کیفیت آموزش سرپایی در درمانگاه های بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نگاه کارورزان و کارآموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کیفیت آموزش سرپایی در درمانگاه های بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نگاه کارورزان و کارآموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کیفیت آموزش سرپایی در درمانگاه های بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نگاه کارورزان و کارآموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت آموزش سرپایی در درمانگاه های بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نگاه کارورزان و کارآموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کیفیت آموزش سرپایی در درمانگاه های بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نگاه کارورزان و کارآموزان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: آموزش سرپایی نقش بسزایی در ایجاد توانمندی دانشجویان جهت مواجهه با موردهای شایع مراجعه کننده به درمانگاه ها دارد و طبق مصوبات وزارت خانه بیش از ۵۰ درصد آموزش دانشجویان باید در درمانگاه ها صورت پذیرد. این مطالعه قصد دارد با بررسی و شناسایی وضعیت موجود از میزان آموزش دهی و آموزش گیری کارورزان و کارآموزان در درمانگاه های الزهرا (س) اطلاع یافته و نقایص موجود را برای رفع آن و ارتقا کیفیت آموزش شناسایی نماید.روش ها: مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی و جامعه هدف ۱۸۰ نفر از کارآموزان و کارورزانی است که به مدت یک ماه در درمانگاه مربوطه حضور داشتند به وسیله پرسشنامه محقق ساخته و خودایفا که پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با محاسبه آلفای کرونباخ (r=0.92) محاسبه گردید و روایی ظاهری و محتوایی آن به تایید کارشناسان آموزشی رسیده بود. پرسشنامه تهیه شده شامل شش حوزه بود: کیفیت آموزش اعضا هیات علمی، کیفیت اموزش دستیاران، فضای فیزیکی و امکانات آموزشی، حضور کارورز و مدت زمان آموزش درمانگاهی. داده ها جمع آوری شد. اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بر اساس نتایج به دست آمده میانگین مجموع امتیازات از دید کارورزان بر حسب درصد از این قرار است: حیطه کیفیت آموزش اعضای هیات علمی: ۵۵.۲، امکانات و محیط فیزیکی: ۵۴، مسائل مربوط به بیماران: ۶۱.۵، حضور کارورزان: ۶۲.۷، زمان: ۵۲ و کیفیت آموزش رزیدنت: ۵۲.۴. میانگین مجموع امتیازات از دید کارآموزان بر حسب درصد: حیطه نحوه آموزش اعضای هیات علمی: ۴۲.۳، امکانات و محیط فیزیکی: ۴۵.۲، حضور کارآموزان: ۵۶.۶، مسائل مربوط به بیماران: ۳۶.۱، زمان: ۴۲.۷ و کیفیت آموزش رزیدنت: ۲۹.۹ گزارش شد. در هر دو گروه کارورز و کارآموز میانگین تعداد مناسب بیماران مراجعه کننده به هر درمانگاه با بیشترین میزان بازدهی آموزشی حداکثر ۱۰ نفر گزارش شد.نتیجه گیری: برای ارتقای کیفیت آموزش سرپایی لازم است در هر ۶ حیطه اهتمام بیشتری صورت گیرد. اساتید محترم با حضور به موقع و منظم خود در درمانگاه و نیز توجه بیشتر به امر آموزش در ارتقای این حیطه کوشا باشند ثانیا بررسی کاملی در مورد امکانات و فضای فیزیکی هر درمانگاه به عمل آید و تغییرات عملی لازم صورت پذیرد.
کلید واژه: آموزش سرپایی، ارزشیابی آموزشی، گروه های آموزشی، کارآموزی پزشکی، کارورزی پزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.