مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و کودکان عادی پسر ۶-۴ ساله شهر اراک سال ۱۳۸۲


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و کودکان عادی پسر ۶-۴ ساله شهر اراک سال ۱۳۸۲ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و کودکان عادی پسر ۶-۴ ساله شهر اراک سال ۱۳۸۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و کودکان عادی پسر ۶-۴ ساله شهر اراک سال ۱۳۸۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی و کودکان عادی پسر ۶-۴ ساله شهر اراک سال ۱۳۸۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۸

هدف: اختلال نقص توجه – بیش فعالی از زمره بحث انگیزترین اختلالات روانی دوره کودکی است. انجمن روانپزشکی آمریکا نیز میزان شیوع ADHD را بین ۳ تا ۵ درصد در سنین مدرسه تخمین زده است. از طرف دیگر، نوشتن نیز یکی از نیازهای خاص در زندگی محسوب می‌شود و اختلالات و مشکلات نوشتاری هم می‌تواند مسایل متعددی در ایجاد ارتباط اجتماعی و یادگیری به وجود آورد. در این پژوهش با استفاده از یکی از کارآمدترین آزمونهای رشد گرفتن دقیق به بررسی مهارت‌های پیش نوشتاری در کودکان دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی می پردازیم. هدف از این مطالعه مقایسه مهارت‌های پیش نوشتاری کودکان دچار نقص توجه همراه با بیش فعالی با کودکان عادی پسر ۶ – ۴ ساله می‌باشد.روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع مقطعی و مورد شاهدی بوده و بر روی ۲۱ پسر ۶-۴ ساله بدون سابقه صدمه مغزی، صدمات ارتوپدیک در دست، علایم آشکار نابسامانیهای عاطفی و بدون استفاده از فعالیتهای کار درمانی انجام شد. ۲۱ نفر از همسالان عادی نیز به عنوان گروه شاهد انتخاب شدند.مهارت‌های پیش نوشتاری با استفاده از آزمون EDPA و در دو بخش الگوهای گرفتن مداد و مهارت‌های ترسیمی مورد بررسی قرار گرفت. امتیاز افراد برای هر یک از سوالهای آزمون از ۱ تا ۴ می‌باشد. یافته‌ها: نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون T مستقل نشان داد که الگوهای گرفتن و مهارتهای ترسیمی در کودکان عادی و ADHD با یکدیگر متفاوت است. طبق این آزمون میانگین نمرات کودکان ADHD در الگوهای گرفتن در مقایسه با کودکان عادی پایین می‌باشد. همچنین آزمون T مستقل در مورد مهارت‌های ترسیمی بین دو گروه عادی و ADHD نتیجه مشابهی ارایه می‌دهد. نتیجه‌گیری: به طور کلی نتایج به دست آمده از این پژوهش بیانگر این مساله است که کودکان ADHD در مقایسه با کودکان عادی مهارت‌های پیش نوشتاری ضعیف‌تری دارند.

کلید واژه: مهارت‌ های پیش نوشتاری، اختلال نقص توجه، بیش فعالی (ADHD)، آزمون EDPA

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.