نقش سیستم گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند حافظه و یادگیری در موش‌ صحرایی‌


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش سیستم گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند حافظه و یادگیری در موش‌ صحرایی‌ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش سیستم گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند حافظه و یادگیری در موش‌ صحرایی‌  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش سیستم گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند حافظه و یادگیری در موش‌ صحرایی‌،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش سیستم گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند حافظه و یادگیری در موش‌ صحرایی‌ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: مطالعات قبلی نشان داده‌اند که گیرنده‌های گلوکوکورتیکوییدی هسته اکومبنس احتمالاً در تعدیل فرآیند ذخیره‌ حافظه‌ هیجانی‌ دخیل می‌‌باشند. هدف‌ این‌ مطالعه‌ تعیین تأثیر تزریق آگونیست و آنتاگونیست گیرنده گلوکوکورتیکوییدی در هسته اکومبنس بر تعدیل فرآیند یادگیری و حافظه (اکتساب، تثبیت و به خاطرآوری) در مدل‌ یادگیری ‌احترازی‌ غیر فعال‌ می‌باشد.مواد و روش‌ها: این پژوهش تجربی بر روی۱۲۰ سر (در ۱۲گروه) موش نر آلبینو از نژاد ویستار با وزن ۲۵۰-۲۲۰ گرم انجام‌ شد. ابتدا به‌ صورت‌ دو طرفه‌ روی‌ هسته‌ اکومبنس‌ کانول‌ راهنما گذاشته ‌شد و یک‌ هفته‌ بعد، موش‌ها در دستگاه‌ احترازی‌ غیرفعال‌ آموزش‌ داده‌ شدند. کورتیکوسترون به عنوان آگونیست (۱میکروگرم در ۱ میکرولیتر به ازای هرطرف) و RU38486 به عنوان آنتاگونیست (۳ نانوگرم‌ در ۱میکرولیتر به‌ ازای‌ هر طرف‌) به صورت دو طرفه قبل و بلافاصله بعد از آموزش و قبل از آزمون به خاطرآوری به داخل‌ هسته‌ فوق‌ تزریق‌ شد. گروه‌های کنترل به میزان هم حجم حلال دریافت نمودند. دو روز بعد آزمون به خاطرآوری‌ انجام‌ شد و‌ در طی‌ آن‌ مدت‌ زمانی‌ که‌ طول‌ می‌ کشید تا حیوان‌ برای اولین بار وارد محفظه‌ تاریک‌ شود و کل زمانی‌ که‌ در محفظه‌ روشن طی‌ می‌نمود (در طی‌ ۱۰ دقیقه‌ آزمون) به‌ عنوان‌ معیار میزان‌ حافظه‌ در نظر گرفته‌ شد. یافته‌ها: نتایج‌ نشان‌ می‌دهد که‌ تزریق آگونیست و آنتاگونیست گیرنده گلوکوکورتیکویید به داخل هسته‌ اکومبنس‌ به‌ طور دو طرفه‌ بلافاصله بعد از آموزش به ترتیب موجب افزایش و اختلال در تثبیت حافظه می‌شود (p<0.01). تزریق آن‌ها قبل از آموزش و قبل از آزمون به خاطرآوری تأثیر معنی‌داری‌ بر فرآیند حافظه‌ هیجانی‌ نداشت‌ (p<0.05).نتیجه‌گیری: یافته‌های‌ این مطالعه نشان ‌داد که‌ گیرنده‌های گلوکوکورتیکوییدی هسته‌ اکومبنس‌ نقش‌ مهمی‌ در تثبیت اطلاعات‌ تازه‌ آموخته‌ شده‌ هیجانی در مدل احترازی غیر فعال دارند.

کلید واژه: هسته‌ اکومبنس‌، یادگیری و حافظه‌، کورتیکوسترون، RU38486، موش صحرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.