گزارش کاراموزی شهرداری ابهر


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کاراموزی شهرداری ابهر دارای ۹۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کاراموزی شهرداری ابهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز گزارش کاراموزی شهرداری ابهر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کاراموزی شهرداری ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کاراموزی شهرداری ابهر :

گزارش کاراموزی شهــرداری ابهر در ۸۹ صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه :

در ابتدای گزارش به تفسیر اهداف این گزارش و نحوه ارائه مطالب در گزارش می پردازیم. همانطور که می دانیک پروژه کارآموزی در رشته حسابداری ارائه شده وبرای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی اخذ این واحد اجباری است. صرف نظر از اجبار در گذراندن واحد، باید به این امر توجه نمود که فرصتی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا بتوانند با حضور در کارگاههای عمرانی، علاوه بر هماهنگ کردن آموخته های تئوری با کارهای اجرایی، از تجربیات مهندسینی که چندین سال را در کارهای اجرایی گذرانده اند نیز استفاده کنند و حتی تجربه، موقعیت و امکان حضور در دیگر کارهای اجرایی را پس از فراغت از تحصیل به دست آورند.

در همین راستا آنچه در ادامه می آید حاصل حضور اینجانب در واحد عمرانی شهرداری می باشد. در جمع آوری و تکمیل این پروژه سعی بر این بوده تا علاوه بر ذکر مراحل کار، از تجربیات مهندسین شهرداری و نیز از اطلاعات دروس تئوری مانند : روشهای اجرای ساختمان، نقشه برداری و سایر دروس مربوطه استفاده شود. البته این گزارش قطعاً از ضعف ها، کاستی ها و حتی خطاهایی برخوردار خواهد بود که امیدوارم با راهنمایی های استاد ارجمند در کاهش این نواقص در ادامه فعالیت های اجرایی بکوشم.

محل کارآموزی و دامنه فعالیتها :

اینجانب دوره کارآموزی خود را در شهرداری ابهر گذراندم. شهرداری ابهر در زمینی در حدود ۲۰۰۰ مترمربع در بلوار خرمشهر شهر ابهر واقع شده است. شهرداری از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر یک از این بخش ها وظایف خاصی را برعهده داشته و در مجموع همه ی این بخش ها زیرنظر شهردار فعالیت می کنند و خود شهردار نیز توسط اعضای شورای شهر انتخاب می شود.

دامنه ی فعالیتهای شهرداری مربوط به کارهای عمرانی و شهرسازی می باشد که توسط واحدهای مختلف از جمله : واحد عمرانی، واحد شهرسازی و … انجام می شود.

پس از ارائه درخواست کارآموزی به بخش کارگزینی شهرداری، اینجانب به واحد عمرانی شهرداری و رئیس این واحد جناب آقای مهندس حقانی معرفی و مشغول به کار شدم.

دامنه فعالیتهای این واحد بیشتر مربوط به حوزه های شهری مانند : کانال کشی فاضلاب، اجرای آسفالت، اجرای فضاهای سبز، نظارت بر نحوه ی اجرای ساختمان هایی که کارفرمای آن شهرداری می باشد، پیاده کردن نقشه بر روی زمین و … می باشد.

از اولین روزی که در دوره ی کارآموزی مشغول به کار شدم ۲ پروژه ی اصلی در دست اقدام در این واحد وجود داشت که یکی مربوط به اجرای طرح پارک ، ترافیک و دیگری احداث محل آزمون پایه یک راهنمایی رانندگی بود. البته در طول دوران کارآموزی از پروژه های متعددی بازدید به عمل آمد که در ادامه شرح آنها خواهد آمد.

متره کردن نمازخانه شهرداری :

هدف :

متره کردن از روی کار برای تعیین سطح رنگ کاری شده و نوشتن صورت وضعیت قطعی در روز سه شنبه مورخ ۱۸/۱/۸۸ به همراه مهندس ترکی برای مترکشی سطح رنگ آمیزی شده ی نمازخانه به محل اعزام شدیم و پس از حدود نیم ساعت و بازدید و مترکشی محل، مقدار کل سطح رنگ آمیزی شده تعیین شد. پس از به دست آمدن کل سطح، اعداد به دست آمده با اعدادی که پیمان کار طرح ارائه کرده بود مقایسه شد که تفاوت چندانی نداشت و لذا پس از بازگشت به دفتر شهرداری، اقدام به نوشتن صورت وضعیت نموده تا پس از تائید معاونت عمرانی، پرداخت مبلغ قرارداد انجام شود.

متره کردن سنگ فرش و موزائیک بهشت زهرا :

هدف :

متره و برآورد سطح موزائیک کاری شده

در روز یکشنبه مورخ ۲۳/۱/۸۸ به محل موردنظر عزیمت کرده و پس از بازدید از محل عملیات مترکشی انجام و مقدار کل کار تعیین گردید.

بازدید از سوله ی شهرداری :

در روز دوشنبه مورخ ۲۴/۱/۸۸ برای بازدید از سوله ی شهرداری که در حال احداث بود به محل موردنظر رفته و جزئیات اجرایی را بررسی کردیم. عملیات اجرای این سوله از اواخر پاییز ۸۷ آغاز شده بود و در زمان بازدید پیمانکار در حال اجرای دیوارهای پیرامونی سوله بود. پس از بررسی سوله و بازدید از کف سازی، برای تعیین عمق کف سازی و نیز عمق شن ریزی انجام شده که مطابق نقشه های اجرایی می بایست در حدود cm 30 شن ریزی می شد، به پیمان کار دستور داده شد که در نقاط مختلف کف چاله هایی کنده شده (به عمق حدود ۴۰ – 30 سانتی متر) و صحت اجرای نقشه تائید شود که پس از حفر چاله ها در ۱۰ نقطه از کف و مشاهده ی عمق شن ریزی، صحت اجرای کف سازی تائید شد. پس از این مرحله از دیوارهای سوله بازدید به عمل آمد که در چندین مورد به علت خارج شدن دیوار از آکس ستون ها دستور تخریب داده شد که با مقاومت پیمان کار و بنا مواجه شدیم که پس از توضیحات لازم، قانع شده و مقرر گردید که دیوار چینی مطابق نقشه و در محل موردنظر اجرا شود.

پروژه احداث پارک ترافیک :

هدف :

پیاده کرده نقشه ی پارک آموزش ترافیک و اجرای آن

اولین پروژه ای که در شروع دوره ی کارآموزی اجرا کردیم، پروژه ی احداث پارک ترافیک بود. هدف از احداث این مکان آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای کودکان بود. در روز یکشنبه مورخ ۳۰/۱/۸۸ به همراه مهندس ترکی و امامیان به محل موردنظر که در انتهای پارک جنگلی قرار داشت رفتیم. ماموریت ما در آن روز پیاده کردن نقشه و تعیین حدود زمین موردنظر بود. برای پیاده کردن نقشه با استفاده از متر ابتدا ابعاد بیرونی نقشه را با روش سعی و خطا و متر کردن زمین به دست آوردیم. بعد از مدت حدود ۲ ساعت و مترکشی های متوالی ابعاد بیرونی نقشه را به دست آورده و چهار گوشه ی زمین را میخ کوبی کردیم. سپس نوبت به پیدا کردن خیابان ها و میدان نقشه رسید. البته ذکر این نکته ضروری است که ابعاد پلان کوچک بوده و در حدود ۵۰ × 60 متر بوده و نیازی به استفاده از دوربین نبود که این کار را کمی مشکل و طولانی می کرد. بعد از پیدا کردن گوشه های زمین، از یک گوشه شروع کرده و با استفاده از ابعاد نقشه، فاصله ی خیابان ها از یکدیگر و نیز عرض خیابان ها را تعیین کردیم. بعد از پیدا کردن ابعاد هر خیابان در روی زمین، با میخ کوبی محل موردنظر را مشخص کرده و خیابان های دیگر را نیز به همین ترتیب پیاده کردیم که این کار بیش از ۳ روز به طول انجامید. برای پیاده کردن میدان دو قطرمیدان را در روی زمین مشخص کردیم سپس یک میخ فلزی داخل زمین کرده (در محل برخورد دو قطر که مرکز میدان می باشد) و یک ریسمان به آن بستیم.

سپس ریسمان را به اندازه شعاع دایره باز کرده و چوبی را به انتهای آن بستیم. به این ترتیب با حرکت دادن و کشیدن نخ و چوب دایره ای با شعاع موردنظر در روی زمین پیاده کردیم در مرحله ی بعدی برای مشخص شدن محدوده ی پارک ترافیک با استفاده از ریسمان کشی حول میخ های کوبیده شده در ۴ گوشه ی زمین و نیز میخ هایی که در فاصله ی بین این نقاط کوبیده شده بود و ریختن گچ، محدوده ی اجرای عملیات خاکبرداری و زیرسازی مشخص شد. پس از خاکبرداری عملیات جدول گذاری آغاز شد. پس از چند روز و اتمام عملیات جدول گذاری، عملیات خاکریزی برای زیرسازی آغاز شد که البته به علت عدم توجه راننده ی کامیون حامل خاک، خاک های اضافی در محل انباشته شده بود که علاوه بر تعویق افتادن عملیات زیرسازی، باعث تخریب مقداری از جداول اجرا شده شد و برای برداشتن خاک های اضافی از یک دستگاه تراکتور استفاده شد تا خاک اضافی ریخته شده در مسیر خیابان ها را از محل خارج کند. پس از آماده شدن مسیرها، مقداری آب توسط دستگاه آب پاش بر روی خاک ها ریخته شد تا خاک برای تراکم بهتر آماده شود و به این ترتیب با غلطک زدن مسیر خیابان ها، عملیات آسفالت ریزی آغاز شد.

پروژه احداث تپه ی آزمون پایه یکم :

هدف :

اجرای محل مخصوص برای آزمون پایه یک در تپه های اطراف شهر

دومین پروژه ی مهمی که در دوران کارآموزی اجرا کردیم، احداث محل آزمون پایه یکم بود که بنا به درخواست اداره ی راهنمایی و رانندگی از شهرداری برای تعیین محل مناسب و تعیین شیب موردنیاز برای مسیر آزمون پایه یک در تاریخ ۱۳/۲/۸۸ به محل اعزام شدیم. در روزهای اول هدف تعیین محدوده ی محل موردنظر بود که توسط سازمان جنگلها و مراتع در اختیار اداره راهنمایی و رانندگی قرار گرفته بود و از روی نقشه های تهیه شده اقدام به ریسمان کشی و گچ ریزی کردیم. برای پیدا کردن محل موردنظر ابتدا با استفاده از نقشه، فاصله ی زمین را از حریم مسیر جاده ای اصلی که به عنوان مبنای فاصله گذاری تعیین شده بود پیدا کرده و سپس با استقرار دوربین و استفاده ازشاخص و قرائت تارهای بالا و پایین فواصل موردنظر را تعیین کردیم. البته برای انجام این کار با مشکلاتی نیز برخورد کردیم از جمله حضور اهالی روستایی که در اطراف محل موردنظر بوده و نگران بودند که محل موردنظر از اراضی آنها عبور نکند که در چندین مورد درگیری لفظی بین اهالی و برخی از افراد نیز پیش آمد که البته در روزهای بعد بنا به درخواست شهرداری افرادی از طرف نیروی انتظامی برای جلوگیری از هرگونه به درگیری در محل حاضر شدند.

پس از تعیین حدود کلی زمین موردنظر، نوبت به تعیین محل اصلی آزمون طبق مشخصات فنی موردنظر راهنمایی و رانندگی بود. از جمله ی این مشخصات طول مناسب مسیر، شیب طولی مناسب شیب عرضی مناسب، عرض مسیرها و … بود.

پس از بررسی چشمی نقاط مختلف زمین، محل مناسب که نسبت به بقیه نقاط دارای شرایط بهتری چه از لحاظ شیب مناسب و چه از لحاظ ملاحظات اقتصادی به علت کاهش هزینه های خاکبرداری و خاکریزی بود انتخاب شد. پس از تعیین محل، دوربین را در قسمت بلای تپه مستقر کردیم. به علت شیب زیاد تپه و محدودیت دوربین نیرو در طول مسیر از دو ایستگاه استفاده کردیم. در مرحله ی اول دوربین را در بالای تپه مستقر کرده و ارتفاع متناظر با این نقطه را صفر درنظر گرفتیم. سپس شاخص را در فاصله ی حدود m 15 قرار دادیم و ارتفاع آن نقطه را نسبت به ایستگاه اول به دست آوردیم. سپس شتخص را در فاصله ی ۲۵ متری از ایستگاه اول قرار داده و ارتفاع را قرائت کردیم و در مرحله ی بعدی شاخص رادر فاصله ی ۴۰ متری از ایستگاه اول قرار دادیم. در ۲۰ متر انتهایی خط دید دوربین بالاتر از شاخص قرار می گرفت که با جا به جایی دوربین از ایستگاه اول و قراردادن آن در فاصله ی ۴۰ متری از ایستگاه اول ( که ارتفاع این نقطه را برداشت کرده بودیم) مشکل حل شد و ارتفاع نقطه ی انتهایی مسیر نیز قرائت گردید. البته در هر مرحله محل نقطه ی موردنظر با استفاده از میخ های چوبی میخ کوبی شد. سپس به فاصله ی ۳۳ متر از محل ایستگاه اول به سمت چپ حرکت کرده و دوربین را در آن نقطه مستقر کردیم تا مراحل گفته شده را در مسیر رفت نیز تکرار کنیم. پس از تعیین ارتفاع نقاط در هر دو مسیر با استفاده از رابطه ی فیثاغورث و با داشتن طول مسیر، شیب کلی راه در دو مسیر را به دست آوردیم که در مسیر رفت شیب تقریباً برابر ۱۲ درصد که مطابق با معیار داده شده برای شیب طولی مسیر از سوی راهنمایی و رانندگی بود، به دست آمد ولی در مسیر برگشت مقدار شیب حدود ۱۰ درصد به دست آمد. بنابراین با بدست آمدن شیب های طولی نسبتاً مناسب در دو مسیر، محل پروژه تثبیت شد. در روز بعد اقدام به تعیین عرض و طول مسیرها کردیم. به طوری که از ایستگاه مبنا که برای تعیین ارتفاع استفاده کرده بودیم، شروع کرده و با متر عرض مسیرها را که طبق مشخصات فنی برابر ۱۵ متر درنظر گرفته

شده بود تعیین کردیم. سپس با استفاده از شاخص و مستقر کردن دوربین در فاصله ی ۵/۷ متری از ایستگاه اول و در امتداد این ایستگاه راستای بیرونی محور جاده را تعیین کردیم و به همین ترتیب راستای داخلی جاده و همچنین راستای داخلی و بیرونی مسیر در سمت دیگر را نیز تعیین کرده و مسیر را میخ کوبی کردیم. حال طبق نقشه ی داده شده ومیخ کوبی ها دستورات لازم را به کارگرها دادیم تا محل را گچ ریزی و برای اجرای زیرسازی آماده کنند.

پس از گذشت چند روز، دوباره به محل اعزام شده تا شیب نمایی قسمت برگشت مسیر که کمتر از حد مجاز بود را به طور دقیق تعیین کرده و مقدار حجم عملیات خاکی برای به دست آمدن شیب مناسب را تعیین کنیم. باردیگر دوربین را مستقر کرده و این بار شیب مسیر را در فواصل کوتاه تعیین کردیم. در ۱۵ متر اول شیب مناسب بود ولی در قسمت بعدی شیب کمی کمتر می شد که پس از محاسبه ی شیب و اختلاف ارتفاع موردنیاز تعیین شد که از فاصله ی ۱۵ متری ایستگاه تا انتهای مسیر، به اندازه ی cm 75 اختلاف توسط خاکبرداری ایجاد شود تا شیب مناسب اجرا گردد. شیب عرضی جاده نیز با روشی مشابه تعیین گردید. پس از تعیین مقدار خاکبرداری و درخواست از اداره ی موتوری شهرداری یک دستگاه لودر به محل اعزام و عملیات خاکبرداری آغاز شد.

پس از خاکبرداری، از سوی شهرداری ماشین آب پاش به محل اعزام شد تا مسیر آب پاشی شده و برای تراکم آماده شود. پس از آب پاشی کامل مسیر، با استفاده از یک دستگاه غلطک خاک به تراکم مناسب رسد. عملیات زیرسازی مسیر توسط اداره ی راه سازی انجام و مسیر برای ریختن آسفالت آماده شد.

پیاده کردن نقشه و گودبرداری سالن اجتماعات شهرداری :

قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده و دسترسی های محل به خیابان های اطراف و خیابان اصلی مورد بررسی قرار گیرد. در این بررسی ها باید دقت شود تا مشکلی از لحاظ ورود و یا خروج ماشین آلات نداشته باشیم و ضمناً جای کافی برای مصالح موردنیاز فراهم باشد. پس از بازدید محل و تعیین هندسه ی زمین و زوایای آن نوبت به پیاده کردن نقشه بر روی زمین می شود. منظور از پیاده کردن نقشه، انتقال ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین مطابق با مقیاس داده شده در نقشه می باشد که به وسیله ی وسایل خاص انجام می گیرد به طوری که محدوده ی ساختمان، محل دقیق پی ها و ستون ها در روی زمین مشخص می گردد. باید دقت داشت که این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت یک پروژه ی ساختمانی می باشد که کوچکترین اشتباهات باعث ایجاد خطاهای بزرگ می شود از جمله ی این خطاها :

تراز نبودن ستون ها، تغییر آکس ستون ها و به هم خوردن ابعاد تیرها و … می باشد که در صورت نیاز باید نسبت به تخریب ساختمان اقدام کرد.

۳ ) ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ دوره پهلوی :

دوم با روی کار آمدن محمدرضا شاه همچنان روال کار شهرداری به همان شکل بالغ تا ۱۳۲۸ ادامه یافت. به دلیل مشکلاتی که در سطح شهرها وجود داشت و اینکه مردم نقش چند تنی در امور شهری نداشتند دولت تصمیم گرفت مجدداً انجمن های شهری را فعال کند ولیکن به تشکیل انجمن ها ی شهری ا یک دیدگاه قدرت گرایانه و از بالا نگاه می شد و هدف این بود در عین اینکه انجمن های شهری تشکیل می داد قدرت دولت هم تثبیت می شود.

به همین دلیل در این قانون قدرت زیادی به انجمن های شهری و شهرداری داده نشد و عملاً ویژگی های یک نظام تمرکز گرا در قانون لحاظ شده بود. نمونه بارز این قضیه نحوه انتخاب شهردار بود. انجمن سه نفر را به عنوان شهرداری به وسیله فرمانداری به وزارت کشور پیشنهاد می کرد. و وزارت کشور یکی از آنان را به عنوان شهر دار تعیین می کرد. در این قانون نظام دو گانه انتخاب اعضا انجمن های شهری که در دوره رضا شاه مرسوم بود حذف شد و در یک مرحله اعضای انجمن انتخاب می شدند با روی کار آمدن دولتازرم آرا در سال ۱۳۲۹ تغییراتی در نگرش دولت نسبت به شهرداری و انجمن های شهری ایجاد شد. دولت سعی کرد با تدوین، قانون جدیدی برای شهرداری ها انجمن های شهری را براساس اهداف دولت تشکیل دهد. در صورت تصویب و اجرایی شدن این قانون انجمن شهری سابق منحل می شدند. و انجمن های جدیدی با اختیارات وسیعی در حد یک ایالت خود مختار تشکیل می شدند.

چنان که مطابق قانون شهرداری های ۱۳۲۹ انجمن های شهری داری اختیارات وسیعی مانند عقد قراردادهای سیاسی، نظامی و بازرگانی و غیره با کشورهای خارجی ، اجازه استخراج معادن جانور طلا و نفت با همکاری شرکت های خارجی و غیره بود.

طرح چنین کانونی از سوی دولت رزم آرا که در زمان وی آزادی های سیاسی در حد محدود می بوده به عنوان یک تضاد و آشکار با ایده های کاری وی به حساب می آید چنان که در هنگام طرح این قانون در مجلس اقلیت اعضای جبهه ملی ایران اعتراضات را نسبت به طرح چنین لایحه ای از سوی دولت کرد.

مدل بزرگ دنیا، می خواهند ایران، وطن عزیز ما را با تصویب این ماده به روال خود مختاری تقسیم وبلدر قسمت های مورد احتیاجی را تحریک به عدم اطاعت و خود سری کنند و آنها را به اندازه ای تقویت کنند که به درجه ای برسند که هر چه می خواهند از آنها استفاده کنند. در سال ۱۳۳۴ مجدّداً قانونی در مورد شهرداری با عنوان «قانون شهرداری ۱۳۳۴» در ماده ۹۵ تدوین شد که با تغییرات محدودی شبیه همان قانون ۱۳۳۱ دوره و کنترل مصدق است.

البته در مقایسه با وظایف انجمن شهر دوره دکتر مصدق دیدگاه این دوره نسبت به تشکیل انجمن اقتدار گرایانه است زیرا در قانون ۱۳۳۱ یکی از وظایف انجمن بلدیه اظهار نظر را جمع به موضوعاتی که از طرف مقامات دولتی ارجاع می شده بود ولی در این قانون این مورد حذف شد و مشخص می شود که بیشتر هدف از تدوین این قانون تقویت جایگاه برنامه ریزی های دولت در شهر بوده تا افزایش مشارکت مردمی چون سیر بعدی شکل گیری انجمن شهر بیان گرایی موضوع انتشار در سال ۱۳۴۵ ا تغییراتی در قانون شهرداری ها تصمیم گرفته شد انجمن های شهری تشکیل شود.

براساس این قانون انجمن شهر شهردار را به جای چهار سال به مدت دو سال انتخاب می کرد در مهرماه ۱۳۴۷ انتخابات انجمن های شهری در تهران و شهرستان ها به صورت غیر متمرکز و دو مرحله ای برگزار شد. ابتدا انتخابات ۱۳۱ شهر بزرگ که بیش از سیزده هزار نفر جمعیت داشتند برگزار شد و بقیه شهرها به تاریخ دیگری موکول شد. با وجود این که انجمن های شهر تشکیل نشد ولی چون با دیدگاهی تمرکز گرا و از بالا به تشکیل آنها نگاه می شد انجمن شهر در خیلی از تصمیمات تابع دولت مرکزی بود.

پیروزی و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بیشتر از آنکه بحث بر سر تقلید قانون شهرداریها باشد بحث بر سر تدوینی قانونی برای تشکیل شوراها بود که طی آن ساختار شهر داری هم متحول طی شد. یکی از مباحث عمده ای که در اوایل انقلاب مطرح بود تشکیل شورای شهر و شکل گیری نظام شورایی بود.

هدف و چگونگی تشکیل شهرداری :

شهرداری سازمانی است مردمی که اداره شهرستان ابهر را به عهده دارد. مسئولیت اداره این سازمان با شهردار است که پیش از این با حکم وزیر کشور ایران منصوب می گردید و در حدود سال ۱۳۰۷ به وجود آمد و هدف اصلی تاسیس آن حفظ منافع شهرها و ایفای حوائج اهالی شهر نشین بود. ریاست آن را رئیس انجمن بلدیه که در زمان عنوان شهردار کلانتر داشت عهده دار بود. طبق قانون شهرداری در هر عمل که در طبیعت آن حداقل به پنج هزار بالغ شهرداری تاسیس می گردد. که شهردار فعلی آقای حسن کرامتی است و قبلاً آقایان منصور حقانی و شاپور اعلای مقدم.

وظایف شهرداری:

۱ ) ایجاد خیابان ها و کوچه ها و میدانها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موجود؛

۲ ) تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر و انصار عمومی و مجازی آنها و فاضلاب و تصفیه قنوات مربوطه به شهر تامین آرا و روشنایی به امسال می کند؛

۳ ) جلوگیری از سد رو بر و اشتغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدانها و پارکها و باغهای عمومی برای کسب؛

۴ ) تهیه آب مشروب شهرها و تامین و مسائل توزیع وضع مقررات مربوطه به آن و تعیین نرخ آب در شهرها؛

۵ ) تهیه محلهایی برای تخلیه زباله و تفاله و فضولات ساختمان و مواد رسوبی فاضلابها و نظایر آنها؛

۶ ) مراقبت و اهتمام کامل در نصب برگه قیمت بر روی اجناس و اجرای تصمیمات انجمن نسبت به ارزیابی و فراوانی خواروبار مواد مورد احتیاج عمومی و جلوگیری از فروش اجناس فاسد و معدوم نمودن آنها؛

۷ ) مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و تشریک مساعی، موسسات وزارت بهداری در ابکه کوبی و تلقیح واکسن و غیره برای جلوگیر از اعراض ساریه؛

۸ ) جلوگیری از گیرای و واداشتتن گرایان به کار و آموزش و توسعه عمومی و غیره؛

۹ ) تهیه وسائل درجه امکانات برای تاسیس موسسات فرهنگی و بهداشتی و تفاوتی مانند بنگاه حمایت مادران و نوا خانه.

پرورشگاه و درمانگاه و بیمارستان و شیر خوارگاه و تیمارستان و کتابخانه و کلاسهای با مبارزه با بی سوادی و کودستان و باغ کودکان و امکان آن و همچنین کمک به این قبیل موسسات و مساعدت عالی به انجمن تربیت بدنی و پیشاهنگی و کمک به انجمن های خانه و مدرسه و اردوی کار شهرداری در این قبیل موارد و همچنین در مورد موزه ها و خانه های فرهنگی و زندان ؛

۱۰ ) حفظ و اداره کردن دارایی منقول و غیر منقول شهرداری وا اقامه دعوی بر اشخاص و دفاع از دعا وی اشخاص علیه شهرداری؛

۱۱ ) انجام مداخلات شهرداری اعلم از خرید و فروش منقول و غیر منقول و مقاطعه و اجاره و استیجاره پس از تصویب انجمن شهر با رعایت صلاح و صرفه و مقررات آیین نامه مالی شهرداریها؛

۱۲ ) نظارت و مراقبت در صحت افران و مقیاس ها.

۱۳ ) تهیه آمار مربوط به امور شهر و موالید و متوفیات؛

۱۴ ) ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها؛

۱۵ ) تهیه مقررات صنفی و پیشنهاد آنها به انجمن شهر و مراقبت در امور صحی اصناف و پیشه کار؛

۱۶ ) تهیه و تعیین میدانهای عمومی برای خرید و فروش و توقف و رابط تولید و غیره؛

۱۷ ) تهیه و تدوین آیین نامه برای فراوانی و مرغوبیت و حسن اداره فروش گوشت و نان شهر نان شهر و اجرای آن پس از تصویب انجمن شهر؛

۱۸ ) جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که به نحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه ها به کارگاه ها ، گاراهای عمومی و تعمیر گاه های و دکانها و همچنین مراکزی که مواد محقنه ای می سازد و اصطبل چهاربایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت و سرو صدا کند یا تولید و یا عفونت و یا تجدید حشرات و جانوران نماید جلوگیری کند و در تخریب کوره های آجر و گچ و آهکی ریزی و خزینه گرمابه های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام نماید و با نظارت و مراقبت در وضع دودکشهای اماکن و کارخانه ها و سائل نقلیه که کارکردن آنها دود ایجاد می کند از آلود شدن هوای شهر جلوگیری نماید. .

۱۹ ) صدور پروانه برای کلیه ساختمانهایی که در شهر ایجاد می شود.

۲۰ ) تشریک مساعی با فرهنگ در حفظ ابنیه و آثار باستانی و ساختمانهای عمومی و مساجد و غیره؛

۲۱ ) ساختن خیابانها و آسفالت کردن واره روها پیاده روها و معابرو کوچه های عمومی و انهار و جدولهای طرفین از سنگ آسفالت و امثال آنها؛

۲ ) صدور پروانه کسب برای اصناف و پیشه وران، کلیه اصناف و پیشه وران مکلفند برای کسب خود از شهرداری حمل پروانه کسب دریافت دارند.

۲۳ ) وضع مقرارت خاصی برای نامگذاری معابر و نصب نام آنها و شماره گذاری امکان و نصب تابلوی الصاق اعلانات و بهره برداری و محو کردن آگهی ها از محل غیر مجاز و ه گونه اقداماتی که در حفظ نظافت و زیبایی شهر موثر باشد.

۲۴ ) پیشنهاد برقرار ی یا الغاء عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان عوارض اعم از کالاهای واردتی و صادراتی کشور و محصولات داخلی و غیره؛

طبقه بندی واحدهای سازمانی :

هر چند در رابطه با طبقه بندی واحدهای سازمانی در قانون شهرداریها و آیین نامه های مربوط به دستوالعمل خاصی اشاره شده است. معذالک در اغلب شهرداریها به منظور تقسیم کار و تسهیل در انجام وظایف محوله بر حسب حجم فعالیت عملیات اقدام به ایجاد واحدهای اجرائی وابسته می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.