مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در دانش ‌آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین، دیرآموز و عادی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در دانش ‌آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین، دیرآموز و عادی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در دانش ‌آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین، دیرآموز و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در دانش ‌آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین، دیرآموز و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در دانش ‌آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین، دیرآموز و عادی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات :۲۶

هدف اصلی‌ پژوهش‌ حاضر مقایسه ادراک لیاقتهای‌ شناختی‌ و اجتماعی‌ در سه گروه از دانش آموزان پایه اول دبستان بود. سه گروه آزمودنی‌ به طریق نمونه گیری‌ تصادفی‌ به تعداد سی‌ و پنج نفر در هر گروه انتخاب شدند. گروه اول را دانش‌آمرزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین ، گروه دوم را دانش آموزان دیرآموز جایابی‌ شده در کلاسهای‌ ویژه در مدارس عادی‌ و گروه سوم را دانش آموزان عادی‌ تشکیل می‌ داد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس تصویری‌ ادراک لیاقت و پذیرش‌ اجتماعی‌ هارتر و پایک (۱۹۸۴) بود که به طور انفرادی‌ برای‌ یکایک آزمودنی‌ ها اجرا شد. این مقیاس‌ شامل چهار خرده مقیاس لیاقت شناختی‌، لیاقت جسمانی‌، پذیرش‌ توسط همسالان و پذیرش‌ توسط مادر است . نتایج به دست آمده با استفاده از روش‌ آماری‌ تحلیل واریانس چند متغیری‌ نشان داد : (الف) دانش‌ آموزان با پیشرفت تحصیلی‌ پایین در چهار خرده مقیاس مورد بررسی، به طور معناداری نسبت به دانش آموزان عادی از ادراک لیاقت خود و پذیرش اجتماعی پایین تری برخوردار بودند؛ (ب) دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین در مقایسه با دانش آموزان دیرآموز تنها در دو خرده مقیاس لیاقت شناختی و پذیرش توسط همسالان به طور معناداری ادراک پایین تری از خود نشان دادند؛ (ج) بین دانش آموزان دیرآموز و دانش آموزان عادی از نظر نمره کل در مقیاس مورد نظر هیچ گونه تفاوت آماری معنادار مشاهده نشد.

کلید واژه: ادراک لیاقت شناختی، ادراک لیاقت اجتماعی، دانش آموزان دیرآموز، دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.