تاثیر آموزش روان شناختی بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش روان شناختی بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش روان شناختی بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش روان شناختی بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش روان شناختی بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات علوم رفتاری

تعداد صفحات :۹

مقدمه: تظاهرات سندرم روده تحریک پذیر (Irritable Bowed Syndrome-IBS) تحت تاثیر فاکتورهای فرهنگی، نژادی، اجتماعی است. طبق بررسی های انجام شده مشخص شده که آموزش می تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا را تغییر دهد و هدف اصلی انجام این طرح بررسی اثر آموزش بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به IBS در جامعه ایرانی است.مواد و روش ها: این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی بوده و برای ۴۴ بیمار مورد بررسی قرار گرفت. این بیماران به صورت تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. دو گروه مذکور از نظر سن، جنس، تحصیلات، وضعیت شغلی و استرس همتا سازی شدند. گروه کنترل فقط درمان دارویی دریافت کرده و گروه مورد، علاوه بر درمان دارویی، در سه جلسه یک ساعته کلاس آموزشی شرکت کرد. محتوی کلاس آموزش شامل آناتومی روده، پاتوفیزیولوژی IBS، علل تشدید کننده علایم، روش های مقابله با استرسی و حل مساله بود. پرسشنامه IBS QOL, SF36 برای هر دو گروه قبل و یک ماه پس از آموزش پر شد. داده ها با استفاده از t-test و مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین سنی در گروه کنترل ۸±۳۳.۵ سال و در گروه مورد ۱۰±۳۷.۵ سال بود. در هر دو گروه اکثر بیماران زن، متاهل و شهرنشین بودند و در این مورد بین دو گروه اختلاف آماری معنی دار وجود نداشت. از نظر کیفیت زندگی بین گروه های کنترل و تجربی اختلاف آماری معنی دار وجود نداشت.نتیجه گیری: آموزش در کوتاه مدت بر کیفیت زندگی بیماران IBS موثر نبود شاید با بررسی درازمدت و روی تعداد بیشتر بیماران بتوان اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

کلید واژه: آموزش، کیفیت زندگی، سندرم روده تحریک پذیر، مهارتهای مقابله ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.