رابطه باورهای انگیزشی درباره ریاضی و راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی در دانش آموزان تیزهوش


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه باورهای انگیزشی درباره ریاضی و راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی در دانش آموزان تیزهوش دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه باورهای انگیزشی درباره ریاضی و راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی در دانش آموزان تیزهوش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه باورهای انگیزشی درباره ریاضی و راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی در دانش آموزان تیزهوش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه باورهای انگیزشی درباره ریاضی و راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی در دانش آموزان تیزهوش :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر، مطالعه رابطه باورهای انگیزشی تیزهوشان درباره درس ریاضی با راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی بود. بدین منظور ۳۴۴ دانش آموز سال اول دبیرستان (۱۷۲ دختر و ۱۶۲ پسر) که بر اساس نمرات حاصل از گونه هنجاریابی شده «آزمون هوشی اوتیس»، تیز هوش شناخته شدند، به عنوان آزمودنی در این پژوهش شرکت نمودند. علاوه بر آزمون مزبور، «مقیاس باورهای انگیزشی درباره یادگیری ریاضی» و «مقیاس راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی» نیز به کار گرفته شد و شواهد حاصل، بیانگر اعتبار و روایی نمرات این مقیاس ها بود. تحلیل عاملی نشان داد که مقیاس باورهای انگیزشی درباره ریاضی، از هفت عامل خود کفایتی، ارزش تکلیف، اضطراب امتحان، باورهای مهار یادگیری، جهت گیری هدف تسلط، جهت گیری هدف عملکرد – گرایشی و جهت گیری هدف عملکرد – اجتنابی تشکیل شده است. ضرائب آلفا کرونباخ برای مولفه های مذکور از ۰.۵۳ و ۰.۸۳ متغیر بود. این ضرائب برای پنج زیر مقیاس خود نظم دهی انگیزشی مشتمل بر ارتقا علاقه، صحبت درونی تسلط، صحبت درونی عملکرد، خود پاداش دهی و مهار محیطی بین ۰.۷۳ تا ۰.۸۸ نوسان داشت. تحلیل های رگرسیونی نشان داد که در میان دانش آموزان تیزهوش، هر یک از راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی به وسیله ابعادی از باورهای انگیزشی درباره یادگیری ریاضی، پیش بینی می گردد و الگوی این روابط در تمام موارد از وضعیت یکسانی تبعیت نمی کند. نتایج مبین آن بود که جهت گیری هدف تسلط، سهم تعیین کننده ای در استفاده تیزهوشان از راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی برای فراگیری ریاضی دارد، حال آن که جهت گیری هدف عملکرد – اجتنابی هیچ یک از راهبردهای خود نظم دهی انگیزشی را پیش بینی نمی کند. این یافته ها در پرتو نتایج مطالعات پیشین مورد بحث قرار گرفت و از کاربردهای آن در آموزش ریاضی به تیزهوشان سخن به میان آمد.

کلید واژه: باورهای انگیزشی، جهت گیری های هدف، ‌خود نظم دهی انگیزش، تیزهوش، ‌ریاضی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.