بررسی میزان اثر بخشی دستگاه هماهنگ کننده حسی حرکتی (هارمونیک)بر یکپارچگی مهارت های -بینایی حرکتی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان اثر بخشی دستگاه هماهنگ کننده حسی حرکتی (هارمونیک)بر یکپارچگی مهارت های -بینایی حرکتی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان اثر بخشی دستگاه هماهنگ کننده حسی حرکتی (هارمونیک)بر یکپارچگی مهارت های -بینایی حرکتی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان اثر بخشی دستگاه هماهنگ کننده حسی حرکتی (هارمونیک)بر یکپارچگی مهارت های -بینایی حرکتی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان اثر بخشی دستگاه هماهنگ کننده حسی حرکتی (هارمونیک)بر یکپارچگی مهارت های -بینایی حرکتی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر بخشی انجام تمرینات با دستگاه هماهنگ کننده حسی-حرکتی بر هماهنگی بینایی–حرکتی دانش آموزان دارای اختلال در یادگیری می باشد. بدین منظور تعداد ۷۲ کودک دارای اختلال یادگیری در مقطع اول و دوم ابتدایی مراجعه کننده به کلینیک های درمانی اختلالات یادگیری انتخاب شدند این دانش آموزان از نظر بهره هوشی سالم و از لحاظ بینایی و حرکتی کاملا نرمال بودند و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایشی(۳۶نفر) و گواه(۳۶ نفر) قرار گرفتند. مهارتهای بینایی-حرکتی کل نمونه توسط آزمون مهارتهای بینای-حرکتی(TVMS-R) مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام تمرینات لازم توسط دستگاه هماهنگ کننده حسی-حرکتی با گروه آزمایشی مجددا هردو گروه توسط آزمون(TVMS-R )مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج توسط آزمون تی زوجی و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها نشان داد که تفاوت معناداری در گروه گواه پس و پیش از آزمون دیده نشد( p=0/07 )اما درگروه آزمایشی اثر معناداری دیده شد(p 0/001 )در بررسی مجموع نمرات طبقات ۲،۵،۷ علاوه بر مهارتهای بینایی-حرکتی و تثبیت چشمی که بیشتر نیازمند مهارت های فضایی حرکتی است تاثیر معناداری دیده شد(p 0/005 )و بررسی مجموع نمرات طبقات۱، ۳، ۴،۶،۸ نشان داد که انجام تمرینات با دستگاه هماهنگ کننده حسی- حرکتی تاثیر مثبتی بر مجموع کل این طبقات و مهارت های تجزیه و تحلیل بینایی دارد. براساس این یافته ها استفاده از دستگاه هماهنگ کننده حسی-حرکتی تاثیر معناداری در هماهنگی حرکتی –بینایی کودکان دارای اختلال در یادگیری داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.