دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۸
مقدمه. یکی از مهمترین فعالیتهای مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی، نظارت بر عملکرد مدرسان میباشد. نظارت به دو صورت اداری و بالینی میتواند صورت پذیرد، نظارت اداری بطور معمول و از طریق اداری انجام میشود و نظارت بالینی با استفاده از نگرش روابط انسانی و بر اساس کمک به رشد حرفهای مدرس و بهبود کیفیت یادگیری دانشجویان رخ میدهد، این مطالعه به منظور مقایسه دیدگاه اعضای هیات علمیدانشگاههای علوم پزشکی در مورد تاثیر نظارت اداری و بالینی در فرایند تدریس – یادگیری انجام گرفته است.روشها. دراین پژوهش توصیفی تحلیلی، دیدگاه ۱۳۵ نفر از اعضای هیات علمیدانشگاههای علوم پزشکی همدان، شهید بهشتی و اصفهان که به صورت تصادفی خوشهای انتخاب شده بودند، از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با نرمافزار SPSS با روش آماری توصیفی و تحلیلی با آزمون ویلکاکسون (Wilcoxon) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. میانگین امتیازات مربوط به دیدگاه پاسخدهندگان در مورد تأثیر نظارت بالینی بر بهبود کیفیت تدریس – یادگیری بیشتر از میانگین امتیازات مربوط به نظارت اداری بوده و همچنین پاسخدهندگان، کاربرد نظارت بالینی با مراحل پیشنهاد شده توسط پژوهشگر را در بهبود کیفیت تدریس – یادگیری بسیار مفید ارزیابی نمودند.بحث. کاربرد نظارت بالینی میتواند از طریق توسعه و رشد مهارتهای تدریس مدرسان به بهبود کیفیت یادگیری دانشجویان کمک نماید و از این طریق، کارآیی نظام آموزشی افزایش یابد.
کلید واژه: نظارت اداری، نظارت بالینی، اعضای هیات علمی، دانشگاه های علوم پزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.