بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: تعارض عاملی شناخته شده است که وضع موجود را به چالش می کشد و زمینه را برای نوآوری و تحول فراهم می کند. لذا یکی از وظایف مهم مدیران، مدیریت تعارض در سازمان است. هدف از انجام این مطالعه تعیین رابطه بین سبک های مدیریت تعارض و سبک های مذاکره مدیران رده های مختلف پرستاری بیمارستانهای منتخب شهر اهواز است.روش بررسی: این پژوهش از نوع مطالعات مقطعی و توصیفی – تحلیلی می باشد. جامعه پژوهش را ۷۰ نفر از مدیران پرستاری (مترون، سوپروایزر و سرپرستار) بیمارستان های نفت، گلستان و رازی اهواز تشکیل داده اند. داده ها با استفاده از سه پرسشنامه مشخصات شغلی و دموگرافیک، سبک های مذاکره و مدیریت تعارض جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار SPSS11.5 و آزمون های آماری مناسب تحلیل گردید.یافته ها: در زمینه بکارگیری استراتژی های مدیریت تعارض، مدیران پرستاری به ترتیب ۹/۴۲ درصد از استراتژی راه حل گرایی، ۳/۳۴ درصد از استراتژی عدم مقابله، ۱/۷ درصد از استراتژی کنترلی و ۷/۵ درصد از استراتژی ترکیبی استفاده کرده اند. همچنین میزان کاربرد سبک های مذاکره در میان این افراد به ترتیب ۳۰ درصد سبک واقع گرایی، ۳/۲۴ درصد سبک تحلیلی، ۱/۱۷ درصد سبک ترکیبی، ۷/۱۵ درصد سبک هنجاری و ۹/۱۲ درصد سبک شهودی بوده است. بین سابقه مدیریت افراد و استراتژی راه حل گرایی ارتباط آماری معنی دار وجود داشت (P=0.001). همچنین بین سابقه مدیریت و سبک مذاکره واقع گرایی ارتباط آماری معنی دار وجود داشت (P=0.008). بین استراتژی های مدیریت تعارض و سبک مذاکره افراد مورد مطالعه ارتباط معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که اکثر پرستاران مورد مطالعه از راهبرد مدیریت تعارض راه حل گرایی استفاده می کنند یعنی در برخورد با مسایل به دنبال ارایه راه حل بوده و در زمان مذاکره واقع گرا هستند. انتخاب سبک مدیریت تعارض و روش های مذاکره تا حدی به شرایط محیط سازمانی و نیز ویژگی های فردی بستگی دارد.

کلید واژه: مدیریت تعارض، سبک های مذاکره، مدیران پرستاری، بیمارستان، اهواز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.