مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد :
مقاله مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مطالعات روان شناختی از صفحه ۷۴ تا ۹۰ منتشر شده است.
نام: مقایسه مولفه های هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و ارایه برنامه آموزشی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان خرم آباد
این مقاله دارای ۱۷ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله هوش هیجانی
مقاله اعتیاد
مقاله برنامه آموزشی
مقاله آموزش مهارتهای هوش هیجانی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
هدف این پژوهش مقایسه هوش هیجانی مردان معتاد و غیر معتاد و همچنین بررسی اثر آموزش بر اساس مولفه های هوش هیجانی برای گروه معتاد بود و فرضیه های زیر بررسی شد: ۱- نمره کلی هوش هیجانی و هریک از مولفه های آن در افراد معتاد پایین تر از افراد غیر معتاد است. ۲- آموزش مهارتها بر اساس مولفه های هوش هیجانی برنامه می تواند در مردان معتاد موثر باشد. این پژوهش دو مرحله داشت: در مرحله اول ۱۰۰ مرد معتاد به صورت خوشه ای تصادفی و۱۰۰ مرد غیر معتاد به صورت تصادفی انتخاب شدند و به آزمون هوش هیجانی بار- آن فرم کوتاه (۲۰۰۲) پاسخ دادند و سپس در مرحله دوم ۱۶ نفر از نمونه ۱۰۰ نفری مردان معتاد انتخاب شدند که در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. هوش هیجانی آنها مجددا سنجیده شد و گروه آزمایش در برنامه درمان شناختی و آموزش هوش هیجانی طی ۱۰ جلسه شرکت کردند. در پایان مجددا هوش هیجانی در هر دو گروه سنجیده شد. فرضیه اول با آزمون t مستقل بررسی شد. نتایج نشان داد که میان مردان معتاد و غیر معتاد از نظر نمره کلی هوش هیجانی و هر یک از مولفه های آن تفاوت معنی داری وجود دارد. یعنی نمره مردان معتاد پایین تر از مردان غیر معتاد بود. فرضیه دوم با آزمون t برای گروه های غیر مستقل (وابسته) بررسی شد. نتایج نشان داد این برنامه بر ارتقا کلیه مولفه های هوش هیجانی به غیر از مدیریت استرس تاثیر دارد. با توجه به موثر بودن این برنامه برای گروه معتاد می توان نتیجه گرفت درمان شناختی و آموزش هوش هیجانی برای ارتقا بهزیستی افراد معتاد و کمک به نگهداری ترک آنها می تواند مفید باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.