بررسی تفاوت تاثیرات عناصر و پارامترهای معماری بر مغز و ذهن با توجه به نوع جنسیت و اصل قرار دادن روانشناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تفاوت تاثیرات عناصر و پارامترهای معماری بر مغز و ذهن با توجه به نوع جنسیت و اصل قرار دادن روانشناسی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تفاوت تاثیرات عناصر و پارامترهای معماری بر مغز و ذهن با توجه به نوع جنسیت و اصل قرار دادن روانشناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تفاوت تاثیرات عناصر و پارامترهای معماری بر مغز و ذهن با توجه به نوع جنسیت و اصل قرار دادن روانشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تفاوت تاثیرات عناصر و پارامترهای معماری بر مغز و ذهن با توجه به نوع جنسیت و اصل قرار دادن روانشناسی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

رشته معماری دارای ریشه های عمیق در سنت های باستانی است که به دنبال بهینه سازی فیزیولوژیکی پاسخ های رفتاری انسان به محیط طراحی شده است. نظریه پردازان گشتالت بیان می کنند که مغز انسان برای درک موضوعات پیچیده ای که از اجزای گوناگون تشکیل شده اند، این روش را در پیش می گیرد که تمام اجزاء را در قالب یک موضوع واحد جمع بندی کند و در ابتدا یک درک کلی از آن موضوع حاصل می کند. هرچقدر که اجزای این مجموعه وابستگی و ارتباط منطقی تری با یکدیگر داشته باشند، گشتالت آن مجموعه مستحکم تر است و درک پیچیدگی آن نیز با تلاش کمتر و راحت تر صورت می پذیرد. علم مغز و اعصاب برای مفاهیم جدید معماری با توجه به مکانیسم ها و قابلیت های مغز برای اکتساب، ذخیره سازی، سازماندهی، بازیابی و استفاده از اطلاعات در فضا برای آسایش جسمی و روانی انسان در حال انجام بررسی می باشد که به این پرسش پاسخ دهد که تصویرهایی غنی از طراحی خوب چگونه بر مغز و ذهن ما تاثیر می گذارد همه ما کم و بیش شرایط کلی محیط و فضاهایی را که به انسان احساس شادی و غم می دهند، تجربه کرده ایم. درکتاب کروزه ۱۹۷۴ نیز مثال های متعددی از مواردی که شرایط کلی محیط به وسیله تحریک احساسهای ویژه در انسان موجب دگرگونی رفتار می شوند گزارش شده است. منظور از این تحقیق درک پاسخ انسان به فضاهای طراحی برای ایجاد یک زبان مشترک بین معماران، دانشمندان و کاربران فضای آموزشی ساخته شده و بهبود بخشیدن به سطح کیفی آن در جهت افزایش بهره وری این فضاهاست. نتایج این تحقیق می تواند بصورت الگویی بهینه برای طرح فضا پیشنهاد شود. این الگوها براساس نوع پاسخگویی به طرح فضا، قالبی را به عنوان یک نمونه ایده آل جهت طرح فضاها متناسب با هویت، فرهنگ و معماری مبتنی بر ذهن مطرح می کند. بازنگری و اصلاح فضاهای موجود و بهینه سازی آن ها از جمله نتایج کوتاه مدت کاربردی این تحقیق است. ضرورت این تحقیق به دلیل کمبود توجه به مسایل ذهنی و است.و روانی فضاهای معماری برای کاربران است. تحقیقات نشان دهنده این است که طراحی برای دختران در فضاها به دلیل تفاوت در مکانیسم های مغز و ذهن در دریافت و ادراک ،متفاوت از پسران خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.