بررسی فرآیند یادگیری برخی از مفاهیم علم و فناوری نانو از طریق فعالیت عملی طراحی شده مبتنی بر رویکرد یادگیری سازنده گرایی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فرآیند یادگیری برخی از مفاهیم علم و فناوری نانو از طریق فعالیت عملی طراحی شده مبتنی بر رویکرد یادگیری سازنده گرایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فرآیند یادگیری برخی از مفاهیم علم و فناوری نانو از طریق فعالیت عملی طراحی شده مبتنی بر رویکرد یادگیری سازنده گرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فرآیند یادگیری برخی از مفاهیم علم و فناوری نانو از طریق فعالیت عملی طراحی شده مبتنی بر رویکرد یادگیری سازنده گرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فرآیند یادگیری برخی از مفاهیم علم و فناوری نانو از طریق فعالیت عملی طراحی شده مبتنی بر رویکرد یادگیری سازنده گرایی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش بررسی فرآیند یادگیری دانش آموزان از مفاهیم علم و فناوری از طریق فعالیت عملی طراحی شده با رویکردسازنده گرایی بوده است. روش پژوهش، اجرای آزمایشی فعالیت های طراحی شده برای آموزش مفاهیم رویکردهای ساخت نانو مواد و ساختارها بوده است. دادههای لازم برای این پژوهش از طریق مشاهده مستقیم دانشآموزان حین انجام فعالیت و همچنین پاسخ به سوالات و وظایف خواسته شده در کاربرگهای هر فعالیت بوده است. روش تحلیل دادهها، تحلیل کیفی بوده است. یافته های حاصل از پژوهش بیانگر این بودهاند که فعالیت طراحی شده برای آموزش برخی از مفاهیم مرتبط با ساخت نانو مواد به خوبی توانسته است که منجر به ساخت دانش اولیهای در مورد این مفاهیم در دانشآموزان گردد. همچنین مشخص گردید که دانش ساخته شده طی مرحله اشتراک دانش در گروه، و سپس راهنماییها و توضیحات معلم، به خوبی بهبود یافته است. نتایج حاصل همچنین بیانگر این موضوع نیز بودند که به فرآیند طی شده در این اجرا، مواردی که منجر به فهم غلط گردیده بود، بسیار نادر بوده که در مرحله تبادل دانش و گفتگو و مکالمه با گروه این فهم غلط اصلاح گردیده است. همچنین با کاربرد دانش ساخته شده در فعالیت دوم، این دانش بسط یافته و درک عمیقی از آن حاصل شده است که در مواردی منجر به بروز خلاقیت برای ارایه راهحل برای مسایل پیشرو و وظایف خواسته شده گردیده است. به عبارتی پارامترهایی که ارکان یادگیری با رویکرد سازنده گرایی ضروری محسوب میگردند در این تحقیق رعایت شدهاند که شامل فعال بودن و درگیر شدن دانشاموزان در فعالیت، توسعه و بهبود دانش ایجاد شده در گروه به دلیل اشتراک مفاهیم و تجارب درک شده، بروز خلاقیت مبتنی بر تجارب به دست آمده و کاربرد دانش ساخته شده در موقعیتهای جدید، می باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.