مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی :
مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۷ در پژوهش در حیطه کودکان استثنایی از صفحه ۳۱۷ تا ۳۲۳ منتشر شده است.
نام: مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیزهوش و عادی
این مقاله دارای ۷ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تیزهوش
مقاله هوش هیجانی
مقاله خودپنداره
چکیده و خلاصهای از مقاله:
هدف: این پژوهش، بررسی رابطه هوش هیجانی با خودپنداره دانش آموزان عادی و تیزهوش است. همچنین مقایسه این دو متغیر در میان دانش آموزان تیزهوش و عادی دومین هدف مطالعه حاضر بوده است.
روش: به همین منظور ۴۰۰ نفر دانشآموز مقطع متوسطه (۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر عادی و ۲۰۰ دانشآموز دختر و پسر تیزهوش) شهر اردبیل به صورت خوشه¬ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودپنداره راجرز، پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران و آزمون هوش کتل فرم A استفاده شده است.
یافته ها : نتایج نشان داد که هوشبهر، خودپنداره و هوش هیجانی دانشآموزان دختر تیزهوش از دانش آموزان دختر عادی به طور معناداری بیشتر است. همچنین میانگین هوشبهر و خودپنداره دانش آموزان پسر تیزهوش از دانش آموزان پسر عادی به طور معناداری بالاتر است. اما بین هوش هیجانی دانش آموزان پسر تیزهوش و دانشآموزان پسر عادی تفاوت معناداری یافت نشد. در بین دانش آموزان تیزهوش، میانگین خودپنداره و هوش هیجانی دانش آموزان دختر به طور معناداری از دانش آموزان پسر بیشتر است. بین هوشبهر این دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین در بین دانشآموزان عادی، میانگین هوشبهر دانشآموزان پسر به طور معناداری از دانشآموزان دختر بیشتر است. اما میانگین خودپنداره دانش آموزان دختر به طور معناداری از دانشآموزان پسر بیشتر است. بین هوش هیجانی این دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه گیری : با توجه به یافته های به دست آمده میتوان چنین نتیجه گیری کرد که در مراکز آموزشی دانشآموزان تیز هوش و عادی علاوه بر رشد شناختی به عاملهای هیجانی آنان نیز توجه شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.