شده کمک شود.هدف: تعیین رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلانمواد و روش ها: این تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی است و واحد تحلیل سازمان است. جامعه آماری شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان بود. نمونه آماری با توجه به اطلاعات در دسترس با انتخاب محقق صورت گرفت و شامل ۲۲ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی بود. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود. پرسشنامه سروکوال شامل ۲۲ سوال برای سنجش کیفیت خدمات و پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی شامل ۱۵ سوال بود که با تایید کارشناسان و استادان فن، روایی هر دو پرسشنامه تایید و برای آزمون پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. آلفای کرونباخ برای متغیر رفتار شهروندی سازمانی ۰.۸۳ و برای متغیر کیفیت خدمات ۰.۹۰ بدست آمد و با توجه به اینکه آلفاهای محاسبه شده بالاتر از ۰.۷۰ بود، پرسشنامه ها پایایی مناسب نیز داشتند. پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی به صورت قضاوتی بین ۱۵ نفر از کارکنان و پرسشنامه کیفیت خدمات نیز به صورت قضاوتی بین ۱۵ نفر از ارباب رجوع که در دسترس بودند توزیع و طی دو ماه جمع آوری شد.نتایج: بین ابعاد رفتار شهروندی سازمانی که شامل وفاداری، اطاعت و مشارکت است با کیفیت خدمات ارتباط مستقیم وجود داشت. میانگین تمام ابعاد بررسی شده در حد بالای متوسط بود.نتیجه گیری: بین رفتار شهروندی سازمانی و کیفیت خدمات در بیمارستان ها رابطه مستقیم وجود دارد که با تقویت و ارتقا رفتار شهروندی سازمانی در بیمارستان ها، می توان شاهد رضایت ارباب رجوع از کیفیت خدمات ارائه شده بود.

کلید واژه: بیمارستان ها، خدمات بهداشتی درمانی، رفتار، کارکنان بهداشت و درمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.