آمار میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان غیرانتفاعی بردبار به درس ریاضی ۲۷ ص


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۲۵

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۲۵ صفحه

هدف از انجام این بررسی آماری، اینکه دریابیم: «چند درصد از دانش آموزان سال اول دبیرستان شاهد ۱ تصمیم دارند در رشته ی ریاضی و فیزیک تحصیل کنند» موضوع مورد مطالعه: میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان شاهد ۱ به درس ریاضی در این قسمت به توضیح درباره ی جدول های فراوانی و چگونگی جمع آوری اطلاعات می پردازیم.
برای جمع آوری اطلاعات درباره ی این موضوع از پرسشنامه استفاده کردیم به طوری که ۳۴ پرسشنامه به عنوان نمونه که شامل ۷ سؤال می‌باشد در اختیار دانش آموزان ۱۲ کلاس موجود در دبیرستان شاهد ۱ به صورت اتفاقی و بدون شناخت قبلی قرار گرفت.
سپس تمام پرسشنامه ها جمع آوری گردید و با توجه به اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ها برای هر سؤال جدول فراوانی که شامل فراوانی مطلق ، فراوانی نسبی  و درصد فراوانی نسبی  و فراوانی تجمعی و زاویه ی مرکزی  می‌باشد و با توجه به نوع داده برای آن در صورت امکان مرکز دسته  تعیین گردید.
سپس با توجه به نوع متغیر مورد مطالعه برای هر سؤال نمودار میله ای و دایره ای و یا نمودار مستطیلی و چند بر فراوانی کشیده شد.
سپس به پیدا کردن شاخص های مرکزی (حد و میانه و میانگین) پرداختیم.
(هر داده که بیشترین فراوانی را دارد میانه مقداری است که نصف داده ها قبل از آن و نصف دیگر داده ها بعد از آن قرار دارد و میانگین مرکزیت داده ها را نشان می‌دهد.
) ۱- میزان علاقه مندی شما به درس ریاضی چقدر است؟
الف)کم ب)متوسط ج)زیاد د)خیلی زیاد برای نظم بخشیدن به اطلاعات و داده های داده شده از جدول فراوانی استفاده کنیم.
  خیلی زیاد  زیاد  متوسط  کم میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان به درس ریاضی  ۳۴ ۸ ۱۱ ۸ ۷ فراوانی مطلق fi     خیلی زیاد  زیاد  متوسط  کم میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان به درس ریاضی  ۳۴ ۸ ۱۱ ۸ ۷ فراوانی مطلق fi  ۱     فراوانی نسبی  %۱۰۰ %۵/۲۳ %۵/۲۳ %۵/۲۳ %۵/۲۰ درصد فراوانی نسبی   ۳۴ ۲۶ ۱۵ ۷ فراوانی تجمعی       زاویه ی مرکزی   متغیر کیفی اسمی  نوع متغیر مورد مطالعه  تعداد دانش آموزانی که به درس ریاضی علاقه دارند زیاد می‌باشد (۱۱ نفر از ۳۴ نفر) پس (زیاد) داده های کیفی اسمی میانه ندارند داده های کیفی اسمی میانگین ندارند.
مد Mod میانه  میانگین   واریانس ندارد واریانس و انحراف معیار  نمودار دایره ای برای متغیرهای کیفی و کمی گسسته که چند حالتی باشد مناسب است.
نمودار دایره ای نمودار میله ای برای متغیرهای کیفی و کمی گسسته مناسب است.
در نمودار میله ای طول میله ها با هم مقایسه می شوند.
میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی عنوان: توزیع میزان علاقه مندی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.