ارزیابی جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) بیمارستان های آموزشی شهر کرمان از دیدگاه پرستاران این بیمارستان ها در سال ۱۳۸۳


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) بیمارستان های آموزشی شهر کرمان از دیدگاه پرستاران این بیمارستان ها در سال ۱۳۸۳ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) بیمارستان های آموزشی شهر کرمان از دیدگاه پرستاران این بیمارستان ها در سال ۱۳۸۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) بیمارستان های آموزشی شهر کرمان از دیدگاه پرستاران این بیمارستان ها در سال ۱۳۸۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) بیمارستان های آموزشی شهر کرمان از دیدگاه پرستاران این بیمارستان ها در سال ۱۳۸۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: جو اخلاقی (فرهنگ سازمانی) یک سازمان، آن گونه که توسط کارکنانش درک می شود، بر تجربه های اخلاقی، رضایت شغلی و نوع مراقبت تاثیر می گذارد. لذا بر آن شدیم تا جو اخلاقی بیمارستان های آموزشی شهر کرمان را بر اساس نظرات پرسنل پرستاری ارزیابی کنیم.روش کار: یک پرسشنامه ۲۶ سوالی که روایی محتوایی آن با توجه به بررسی متون مورد تایید بوده و پایایی آن نیز در حد قابل قبولی بود (آلفا کرونباخ ۰.۹۲)، به فارسی ترجمه شد. پرسشنامه بین یک نمونه متوالی متشکل از ۳۵۰ پرستار که در چهار بیمارستان آموزشی شهر کرمان کار می کردند توزیع شد. ۳۰۲ نفر این پرسشنامه را تکمیل نمودند. تمام پرسشنامه ها بدون نام بود.بحث و نتیجه گیری: بیش تر افراد (۷۶%) مونث بودند. میانگین سنی افراد ۴.۳۲ (±۵.۸) بود. پاسخ به عبارت “همیشه” بیش از همه در جواب گویه “مسوولم کسی است که می توانم به او اعتماد کنم” و کمتر از همه در پاسخ به گویه “در این بیمارستان پرستاران به خوبی حمایت شده و به آن ها احترام گذاشته می شود” دیده شد. از بین ۵ حیطه تشکیل دهنده پرسشنامه، بیش ترین نمره مربوط به مدیران (پرستاری) و کم ترین نمره مربوط به بیمارستان بود. تفاوت معنی داری در مجموع نمرات پرسشنامه بر حسب متغیرهای زمینه ای (سن، جنس، میزان تحصیلات، وضعیت استخدامی و بیمارستان ها) وجود نداشت.با توجه به تاثیر قابل توجه فرهنگ سازمانی بر عملکرد پرستاران، به نظر می رسد که بعضی جنبه های فرهنگ سازمانی بیمارستان های آموزشی به ویژه در مواردی که مربوط به پزشکان و مدیران سطح بالا است، نیاز به ارتقا دارند.

کلید واژه: فرهنگ سازمانی، جو اخلاقی، بیمارستان، پرسنل پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.