بررسی تحلیلی روابط دبی -‌ اشل در کا‌نال‌‌ های مرکب با زبری‌ های غیر یکنواخت (یادداشت پژوهشی)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تحلیلی روابط دبی -‌ اشل در کا‌نال‌‌ های مرکب با زبری‌ های غیر یکنواخت (یادداشت پژوهشی) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تحلیلی روابط دبی -‌ اشل در کا‌نال‌‌ های مرکب با زبری‌ های غیر یکنواخت (یادداشت پژوهشی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تحلیلی روابط دبی -‌ اشل در کا‌نال‌‌ های مرکب با زبری‌ های غیر یکنواخت (یادداشت پژوهشی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تحلیلی روابط دبی -‌ اشل در کا‌نال‌‌ های مرکب با زبری‌ های غیر یکنواخت (یادداشت پژوهشی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مهندسی عمران (دانشکده مهندسی)

تعداد صفحات :۲۲

در قرن گذشته، فرمول های زیادی برای تعیین ضریب زبری مانینگ در کانال های ساده و مرکب با زبری غیر یکنواخت ارایه شده است. چنانچه با استفاده از این فرمول ها در یک کانال، تغییرات تراز سطح آب به صورت تابعی از دبی ترسیم شود، بسیاری از این فرمول ها در مرز مشترک کانال اصلی و قسمت سیلاب گیر، ناپیوستگی از خود نشان می دهند که این ناپیوستگی ها در سایر پارامترهای هیدرولیکی، نظیر: انرژی های مخصوص، سرعت های متوسط و غیره، وجود ندارد. این ناپیوستگی ها ناشی از دو عامل اصلی: ضریب زبری مانینگ و عامل حاصل ضرب سطح مقطع جریان در شعاع هیدرولیکی به توان دو سوم (AR2/3) می باشد. در این مقاله، بررسی تعداد ۲۶ فرمول روابط ضریب زبری معادل مانینگ (ne)، در کانال های مرکب با زبری های غیر یکنواخت، نشان می دهد که اکثر این فرمول ها را به علت عدم پیوستگی در کانال های مرکب نمی توان به کار برد و تنها سه فرمول، دارای شرایط هیدرولیکی قابل قبول است. به منظور رفع عدم ایجاد پیوستگی ناشی از عامل دوم، تکنیکی برای حل این مساله پیشنهاد شده که با استفاده از این تکنیک با تغییر تعدادی از پارامترهای هندسی یک کانال ذوزنقه ای مرکب دیاگرام های دبی – اشل ترسیم شده است. نتایج، نشان می دهد با افزایش نسبت مساحت سیلاب گیر به کانال اصلی، اختلاف بین متغیرهای هیدرولیکی در مرز بین آن دو افزایش می یابد. همچنین نتایج حاصل نشان می دهد تغییرات شیب جانبی جداره های کانال اصلی و سیلاب گیر، تاثیر عمده ای در تغییرات دبی ایجاد نمی کند، به خصوص زمانی که تراز سطح آب بالاتر از سطح سیلاب گیر قرار گیرد.

کلید واژه: رابطه دبی -‌ اشل، کانال روباز، فرمول مانینگ

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.