طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک دارای ۱۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک :
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
دانلود گزارش سمینار کارشناسی ارشد با موضوع:
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
در ۱۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc + به همراه فایل pdf
فصل
مقدمه
معماری نتیجه مجموعه ای از تصمیمات فنی و حرفه می باشد.معماری نرم افزار با ایجاد تجریـدهای سـطح بـا بـا پیچیدگی و گستردگی سیستمهای نرم افزاری بـزرگ مقابلـه مـی کنـد. اغلـب سیـستمهای نـرم افـزاری دارای سازماندهی معماری مشابهی می باشند . سبکهای معمـاری روشـی بـرای اسـتفاده از تـشابهات بـین معمـاری هـای گوناگون می باشد.در این قسمت مروری کوتاه بر سبک و معماری نرم افزار در فرایندهای طراحی نرم افـزار خـواهیم داشت .
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
مقدمه———————————————–
– روشهای استفاده ا ز تجریدهای سطح با————————
– سبک در طراحی معماری نرم افزار—————————–
– ساختار این گزارش ————————————–
فصل دوم : مفهوم معماری نرم افزار
مقدمه———————————————–
– معماری نرم افزار—————————————–
– تعاریف معماری نرم افزار ———————————–
– اهمیت معماری نرم افزار———————————–
– اجزا معماری نرم افزار————————————-
— مولفه ها ———————————————-
— رابطها————————————————
— واسطها———————————————–
— پیکربندی ها——————————————-
– تصمیمات معماری—————————————-
۲-۶ چرخه کاری معماری نرم افزار——————————– ۹
۲-۷ فرایند طراحی معماری نرم افزار—————————— ۹
۲-۸ وظیفه مندی و ویژگی های کیفی و ارتباط آنها با معماری————–
۲-۸-۱ معماری و وظیفه مندی————————————
۲-۸-۲ معماری و ویژگی های کیفی ——————————– ۱۲
– سناریوهای ویژگی های کیفی —————————— ۱۳
— Availability Scenario (مثال)—————————- ۱۵
– تاکتیکها——————————————– ۱۶
– زبانهای توصیف معماری———————————- ۱۷
۲- ۱۲ ——————————–Architecture Drivers 18
۲-۱۳ ——————————Software Product Lines 19
– Architecure views 19
– —————————– Architecture Documents 20
۲-۱۶ ——————————Architecture Blueprints 20
۲-۱۷ تحلیل و ارزیابی معماری نرم افزار—————————-۲۱
فصل سوم : توسعه مبتنی بر مولفه
مقدمه———————————————-۲۳
توسعه مبتنی بر مولفه———————————–۲۳
مهندسی نرم افزار مبتنی بر مولفه—————————۲۵
چالشهای —————————————CBSE25
تعاریف مختلف مولفه————————————-۲۸
مشکت مربوط به ———————————CBSE32
اشیا و مولفه ها—————————————–۳۲
واسطها———————————————-۳۴
قراردادها———————————————۳۵
—————————————-Framework37
ارتباط بین مفاهیم—————————————۳۹
چارچوب ها و مؤلفه ها————————————-۳۹
چارچوب ها و قراردادها————————————۴۰
چارچوب ها و الگوها————————————–۳۹
نتیجه گیری——————————————–۴۱
معماری نرم افزار و مولفه ها———————————-۴۱
معماری سیستم های مبتنی بر مؤلفه—————————-۴۲
توسعه معماری گرای مولفه———————————–
توسعه معماری مولفه گرا————————————
تکنیکهای تعمیر عدم انطباق واسطها—————————-۴۶
تکنیکهای تشخیص عدم انطباق واسطها————————–۴۷
تکنیکهای اجتناب از عدم انطباق واسطها————————-۴۸
نتیجه گیری———————————————۵۰
فصل چهارم : سبکها و الگوهای معماری نرم افزار
مقدمه————————————————- ۵۳
– سبک چیست؟——————————————– ۵۳
– ساختار سبک ——————————————– ۵۳
– تعاریف ارائه شده برای سبک معماری—————————– ۵۴
– طبقه بندی سبک های معماری———————————
معماری جریان داده —————————–(Data – Flow)
———————————————Pipe&Filter 67
مزایا سبک ————————————-pipe&filter 72
معایب سبک ————————————pipe&filter 72
—————————————-Batch Sequential 73
راندن و کشیدن داده—————————————- ۷۴
Pipe&Filter در مقایسه با ———————Batch Sequential 76
———————————– Process Control Loops
۴-۶ معماری ماشین مجازی ———————–(Virtual Machine)
— مقایسه interpretor و —————————-rule based 80
– معماری فراخوانی و بازگشت ———————(Call & Return) 81
۴-۷-۱ سبک برنامه اصلی و زیر روال —-(Main–program–and–subroutine) 83
— سبک شی گرایی یا تجرید انواع داده(————(Abstract-data-type 84
— مزایا ————————————object oriented 85
— معایب ————————————object oriented 86
– سبک یه ای ————————————(Layerd) 86
— مزایا سبک —————————————layered 89
— معایب سبک ————————————–layered 90
— —————————————— Master/Slave 90
— ——————————————Client/Server 91
— نکاتی در مورد استراتژی های کنترل خطا————————- ۹۴
— معماری ——————————————Tiered 95
— طراحی معماری ———————–Two Tier Client Server 95
— طراحی معماری ———————-Three Tier Client Server 95
— مقایسه Main Program and Subroutine و ——Object Oriented 96
– ——————————-Independent Components 97
— مزایا————————————————–
۴-۹-۲ معایب————————————————- ۹۹
— مقایسه implicit invocation و ————–explicit invocation 100
– —————————————-Data centered
— مقایسه سبک های repository و ——————BlackBoard 104
– تاریخچه ای از الگوها(——————————(Patterns 105
— الگوها : الگو چیست ؟————————————– ۱۰۶
تعاریفی از الگو——————————————- ۱۰۶
مثال : —————————–Model-View-Controller 107
ویژگی الگوهای معماری نرم افزار——————————– ۱۰۸
سبک و الگو——————————————— ۱۱۰
نتیجه گیری———————————————- ۱۱۱
فصل پنجم: طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
مقدمه————————————————- ۱۱۳
– ————————–Attribute-Driven Design (ADD) 113
– امکانات سبکهای معماری در طراحی معماری———————— ۱۱۴
– مساله : طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبکهای معماری————- ۱۱۵
— ویژگی های سبک —————————————- ۱۱۵
— جنبه های مختلف سبک در معماری—————————– ۱۱۵
— ابعاد تشکیل دهنده سبک ———————————– ۱۱۶
— سبکهای معماری در طراحی معماری نرم افزار———————- ۱۱۶
– نتیجه گیری——————————————– ۱۱۷
فصل ششم: نتیجه گیری
– مروری گزارش————————————————- ۱۱۹
– نتایج حاصل ————————————————– ۱۱۹
– طرح مساله————————————————— ۱۲۰
– کار آینده—————————————————- ۱۲۰
مراجع و منابع—————————————————– ۱۲۲
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
فهرست شکلها
– واسطهای مولفه———————————————
– پیکربندی مولفه ها——————————————-
– چرخه کاری معماری نرم افزار————————————
– فرایند طراحی معماری نرم افزار———————————- ۱۰
– ابعاد ساماندهی تصمیمات معماری———————————
– ————————————- Availability Scenario 15
– نمونه سناریوی ———————————–availability 15
– تاکتیکهای معماری—————————————— ۱۷
– ارتباط مفاهیم در توسعه مبتنی بر مولفه————————— ۳۹
– مدل حل———————————————— ۵۰
– دیاگرام activity سبک —————————–DataFlow
– دیاگرام activity سبک —————————–DataFlow
– مسیر دهی داده به دو زیر پردازش——————————-
– مثالی از سبک ———————————-DataFlow 68
– سبک —————————————-pipe&filter 68
– استفاده از کارتهای CRC برای نشان دادن سبک ———–pipe&filter 68
– نمونه هایی از سبک ——————————-pipe&filter 69
– الگوهای جریان داده—————————————- ۷۰
– نمونه هایی از سبک ——————————-pipe&filter 71
– نحوه بستن اجزا سبک —————————–pipe& filter 71
– ——————————————Push Pipeline 74
– ——————————————-Pull Pipeline 75
– ——————————–Mixed Push-Pull Pipeline 75
– ——————————-Pipeline with Active Filters 76
– خصه ای از سبک ———————————Dataflow
– ———————————– ——– Interpretor 78
– —————————————-virtual machine 79
– نمونه ای از ————————————interpretor 80
– خصه ای از سبک————————— virtual machine 80
– ———————————— hierarchical layers 82
– سبک ————————– Main–program–and–subroutine 83
– خصه ای از سبک —————Main–program–and–subroutine 84
– سبک ————————————object oriented 84
– سبک ————————————-object oriented 85
– سبک ————————————-object oriented 85
– سبک ——————————————-Layered 87
– جنبه های مختلف سبک ——————————-layered 89
– مدل یه ای ——————————————OSI 89
– ——————————————-Master/Slave 90
– ——————————————-Client/Server 91
– ————————————————Broker 92
– ——————————————Peer- 2 – Peer 93
– ——————————————-Client/Server 94
– خصه ای از ———————————-Server/Client 94
– ———————————-Two Tier Client Server 95
– ———————————Three Tier Client Server 96
– ———————————Multi Tier Client Server 96
– سبک ————————————-Data Centered
– استفاده از کارتهای CRC برای نمایش سبک ————-blackboard 103
– خصه ای از ——————————–DataCentered 103
– الگوی ——————————————-MVC 108
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
فهرست جداول
– طبقه بندی سبک های معماری———————————–
– مقایسه سبکهای ————————————dataflow
طراحی معماری نرم افزار مبتنی بر سبک
فهرست شکلها
– واسطهای مولفه – پیکربندی مولفه ها
– چرخه کاری معماری نرم افزار – فرایند طراحی معماری نرم افزار
۲- ۵ ابعاد ساماندهی تصمیمات معماری
– Availability Scenario
– نمونه سناریوی availability
– تاکتیکهای معماری
– ارتباط مفاهیم در توسعه مبتنی بر مولفه
– مدل حل
– دیاگرام activity سبک DataFlow
– دیاگرام activity سبک DataFlow
– مسیر دهی داده به دو زیر پردازش
– مثالی از سبک DataFlow
– سبک pipe&filter
– استفاده از کارتهای CRC برای نشان دادن سبک pipe&filter
– نمونه هایی از سبک pipe&filter
– الگوهای جریان داده
۴-۹ نمونه هایی از سبک pipe&filter
– نحوه بستن اجزا سبک pipe& filter
– A Push Pipeline with an Active Source
– A Pull Pipeline with an Active Sink
– A Mixed Push_Pull PipeLine with Pasive Source and Sink
– A Pipeline with Active Filters and Synchronizing Buffering Pipes
– خصه ای از سبک Dataflow
– interpretor
– virtual machine
– نمونه ای از interpretor
– خصه ای از سبکvirtual machine
– hierarchical layers
– سبک Main–program–and–subroutine
– خصه ای از سبک Main–program–and–subroutine
– سبک object oriented
– سبک object oriented
– سبک object oriented
– سبک Layered
– جنبه های مختلف سبک layered
– مدل یه ای OSI
– Master/Slave
– Client/Server
– Broker
– Peer – 2 – Peer
– Client/Server
– خصه ای از Server/Client
– Two Tier Client Server
– Three Tier Client Server
– Multi Tier Client Server
– سبک Data Centered
– استفاده از کارتهای CRC برای نمایش سبک blackboard
– خصه ای از DataCentered
– الگوی MVC
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.