انطباق و هنجاریابی نسخه بازبینی شده آزمون مهارت‌های بینایی – حرکتی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 انطباق و هنجاریابی نسخه بازبینی شده آزمون مهارت‌های بینایی – حرکتی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد انطباق و هنجاریابی نسخه بازبینی شده آزمون مهارت‌های بینایی – حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی انطباق و هنجاریابی نسخه بازبینی شده آزمون مهارت‌های بینایی – حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن انطباق و هنجاریابی نسخه بازبینی شده آزمون مهارت‌های بینایی – حرکتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: انطباق، رواسازی و هنجاریابی آزمون مهارتهای بینایی- حرکتی با توجه به اهمیت یکپارچگی بینایی – حرکتی در اکثر فعالیتهای روزمره زندگی و همچنین دو عملکرد اساسی خواندن و نوشتن انجام شد.مواد و روش تحقیق: این عمل بر روی نمونه‌ای با حجم ۱۲۸۱ نفر در فاصله سنی (۲ سال و ۱۱ماه) تا (۱۳ سال و ۱۱ ماه) شهر تهران که با روش نمونه برداری چند مرحله ای انتخاب شدند، اجرا گردید. این آزمون از ۲۳ طرح هندسی تشکیل شده است، هر طرح از طریق یک معیار مشخص و دقیق ارزیابی می ‌شود و از طریق موارد غلط (ضعف) و صحیح (قوت) نمره گذاری می ‌شود. برای انطباق و هنجاریابی این آزمون، ابتدا کتابچه راهنما و کتابچه معیار نمره ‌گذاری به زبان فارسی ترجمه شد. با اجرای مراحل تجربی و نهایی و تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس مدل کلاسیک اعتبار، فرم نهایی آزمون شکل گرفت. ضریب همسانی درونی خرده آزمونها (طبقه ‌بندیها) با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ و ثبات زمانی خرده آزمونها (طبقه بندیها) با استفاده از روش آزمون و باز‌آزمون بدست آمد. روایی محتوایی، ملاکی و سازه خرده آزمونها (طبقه ‌بندیها) با استفاده از روشهای مناسب مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج بدست آمده در زمینه بدست آمده در زمینه اعتبار و روایی آزمون، اطمینان کافی برای استفاده از این ابزار را برای ارزیابی مهارتهای بینایی – حرکتی کودکان شهر تهران بدست می ‌دهد.بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصله از این آزمون به عنوان ابزاری جهت مشخص کردن اختلال در هماهنگی چشم و دست، شناسایی کودکان مبتلا به اختلال در مهارت های بینایی – حرکتی و مستند کردن پیشرفت کودکان در زمینه مهارت های حرکتی ظریف به ویژه مهارت های بینایی – حرکتی در کودکان ۱۴ – ۳ سال استفاده نمود.

کلید واژه: هنجاریابی، یکپارچگی بینایی، حرکتی، اعتبار یابی، رواسازی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.