تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار)

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: اختلالات خوردن و نگرش غیر طبیعی به خوردن در نوجوانان، بویژه دختران یکی از مشکلات اساسی جوامع می باشد. برای داشتن مداخله مفید و موثر در زمینه کشف زودرس اختلالات تغذیه ای و تغییر نگرش، داشتن یک مدل آموزشی مناسب و توانا از اولویت خاصی برخوردار است. لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر مدل آموزشی فریر در تغییر نگرش و اختلالات خوردن در دانش آموزان انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه به صورت نیمه تجربی بر روی ۶۰ نفر از دانش آموزان سال اول مقطع متوسطه دارای اضافه وزن شهر مشهد در سال ۱۳۸۹ انجام شد. دانش آموزان از دو دبیرستان دخترانه منطقه ۶ به صورت غیرتصادفی انتخاب و در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد نگرش تغذیه و اختلالات خوردن تحت عنوان EAT-26 بود که توسط نمونه های پژوهش قبل و یک ماه پس از اجرای برنامه آموزشی تکمیل شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های مرکزی و پراکندگی، آزمون تی مستقل و آزمون تی زوجی با استفاده از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد.یافته ها: پس از اجرای مداخله، میانگین نمره نگرش غیرطبیعی گروه آزمون از ۸.۵۳ قبل از آموزش به ۴.۱۶ بعد از آموزش کاهش یافت (P<0.001). در گروه کنترل، تغییری در نگرش غیر طبیعی ان ها صورت نگرفته بود (P=0.613). همچنین میانگین نمره توده بدنی گروه آزمون از ۲۷.۴۹ قبل از آموزش به ۲۶.۰۹ بعد از آموزش کاهش نشان داد (P<0.001). اختلالات خوردن از ۶.۴ درصد در گروه آزمون قبل از آموزش به ۳.۲ درصد بعد از آموزش کاهش نشان داد (P<0.001). در حالی که تفاوت آماری معنی داری در اختلالات خوردن گروه کنترل بعد از مداخله بوجود نیامد (p=0.810).نتیجه گیری: مداخله آموزشی در چارچوب مدل آموزشی فریر در مدرسه، تغییرات مطلوبی را در نگرش و اختلالات خوردن دانش آموزان ایجاد کرده است.

کلید واژه: آموزش، نگرش، تغذیه، مدل آموزشی فریر، اختلالات خوردن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.