تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در حیطه کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۲۴

هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مداخلات کار درمانی بر یکپارچگی بینایی – حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری است.روش: در این پژوهش که از نوع مداخله ای است، ۵۸ نفر از مراجعین به مرکز مشکلات ویژه یادگیری شهر تهران با آزمون مهارت های بینایی – حرکتی (TVMS-R) مورد ارزیابی قرار گرفتند و از بین آنها مراجعین پایه دوم، سوم و چهارم به تعداد ۲۳ نفر، برای ارایه مداخلات کاردرمانی انتخاب شدند. این کودکان از نظر بینایی و شنوایی سالم و بهره هوشی آنها طبیعی بود. نمونه ها به روش بلوک های تصادفی به دو گروه مداخله (۱۱ نفر) و مقایسه (۱۲ نفر) تقسیم شدند. در مرحله بعد، مداخلات کاردرمانی به مدت ۱۶ جلسه در گروه مداخله صورت گرفت و مجددا با آزمون TVMS-R ارزیابی هر دو گروه انجام شد. آزمون TVMS-R مشتمل بر ۸ طبقه است و بر اساس کپی کردن تصاویر هندسی ارزیابی را انجام می دهد. این آزمون در سال ۱۳۸۱ در پژوهشکده کودکان استثنایی، استاندارد شده است.یافته ها: در بررسی نمره کل آزمون TVMS-R، آزمون t زوجی اختلاف معناداری را در گروه مقایسه، قبل و بعد از مداخله نشان نداد. (P=0.4) اما در گروه مورد اختلاف معناداری دیده شد (P=0.001). آزمون t مستقل نیز اختلاف معناداری را قبل از مداخله بین دو گروه مورد و شاهد نشان نداد (P=0.07) در صورتی که بعد از مداخله، اختلاف معنادار بود (P=0.001).نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که مداخلات کاردرمانی بر مهارت های یکپارچگی بینایی – حرکتی در کودکان با اختلال ویژه یادگیری مراجعه کننده به مرکز مشکلات ویژه یادگیری، به طور معناداری موثر بوده است.

کلید واژه: مداخلات کاردرمانی، یکپارچگی بینایی – حرکتی، کودکان با اختلال ویژه یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.