نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه تعلیم و تربیت
تعداد صفحات :۴۳
پویایی و بقا در عرصه علم و عمل در سطح جهانی نیازمند یادگیری معنادار، عمیق و مداوم است و سنجش تحقق یافتن آن به عهده نظام ارزشیابی است. ارزشیابی نیازها را کشف، هدفها را تدوین و امکانات یاددهی – یادگیری را فراهم می کند و نارساییهای موجود در همه مقاطع آموزشی به ویژه در مقطع ابتدایی را به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه آن در کسب مهارتهای پایه برطرف می کند. بازنگری در سیستم ارزشیابی در سطوح مختلف اهداف و روشها و ابزارها لزوم روی آوردن به رویکردهای نوین ارزشیابی را چه به صورت پایانی و چه به صورت مستمر (کمی و کیفی و ترکیبی) اجتناب ناپذیر می کند. هدف این تحقیق «مشخص کردن نقش و تاثیر ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران» است. طرح ارزشیابی توصیفی به طور رسمی و آزمایشی از سال ۱۳۸۱ در چند منطقه و مدرسه ابتدایی (مناطق ۱، ۵، ۹، ۱۲ و ۱۶) در حال اجراست و ارزشیابی مستمر راهکار اصلی این طرح است. مدرسه عدالت دخترانه (منطقه یک) و مدرسه آزادگان پسرانه (منطقه ۹) به عنوان گروه مشمول طرح و مدارس راضیه دخترانه و رسول اله پسرانه همان مناطق با توجه به نمونه های همتا به روش تصادفی انتخاب شدند. جامعه آماری ۱۴۲ نفر گروه مشمول طرح (۸۵ دختر، ۵۷ پسر) و ۱۴۳ نفر گروه غیر مشمول طرح (۷۲ دختر، ۷۱ پسر) و در مجموع ۲۸۵ نفر بود که سطوح یادگیری آنها از طریق آزمون ۳۵ سوالی پیشرفت تحصیلی در سه سطح دانش، ادراک – کاربرد و قوه خلاقه و به روش مشاهده کنش متقابل در کلاسهای درسی سنجیده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها، تفاوتی معنادار را در سطوح یادگیری دو گروه نشان می دهد. فرضیه اصلی تحقیق مبتنی بر وجود تفاوت معنادار میان یادگیری دانش آموزانی است که ارزشیابی مستمر از فعالیت آنان به عمل می آید و یادگیری دانش آموزانی است که ارزشیابی پایانی از فعالیت آنها به عمل آید. گروه مشمول طرح در کل آزمون، در سطوح مختلف یادگیری و قدرت خلاقه بهتر از گروه غیرمشمول طرح عمل کردند و میان دختران و پسران گروه مشمول طرح تفاوت معنادار در هیچ یک از موارد مشاهده نشد.نتایج حاصل از جداول کنش متقابل براون نیز نشان داد که گروه مشمول طرح در اکثر مواردی که به سطوح بالای یادگیری مربوط می شود، درصد بالایی از فعالیت یادگیری را به خود اختصاص داده است.
کلید واژه: ارزشیابی تحصیلی، ارزشیابی مستمر، ارزشیابی توصیفی، تعمیق یادگیری، دوره ابتدایی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.