بررسی میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۱۰

فوریتهای پزشکی، به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های درمان با اقدامات سریع و صحیح، در نجات جان بیماران ارزش فراوان و غیر قابل انکار دارد. ارتقای کیفیت ارایه خدمات نیاز به شناخت صحیح از وضعیت موجود و بررسی معضلات این بخشها دارد و ضمنا یکی از مهمترین شاخص های سودمند در این زمینه، میزان رضامندی مراجعه کنندگان از خدمات ارایه شده است.این بررسی مقطعی، با هدف ارزیابی و تعیین میزان رضامندی مراجعه کنندگان به بخش فوریتهای پزشکی بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، بر روی ۳۰۱ نفر از مراجعین که به علل مختلف به خدمات درمانی فوری نیاز داشتند انجام شد اطلاعات انجام شده در دو بخش مشخصات دموگرافیک و میزان رضامندی از جنبه های مختلف خدمات ارایه شده توسط پرسشنامه، جمع آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت: نتایج بدست آمده از مجموع مراجعین ۷۲.۴% مربوط به بخش اورژانس ۲۲ بهمن و ۲۷.۶% مربوط به اورژانس بیمارستان ۱۵ خرداد بودند که ۶۸.۷% آنان برای اولین بار به خاطر مشکل فعلی مراجعه می کردند. همچنین ۶۳.۸% آنها متاهل بوده که دارای سطوح تحصیلی متفاوت از بیسواد تا تحصیلات عالی و با وضعیتهای متفاوتی از نظر نوع بیمه بودند.به طور کلی نتایج میزان رضامندی مراجعین به این مرکز، ۷۸% می باشد که در برخی موارد از نوسان قابل توجهی برخوردار بود. بیشترین میزان رضایت به سرعت ارایه خدمات، توجه و مهارت پزشکان و پرستاران و کمترین آن به ترتیب به هزینه های دریافت شده، طرز برخورد نگهبان، وضعیت بهداشتی و امکانات رفاهی بیماران، دسترسی به دارو و تجهیزات مربوط می شد. همچنین بین میزان رضامندی، با توجه به سرنوشت نهایی بیماران و وضعیت بیمه آنان اختلاف معنی داری وجود داشت. اگر چه میزان رضامندی نسبتا زیاد حاکی از کیفیت قابل قبول خدمات ارایه شده می باشد. اما متاسفانه، کمبود منابع مالی، امکانات جانبی و رفاهی لازم که در اختیار بیماران و همراه آنان قرار نمی گیرد و همچنین برخی برخوردهای غیر صبورانه احتمالی از جانب کادر خدماتی و نگهبانان مراکز، به ویژه عدم پوشش صحیح بیمه های درمانی و بالابودن هزینه های دریافتی از مهمترین موارد عدم رضامندی مراجعین می باشد که ضرورت توجه رسیدگی بیشتر در خدمات رسانی به مراجعین، توسط مسوولین و مدیران محترم مراکز پیشنهاد می شود.

کلید واژه: رضامندی، بخش فوریتهای پزشکی، مراجعه کنندگان، گناباد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.