ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی دارای ۱۸۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی :
هدف از انجام این مطالعه رنگرزی کالای ابریشمی با رنگزای طبیعی می باشد. رنگزای طبیعی جزء رنگزا های زیست سازگار و مورد توجه در حال حاضر می باشد. در این پروژه دستیابی به یک شید خاص مد نظر است. ته رنگ مشکی یکی از ته رنگ هایی است که بدست آوردن آن بر روی کالای نساجی همواره با مشکلاتی مانند ثبات پایین ، بور شدن کالای رنگرزی شده ، عدم سازگاری رنگ های ترکیبی جهت تولید ته رنگ مشکی و … همراه بوده است. در پروژه حاضر ، با ترکیب دو رنگزای گیاهی و کمک گرفتن از نمک فلزی به ته رنگ مشکی رسیدیم. برای بررسی کیفیت رنگرزی آزمون هایی بر روی کالای رنگرزی شده انجام شد ؛ مثل آزمایش های تعیین ثبات مانند ثبات نوری ، ثبات سایشی (لکه گذاری بر روی پارچه ی شاهد همسان و نا همسان) و همچنین بررسی تاثیر نوع نمک فلزی و غلظت های مصرفی بر روی پایداری رنگرزی بر روی کالای ابریشمی که در نهایت منجر به دست یافتن به مقادیر بهینه از رنگزا و نمک فلزی مصرفی شد.
واژه های کلیدی:
کالای ابریشمی ، رنگزای طبیعی ، زاج سفید ، زاج سبز ، زاج سیاه و بی کرومات پتاسیم
ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل ۱: مقدمه
۱-۱ تاریخچهی رنگرزی ۲
۱-۲ تاریخچهی رنگرزی در جهان ۳
۱-۳ تاریخچهی رنگرزی در ایران ۴
۱-۴ سیر تاریخی هنر رنگرزی (قرن ۳۰ قبل از میلاد تا پایان قرن ۱۹ میلادی) ۵
۱-۵ بررسی تاریخی هنر رنگرزی از هزاره میلادی به بعد ۸
۱-۶ رنگرزی ۹
۱-۶-۱ مقدمه ای بر رنگ های طبیعی ۹
۱-۶-۲ اهمیت رنگرزی با مواد طبیعی ۱۱
۱-۶-۳ کاربرد رنگرزی در صنایع دستی ایران ۱۱
۱-۷ تاریخچه ابریشم ۱۲
فصل ۲ : ابریشم
۲-۱ انواع ابریشم ۱۵
۲-۱-۱ انواع پیله کرم ابریشم ۱۶
۲-۱-۲ ابریشم عنکبوت ۱۷
۲-۲ خواص مکانیکی ۱۸
۲-۳ خواص حرارتی ۱۹
۲-۴ ترکیب شیمیایی ۱۹
۲-۵ ساختار ۲۰
۲-۵-۱ سلسله مراتب ساختاری ۲۰
۲-۵-۲ پلی مورف های کریستالی (اعضای چند شکلی بلورین) ۲۱
۲-۵-۳ ساختار تار یا شبکه ی کروی عنکبوت ۲۲
۲-۶ پردازش ۲۳
۲-۶-۱ عملیات (پردازش) در ارگانیسم زنده ۲۳
۲-۶-۲ تبلور مایع ۲۴
۲-۶-۳ ریولوژی ۲۴
۲-۶-۴ مکانیسم های مونتاژ ابریشم ۲۵
۲-۶-۵ علم تقلید حیاتی ۲۶
۲-۷ محلول کردن ۲۷
۲-۸ ابریشم مجدد پردازش شده برای مواد جدید ۲۷
۲-۸-۱ فیلم ها ۲۸
۲-۸-۲ الیاف ۳۰
۲-۸-۳ هیدروژل ها ۳۰
۲-۸-۴ مواد متخلخل سه بعدی اسفنجی ۳۱
۲-۹ قابلیت تجزیه ۳۱
۲-۱۰ مهندسی ژنتیک ۳۱
۲-۱۰-۱ ژن های مصنوعی ابریشم ۳۲
۲-۱۰-۲ تجلی cDNA 33
۲-۱۱ مواد بیوپزشکی ۳۳
۲-۱۲ کاربرد ها ۳۴
۲-۱۳ فرایند تولید و تهیه پیله ابریشم ۳۵
۲-۱۴ عملیات ابریشم کشی ۳۵
۲-۱۵ صمغ گیری ابریشم ۳۶
۲-۱۶ خواص فیزیکی و شیمیایی ابریشم ۳۶
۲-۱۷ رنگرزی ابریشم ۳۷
۲-۱۷-۱ عملیات قبل از رنگرزی (صمغ گیری) ۳۷
۲-۱۷-۲ سفیدگری و روشهای آن ۳۸
۲-۱۷-۲-۱ اکسیداسیون ۳۹
۲-۱۷-۲-۱-۱ آب اکسیژنه ۳۹
۲-۱۷-۲-۲ احیا ۳۹
۲-۱۷-۳ زدودن زردی ابریشم پس از سفیدگری (روش نوری) ۴۰
۲-۱۷-۴ رنگرزی ابریشم با رنگزاهای طبیعی ۴۰
۲-۱۷-۴-۱ دندانه پیش از رنگرزی ۴۱
۲-۱۷-۴-۲ دندانه پس از رنگرزی ۴۱
۲-۱۷-۴-۳ رنگ و دندانه توأم ۴۱
۲-۱۷-۴-۴ رنگرزی دندانه آلومینیوم ۴۲
۲-۱۷-۴-۵ رنگرزی دندانه آهن ۴۲
۲-۱۷-۴-۶ رنگرزی دندانه قلع ۴۲
۲-۱۷-۴-۷ رنگرزی با روناس ۴۳
۲-۱۷-۴-۸ رنگرزی با قرمزدانه ۴۳
۲-۱۷-۴-۹ اسپرک ۴۴
۲-۱۷-۴-۱۰ رنگرزی با بقم ۴۶
۲-۱۷-۴-۱۱ رنگرزی با نیل یا ایندیگو ۴۶
۲-۱۷-۴-۱۲ رنگرزی به سایر رنگ ها ۴۸
۲-۱۷-۴-۱۳ دقت های لازم در رنگرزی با رنگزاهای گیاهی روی ابریشم ۵۰
۲-۱۷-۴-۱۴ رنگرزی ابریشم با رنگزاهای مصنوعی (رنگرزی جدید) ۵۱
۲-۱۷-۴-۱۴-۱ رنگزاهای اسیدی ۵۲
۲-۱۷-۴-۱۴-۲ رنگزاهای اسیدی میلینگ و خنثی ۵۲
۲-۱۷-۴-۱۴-۳ رنگزاهای متال کمپلکس ۵۳
۲-۱۷-۴-۱۴-۴ رنگزاهای دندانهای (کرمی) ۵۳
۲-۱۷-۴-۱۴-۵ رنگزاهای مستقیم ۵۳
۲-۱۷-۴-۱۴-۶ رنگزاهای بازیک ۵۴
۲-۱۷-۴-۱۴-۷ رنگزاهای رآکتیو ۵۶
فصل ۳ : مواد رنگزا
۳-۱ کروموفرها ۵۹
۳-۲ اکسوکرومها ۶۰
۳-۳ رنگزاهای متداول مصرف در رنگرزی الیاف طبیعی ۶۰
۳-۴-۱ رنگینههای فلاونوییددار ۶۱
۳-۴-۲ رنگینههای تانندار (مازوجدار) ۶۲
۳-۴-۳ رنگینههای ایندیگویید دار ۶۳
۳-۴-۴ رنگینههای یونی ۶۳
۳-۴-۵ رنگینههای مستقیم ۶۴
۳-۴-۶ رنگینههای آلیزاریندار ۶۴
۳-۵ نوعی تقسیم بندی دیگر مواد رنگزای طبیعی ۶۵
۳-۶ ساختمان شیمیایی رنگهای طبیعی ۶۶
۳-۷ مازو یا مازوج Oak Gall 68
۳-۷-۱ بافت شناسی مازو ۶۸
۳-۷-۲ خصوصیات فیزیکی مازو ۶۹
۳-۷-۳ انواع مازو ۶۹
۳-۷-۴ موارد استفاده مازو و ترکیبات آن ۷۱
۳-۷-۵ تأثیر مواد شیمیایی در محلول مازوجی ۷۱
۳-۷-۶ ترکیبات مازو ۷۲
۳-۸ تاننها Tannins 72
۳-۸-۱ تقسیمبندی تاننها ۷۳
۳-۸-۲ موارد مصرف تاننها ۷۳
۳-۹ گیاهان رنگینه دار ۷۴
۳-۹-۱ گیاهان فلاونوییددار ۷۴
۳-۹-۱-۱ اسپرک ۷۴
۳-۹-۱-۱-۱ مشخصات اسپرک ۷۴
۳-۹-۱-۱-۲ ترکیبات شیمیایی اسپرک ۷۴
۳-۹-۱-۱-۳ گونههای اسپرک ۷۵
۳-۹-۱-۱-۴ چگونگی برداشت محصول اسپرک ۷۵
۳-۹-۱-۱-۵ روشهای رنگرزی اسپرک با دندانههای مختلف ۷۵
۳-۹-۱-۱-۶ رنگرزی اسپرک با دندانههای مختلف ۷۶
۳-۹-۱-۱-۷ رنگرزی اسپرک با دندانه زاج سفید ۷۶
۳-۹-۱-۱-۸ رنگرزی اسپرک با دندانه کلرور قلع ۷۷
۳-۹-۱-۱-۹ رنگرزی اسپرک با دندانه بیکرومات پتاسیم ۷۷
۳-۹-۱-۱-۱۰ رنگرزی اسپرک با دندانههای سولفات مس و سولفات آهن ۷۷
۳-۹-۱-۲ انجیر (برگ درخت انجیر) ۷۷
۳-۹-۱-۳ انگور (برگ درخت انگور) ۷۸
۳-۹-۱-۴ توت (برگ درخت توت) ۷۸
۳-۹-۱-۵ گلرنگ ۷۹
۳-۹-۱-۶ ذلیل ۷۹
۳-۹-۱-۷ ختمی ۸۰
۳-۹-۱-۸ گل جعفری ۸۰
۳-۹-۱-۱۰ جاشیر ۸۱
۳-۹-۱-۱۱ پیاز (پوست پیاز) ۸۱
۳-۹-۱-۱۲ خَوِشک ۸۱
۳-۹-۲ گیاهان تانن دار (مازوجدار) ۸۲
۳-۹-۲-۱ انار (پوست انار) ۸۲
۳-۹-۲-۱-۱ محل رویش ۸۳
۳-۹-۲-۱-۲ روش رنگرزی الیاف پشم با پوست انار ۸۳
۳-۹-۲-۲ اکالیپتوس ۸۴
۳-۹-۲-۳ گزنه ۸۵
۳-۹-۲-۴ بنه (برگ درخت بنه) ۸۵
۳-۹-۲-۵ هلیله ۸۵
۳-۹-۲-۶ بلوط (جفت) ۸۶
۳-۹-۲-۷ سماق ۸۶
۳-۹-۲-۸ گردو (پوست گردو) ۸۷
۳-۹-۲-۸-۱ مشخصات علمی درخت گردو ۸۸
۳-۹-۲-۸-۲ ترکیبات شیمیایی گردو ۸۹
۳-۹-۲-۸-۳ روش رنگرزی الیاف پشم با پوست گردو ۹۰
۳-۹-۳ گیاهان ایندیگویید دار ۹۰
۳-۹-۳-۱ نیل ۹۰
۳-۹-۳-۱-۱ تاریخچه نیل ۹۱
۳-۹-۳-۱-۲ مشخصات ۹۲
۳-۹-۳-۱-۳ روش کشت نیل ۹۳
۳-۹-۳-۱-۴ تکثیر گیاه نیل ۹۳
۳-۹-۳-۱-۵ روش برداشت محصول نیل ۹۴
۳-۹-۳-۱-۶ ترکیبات شیمیایی ۹۴
۳-۹-۳-۱-۷ ساختار شیمیایی رنگهای نیل ۹۵
۳-۹-۳-۱-۸ نحوه رنگرزی نیل ۹۵
۳-۹-۳-۱-۹ شستشوی بعد از رنگرزی ۹۷
۳-۹-۳-۱-۱۰ رنگرزی کالای پشمی با ایندگو (نیل) ۹۸
۳-۹-۳-۱-۱۱ روش رنگرزی ۹۸
۳-۹-۳-۲ وسمه ۹۹
۳-۹-۳-۳ آفتابگردان ۹۹
۳-۹-۴ گیاهان دارای رنگینههای یونی ۱۰۰
۳-۹-۴-۱ قرمزدانه ۱۰۰
۳-۹-۴-۱-۱ انواع قرمزدانه ۱۰۰
۳-۹-۴-۱-۱-۱ خانواده Dactylopiida100
۳-۹-۴-۱-۱-۲ خانواده Kermide101
۳-۹-۴-۱-۱-۳ خانواده Lacciferdae102
۳-۹-۴-۱-۱-۴ قرمزدانه لهستانی ۱۰۲
۳-۹-۴-۱-۱-۵ قرمزدانه ارمنی ۱۰۳
۳-۹-۴-۱-۲ طریقه جمعآوری قرمزدانه ۱۰۳
۳-۹-۴-۱-۳ مشخصات فیزیکی قرمزدانه ۱۰۳
۳-۹-۴-۱-۴ مشخصات بازرگانی قرمزدانه ۱۰۴
۳-۹-۴-۱-۵ تهیه مواد مختلف از قرمزدانه ۱۰۴
۳-۹-۴-۱-۶ ساختار رنگی قرمزدانه ۱۰۵ مدت ۴۵ دقیقه به نقطه جوش میرسانند و به طور ملایم آن را آنقدر میجوشانند تا میزنند و برای مرتبه دوم به ده روز، راکد میگذارند. رمزدانه محلول آمونیاک
۳-۹-۴-۱-۷ روشهای رنگرزی قرمزدانه با دندانههای مختلف ۱۰۵
۳-۹-۴-۱-۷-۱ رنگرزی قرمزدانه با دندانه زاج سفید ۱۰۵
۳-۹-۴-۱-۷-۲ رنگرزی قرمزدانه با دندانه کلرور قلع ۱۰۶
۳-۹-۴-۱-۷-۳ رنگرزی قرمزدانه با دندانه کرم ۱۰۶
۳-۹-۴-۱-۷-۴ رنگرزی قرمزدانه با دندانه سولفات آهن ۱۰۷
۳-۹-۵ گیاهان دارای رنگینههای مستقیم ۱۰۸
۳-۹-۵-۱ زردچوبه (کرکوم) ۱۰۸
۳-۹-۵-۲ زعفران ۱۰۹
۳-۹-۶ گیاهان آلیزاریندار ۱۰۹
۳-۹-۶-۱ روناس ۱۰۹
۳-۹-۶-۱-۱ نوع خاک و آمادهسازی ۱۱۰
۳-۹-۶-۱-۲ کود ۱۱۰
۳-۹-۶-۱-۳ فصل کشت ۱۱۱
۳-۹-۶-۱-۴ روش کاشت ۱۱۱
۳-۹-۶-۱-۵ میزان بذر مصرف شده در هر هکتار ۱۱۱
۳-۹-۶-۱-۶ داشت (آبیاری و نگهداری) ۱۱۱
۳-۹-۶-۱-۷ مبارزه با علفهای هرز (سلهکشی) ۱۱۱
۳-۹-۶-۱-۸ خاکدهی پای بوتهها ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۹ آفات و بیماریها ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۱۰ برداشت ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۱۱ نحوه برداشت ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۱۲ بذرگیری ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۱۳ فرآوردههای روناس در کارخانههای روناس سایی ۱۱۲
۳-۹-۶-۱-۱۴ مکانهای تولید ۱۱۳
۳-۹-۶-۱-۱۵ تهیهی رنگینه از گیاه روناس ۱۱۳
۳-۹-۶-۱-۱۶ ساختار رنگی روناس ۱۱۳
۳-۹-۶-۱-۱۷ روشهای رنگرزی روناس با دندانههای مختلف ۱۱۶
۳-۹-۶-۱-۱۷-۱ رنگرزی روناس با دندانه زاج سفید ۱۱۷
۳-۹-۶-۱-۱۷-۲ رنگرزی روناس با دندانه بیکرومات پتاسیم یا سدیم ۱۱۸
۳-۹-۶-۱-۱۷-۳ رنگرزی روناس با دندانه کلرور قلع ۱۱۸
۳-۹-۶-۱-۱۷-۴ رنگرزی روناس با دندانه سولفات مس ۱۱۹
۳-۹-۶-۱-۱۷-۵ رنگرزی روناس با دندانه سولفات آهن ۱۱۹
۳-۹-۶-۱-۱۸ مقایسه دندانههای مختلف روی روناس ۱۱۹
۳-۱۰ تقسیم بندی رنگزا های طبیعی بر اساس رنگ حاصله ۱۲۱
۳-۱۱ مزایای رنگزاهای طبیعی ۱۲۲
۳-۱۲ معایب رنگزاهای طبیعی ۱۲۲
۳-۱۳ دندانه ها در رنگرزی با رنگزاهای طبیعی ۱۲۳
۳-۱۳-۱ دندانه های معدنی ۱۲۳
۳-۱۳-۲ دندانه های نباتی ۱۲۳
۳-۱۴ رنگزاهای مصنوعی ۱۲۴
۳-۱۵ مقایسه فنی رنگزاهای طبیعی و شیمیائی ۱۲۴
فصل۴ : شرایط رنگرزی
۴-۱ تعریف و مراحل رنگرزی ۱۲۶
۴-۲ سرعت رنگرزی ۱۲۶
۴-۳ تعادل رنگرزی ۱۲۷
۴-۴ قدرت نفوذ رنگینههای طبیعی ۱۲۸
۴-۵ ظرفیت یکنواختی رنگینههای طبیعی ۱۲۸
۴-۶ انواع رنگرزی الیاف طبیعی ۱۲۸
۴-۶-۱ رنگرزی دندانهای ۱۲۹
۴-۶-۱-۱ روش پیش دندانه ۱۲۹
۴-۶-۱-۱-۱ مزایا در روش پیش دندانه ۱۲۹
۴-۶-۱-۱-۲ معایب در روش پیش دندانه ۱۳۰
۴-۶-۱-۲ روش همزمان ۱۳۰
۴-۶-۱-۲-۱ مزایا در روش همزمان ۱۳۱
۴-۶-۱-۲-۲ معایب در روش همزمان ۱۳۱
۴-۶-۱-۳ روش پس دندانه ۱۳۲
۴-۶-۱-۳-۱ مزایا در روش پس دندانه ۱۳۲
۴-۶-۱-۳-۲ معایب در روش پس دندانه ۱۳۳
۴-۶-۲ رنگرزی خمی ۱۳۳
۴-۶-۲-۱ توصیه های کاربردی در رنگرزی خمی ۱۳۴
۴-۶-۳ رنگرزی الیاف سلولزی ۱۳۵
۴-۶-۳-۱ روشهای دندانهدار کردن الیاف سلولزی ۱۳۵
۴-۶-۴ رنگرزی ترکیبی ۱۳۶
۴-۷ ثبات رنگرزی ۱۳۷
۴-۷-۱ ثبات نوری ۱۳۷
۴-۷-۲ ثبات شستشویی ۱۳۷
۴-۷-۳ ثبات سایشی ۱۳۸
۴-۸ عوامل آسیبرسان به الیاف و رنگها ۱۳۹
۴-۸-۱ عوامل آسیب رسان غیرزنده ۱۳۹
فصل ۵ : تکنیک های رنگرزی الیاف طبیعی توسط رنگزاهای طبیعی
۵-۱ تکنیکهای رنگرزی الیاف سلولزی با رنگزا های طبیعی ۱۴۲
۵-۱-۱ خواص الیاف سلولزی ۱۴۲
۵-۱-۲ رنگرزی الیاف پنبه با روناس ۱۴۲
۵-۱-۳ رنگرزی کالای پنبهای با ایندیگو (نیل) ۱۴۲
۵-۱-۳-۱ روش حل کردن ایندیگو ۱۴۲
۵-۱-۳-۲ روش رنگرزی ۱۴۲
۵-۲ تکنیکهای رنگرزی الیاف ابریشم با رنگزا های طبیعی ۱۴۳
۵-۲-۱ خواص الیاف ابریشم ۱۴۳
۵-۲-۲ آمادهسازی ابریشم برای رنگرزی ۱۴۴
۵-۲-۳ صمغگیری ابریشم ۱۴۴
۵-۲-۳-۱ صمغگیری به صورت سنتی ۱۴۴
۵-۲-۴ باردهی ابریشم ۱۴۵
۵-۲-۵ روشهای دندانهدادن و رنگرزی الیاف ابریشم ۱۴۵
۵-۲-۵-۱ رنگرزی الیاف ابریشم با روناس ۱۴۵
۵-۲-۵-۲ روش دندانهدادن ۱۴۶
۵-۲-۵-۳ رنگرزی الیاف ابریشم با قرمزدانه ۱۴۶
۵-۲-۵-۴ رنگرزی الیاف ابریشم با پوست گردو ۱۴۶
۵-۲-۵-۵ رنگرزی الیاف ابریشم با نیل ۱۴۷
۵-۲-۵-۶ رنگرزی الیاف ابریشم با پوست انار ۱۴۷
منابع
منابع فارسی ۱۴۹
منابع لاتین ۱۵۰
ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
فصل ۲ : ابریشم
جدول ۱ – خواص مکانیکی ابریشم در مقایسه با دیگر الیاف ۱۷
جدول ۲ – انواع ابریشم عنکبوت شامل عضو ترشح کننده و کارایی ابریشم ۱۸
جدول ۳ – ویژگی های طیف مادون قرمز برای کمک در روشن شدن ساختار پلی مورف های فیبرویین ابریشم ۲۲
جدول ۴ – مقایسه خصوصیات مکانیکی ابریشم های معمول با دیگر الیاف و بافت های زیستی امروزی ۳۳
جدول ۵ – رنگ های مشاهده شده هنگامی که طول موج بخصوصی از نور خورشید جذب گردد ۵۷
فصل ۳ : مواد رنگزا
جدول ۶ – استاندارد رنگ بندی قرمزدانه و ثبات آن در برابر عوامل مختلف ۱۰۷
جدول ۷ – رنگبندی رنگهای به دست آمده در رنگرزی با روناس ۱۲۰
فصل۴ : شرایط رنگرزی
جدول ۸ تغییرات رنگ و لگهگذاری در شستشو ۱۳۸
ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی – دندانه فلزی
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
فصل ۱: مقدمه
شکل ۱ – نقاشی دیواری مربوط به هنر کهن مصر ۲
شکل ۲ – فرش پازیریک ۴
فصل ۲ : ابریشم
شکل ۳ – عکسهایی از الیاف ابریشم خام از دورههای تجاری ۱۶
شکل ۴ – نمایش شماتیک ساختار سلسله مراتبی در ابریشم هاو حالات تحلیلی تشخیص ۲۰
شکل ۵ – عکسهای میکروسکوپی با قدرت اتمیاز فیلمهای ابریشم ۲۸
شکل ۶ – عکسهایی از الیاف الکتروریسیشدهازفیبروئینب از پردازش ۳۰
شکل ۸ – ابریشم رنگرزی شده با روناس ۴۳
شکل ۹ – حشره قرمز دانه ۴۴
شکل ۱۰ – کالای رنگرزی شده با قرمز دانه ۴۴
شکل ۱۱ – گیاه اسپرک ۴۵
شکل ۱۲ – کالای رنگرزی شده با اسپرک ۴۵
شکل ۱۳ – کالای رنگرزی شده با نیل ۴۸
شکل ۱۴ – کارگاه سنتی قم ، رنگرزی ابریشم با رنگزاهای گیاهی ۵۰
شکل ۱۵ – کلافها آماده برای حمل به داخل ماشین ۵۵
شکل ۱۶ – ماشین رنگرزی و کلاف های رنگ شده ۵۵
شکل ۱۷ – خشک کردن کلاف های ابریشم پس از سانتریفوژ کردن در سایه ۵۶
فصل ۳ : مواد رنگزا
شکل ۱۸ – شکل گیاه نیل ۹۱
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.