نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف این مطالعه بررسی نقش کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی در پیش بینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای بود. این مطالعه توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع دبیرستانی شهر تبریز در سال ۱۳۹۴ بودند که تعداد ۱۲۰ نفر از دانش آموزان دارای نمره بالا در چک لیست اختلال بیاعتنایی مقابله ای به صورت دردسترس ابه عنوان نمونه آماری نتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه، مقیاس کنترل هدفمند، پرسشنامه سازگاری دانش آموزان و چک لیست اختلال بی اعتنایی مقابله ای استفاده شد. داده های پژوهش با روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد بین کنترل هدفمند با سازگاری اجتماعی و سازگاری تحصیلی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بین طرحواره های بریدگی، دیگر جهت مندی و طرحواره های ناسازگار اولیه کلی با سازگاری اجتماعی و بین طرحواره خود گردانی و عملکرد مختل با سازگاری اجتماعی و تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد ۳/۹ درصد از واریانس سازگاری اجتماعی و ۵ درصد از واریانس سازگاری تحصیلی دانش آموزان توسط متغیرهای کنترل هدفمند و طرحواره ناسازگار اولیه پیش بینی می شوند. در نتیجه میتوان بیان نمود کنترل هدفمند و طرحواره های شناختی از توان نسبتا پایینی برای پیشبینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال بیاعتنایی برخوردارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.