نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و تکنولوژی محیط زیست

تعداد صفحات :۱۰

در این تحقیق به شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان در زمینه محیط زیست پرداخته می شود. این تحقیق با هدف شناخت نیازها و اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مربوط در مورد محیط زیست انجام گرفته است.نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق صورت گرفته توصیفی پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه می باشد. برای تعیین روایی پرسشنامه از نظر اساتید دانشگاه پیام نور، کارشناسان و دبیران آموزش و پرورش استفاده گردیده و همچنین ضریب پایایی پرسشنامه ۰.۷۸ می باشد که از طریق آلفای کرانباخ به دست آمده است. جامعه مورد مطالعه شامل دو گروه دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی شهر تهران می باشد. نمونه ها به روش خوشه ای از ۵ منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر تهران (شامل مناطق ۲، ۳، ۶، ۸ و ۱۷) انتخاب شده است. نمونه آماری شامل ۳۰۰ دانش آموز دختر و ۲۰۰ دانش آموز پسر و همچنین ۶۰ نفر دبیر زن و ۴۰ نفر دبیر مرد می باشد.از روش های آمار توصیفی برای توصیف داده ها و از آمار استنباطی t گروهای مستقل، برای مقایسه میانگین دو گروه دانش آموز و دبیر استفاده شده است. اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار spss14 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج تحقیق حاکی از آن است که دانش آموزان و دبیران نیاز به کسب دانش و آگاهی های بیشتری در زمینه مسایل مربوط به محیط زیست دارند. ضمنا با این که دبیران از سطح دانش بالاتری نسبت به دانش آموزان برخوردارند، اما باید به شناخت و آگاهی بیشتری دست پیدا کنند.برنامه های آموزشی ارایه شده در کتب درسی دانش آموزان مقطع راهنمایی آگاهی و شناخت کافی در دانش آموزان در زمینه محیط زیست ایجاد نمی کند.و محتوای کتب درسی را در این زمینه باید افزایش داد. و برای افزایش محتوای کتب باید دامنه ای مطلوب از دانش ها، مفاهیم، شناخت ها، مهارت ها، تجربه ها، نگرش ها و علاقه مندی های دانش آموزان را در نظر گرفت.

کلید واژه: نیازسنجی، اولویت بندی، آموزش محیط زیست، دبیران و دانش آموزان راهنمایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.