مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور :

مقاله الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مدیریت اطلاعات سلامت از صفحه ۱۶۱ تا ۱۷۱ منتشر شده است.
نام: الگوی تعالی سازمانی و سنجش کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های علوم پزشکی: بررسی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدیریت کیفیت جامع
مقاله تکنولوژی اطلاعات
مقاله کتابخانه های پزشکی
مقاله دانشگاه ها

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: کتابخانه ها و مراکز اطلاع ر سانی پزشکی در حکم سازمان های خدماتی، به جهت ارتقای بیشتر کیفیت خدمات خود، پاسخگویی هر چه بیشتر به مراجعان و به منظور بهبود عملکرد سازمان مادر، نیازمند روش های استانداردی برای سنجش و ارزیابی خدماتشان می باشند تا بر مبنای آن بتوانند نیازهای کاربران خود را که منتهی به عملکرد بهتر خدمات سازمان می شود، به طور مطلوب برآورده سازند. هدف از این تحقیق، سنجش سطح کیفیت مدیریت فن آوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان موردی از کتابخانه های علوم پزشکی در کشورمان بود.
روش بررسی: مدل تعالی سازمانی EFQM (European Foundation for Quality Management) یکی از ابزارهای استاندارد ارزیابی کیفیت عملکرد است. در این پژوهش پیمایشی، جامعه پژوهشی آن را کلیه مدیران و دست اندرکاران فن آوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که ۳۰ نفر بودند، تشکیل دادند. پیش از اجرای پرسش نامه، یک کارگاه نیز به منظور آموزش نحوه پاسخ دهی به پرسش نامه برای هر یک از این گروه ها برگزار شد. به منظور سنجش پایایی پرسش نامه پژوهش از ضریب Cronbach’s alpha استفاده شد. مقدار آلفا عدد ۰۹۷۹۷ به دست آمد که نشان دهنده پایایی بسیار قوی است. از آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد و میانگین، برای توصیف و به تصویر کشیدن وضعیت موجود استفاده شد، از آزمون t مستقل برای بررسی (معنی دار بودن) اختلاف بین معیارهای الگوی تعالی سازمانی در کتابخانه های دانشگاه مورد بررسی استفاده گردید.
یافته ها: بررسی به عمل آمده روشن ساخت که از مدل EFQM می توان برای بررسی کیفیت عملکرد درکتابخانه های علوم پزشکی استفاده کرد، ضمن این که کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کسب ۴۴۱۴۲۰۸ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، که ۲۰۳۰۳۰۴ امتیاز آن از ۵۰۰ نمره شاخص های توانمند سازها و ۲۳۸۳۹۰۴ امتیاز آن از ۵۰۰ نمره شاخص های نتایج می باشد، از سطحی متوسط برخوردار هستند.
نتیجه گیری: مدیریت کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مسوولان رده بالای تصمیم گیرنده در این دانشگاه بایستی به موارد مدیریت کیفیت فن آوری اطلاعات، وضعیت کارکنان و رضایت مشتریان توجه بیشتری کنند و در تقویت آن ها بکوشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.