پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی ۲۴ اسلاید
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۲۴
قسمتی از محتوی پاورپوینت
تعداد اسلاید : ۲۴ صفحه
فصل اول موضوع رفتار سازمانی تهیه کننده : دکتر سید علی اکبر احمدی تعریف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوین به وسیله همه ، به کار می رود.
این واژه برای توضیح خطاهای اجتماع به طور کل و سازمانها به کار می رود .
در ادبیات رفتار سازمانی تعریف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهیم اطلاعات که برای این منظور ، سمبلهایی را به کار می برند .
هدف ارتباطات به طور کلی هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغییرات در رفتار یا تغییر در آن دسته از شرایطی است که سازمان بر آنها کنترل دارد .
ارتباطات یک طرفه و دو طرفه در ارتباطات یک طرفه ، فرستنده بدون انتظار یا دریافت بازخورد از طرف گیرنده ، ارتباط برقرار می کند .
ولی هنگامی که گیرنده به فرستنده بازخورد دهد ارتباطات دو طرفه است .
« هارولد لیویت » و « رونالد میدلر » در مورد اثرات و اثر بخشی ارتباطات یک طرفه و دو طرفه آزمایشهایی انجام دادند.
نتایج آزمایشها به قرار زیر بود : ۱- ارتباطات یک طرفه به نحو قابل توجهی وقت کمتری می گیرد .
۲- ارتباطات دو طرفه صحیحتر از یک طرفه است .
۳- دریافت کنندگان در ارتباط دو طرفه از خودشان قضاوتشان مطمئنترند .
۴- فرستنده در ارتباطات دو طرفه مورد حمل بیشتری قرار می گیرد زیرا دریافت کننده توجه کاملی به ابهامها و اشتباههای وی دارد .
۵- با اینکه ارتباط یک طرفه از صحت کمتری برخوردار است ولی منظمتر از ارتباط دو طرفه می باشد که همواره با سر و صدا و آشفتگی همراه است .
در اغلب مواقع ، مدیران جهت اثر بخشتر شدن ارتباطات مجبورند از هر دو نوع ارتباط استفاده کنند « هارولد لیویت » و « رونالد میدلر » در مورد اثرات و اثر بخشی ارتباطات یک طرفه و دو طرفه آزمایشهایی انجام دادند.
۱- ارتباطات یک طرفه به نحو قابل توجهی وقت کمتری می گیرد .
۲- ارتباطات دو طرفه صحیحتر از یک طرفه است .
۳- دریافت کنندگان در ارتباط دو طرفه از خودشان قضاوتشان مطمئنترند .
۴- فرستنده در ارتباطات دو طرفه مورد حمل بیشتری قرار می گیرد زیرا دریافت کننده توجه کاملی به ابهامها و اشتباههای وی دارد .
۵- با اینکه ارتباط یک طرفه از صحت کمتری برخوردار است ولی منظمتر از ارتباط دو طرفه می باشد که همواره با سر و صدا و آشفتگی همراه است .
در اغلب مواقع ، مدیران جهت اثر بخشتر شدن ارتباطات مجبورند از هر دو نوع ارتباط استفاده کنند نتایج آزمایشها به قرار زیر بود : موانع ارتباطات اثر بخش هر عاملی که از تبادل اطلاعات بین فرستنده و گیرنده جلوگیری به عمل آورد مانع ارتباطات نامیده میشود.
بعضی ازمتداولترین موانع ارتباطات مؤثر به قرار ذیل میباشد: ۱- اختلاف در ادراک ۲- اختلاف زبان ۳- صدا ۴- عواطف ۵- ناسازگاری ارتباطات کلامی و غیر کلامی ۶- عدم اعتماد غلبه بر موانع ارتباطات بین افراد غلبه نمودن بر موانع ، فرایند دو مرحله ای است : نخست ، شخص باید انواع موانع مختلف را که احتمال رخ دادن آنها می رود، بشناسد.
دوم ، بر آنها غلبه کند.
ارتباطات بین افراد در تعریف ارتباطات سه نکته اساسی نهفته است : اولاً ارتباط
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.