بررسی نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: با توجه به عوارض و مشکلات ناشی از بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) و لزوم آموزش و مداخلات مناسب جهت افزایش کیفیت زندگی بیماران، در مطالعه حاضر نیازهای آموزشی بیماران مبتلا به MS عضو انجمن MS ایران در سال ۱۳۸۶بررسی شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی، ۱۷۴بیمار مراجعه کننده به انجمن MS ایران بطور تصادفی آسان انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش فرم پرسش نامه بود که در ۴ بخش تنظیم گردید.یافته ها: اکثر بیماران (۲۶.۴ درصد) در گروه سنی ۳۹-۳۲ سال، (۷۱.۳ درصد) زن و (۵۹.۸ درصد) متاهل بودند و ۲۷.۷ درصد آنها سابقه ابتلا به بیماری کمتر از ۳ سال داشتند. ۳۹.۱ درصد بیماران احساس نیاز به آموزش در حد بالا داشتند، ۰.۶ درصد نیاز به آموزش در حد بالا در مورد ماهیت بیماری داشتند، ۹۴ درصد در مورد مشکلات جنسی نیاز به آموزش داشتند، ۶۱.۵ درصد در مورد روش های کنترل اضطراب نیاز به آموزش داشتند و ۶۱.۵ درصد در مورد مشکلات تهیه دارو نیاز به آموزش داشتند. هم چنین بین نیاز آموزشی در حیطه جسمی و تحصیلات (۰۲۷/۰=P)، بین نیاز آموزشی در حیطه روحی روانی و تحصیلات (۰۰۳/۰=P)، بین نیاز آموزشی در حیطه روحی روانی و پذیرش بیماری (۰۳۵/۰=P)، بین نیاز آموزشی در حیطه جسمی و دفعات بستری (۰۰۴/۰=P) و بین نیاز آموزشی در حیطه روحی روانی و دفعات بستری ارتباط معنی داری وجود داشت (۰۰۱/۰>P).نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که برخی صفات مشخصه سبب شدت یافتن نیاز آموزشی می شود و بیماران در حیطه جسمی نسبت به حیطه روحی-روانی و اجتماعی-اقتصادی نیاز آموزشی بیشتری داشتند که لزوم توجه به این حیطه مشخص می شود.

کلید واژه: نیاز آموزشی، MS، بیماران مبتلا به MS، انجمن MS

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.