تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی دارای ۲۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی :

تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه. ۱

بیان موضوع…………………….. ۲

اهمیت و ضرورت تحقیق……۷

فرضیه ها یا سوالهای تحقیق……………………………..۸

هدف اصلی تحقیق…………..۱۰

روش تحقیق…………………….۱۰

جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه۱۱

قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی تحقیق…………..۱۱

منابع گرد آوری اطلاعات…۱۲

سوابق مربوط……………………۱۲

روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………..۱۳

مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق…………….۱۴

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح…………۱۴

منابع تحقیق…………………….۱۶

فصل دوم: ادبیات موضوع

مقدمه……………………………. ۱۸

تعهد سازمانی:

ابعاد و تعاریف تعهد سازمانی…………………………. ۱۹

تعهد عاطفی…………… ۱۹

تعهد مستمر…………. ۲۱

تعهد هنجاری………….. ۲۲

عوامل موثر بر تعهد سازمانی…………………………. ۲۵

عوامل موثر بر تعهد عاطفی…………………….. ۲۶

عوامل موثر بر تعهد مستمر…………………….. ۲۹

عوامل موثر بر تعهد هنجاری…………………. ۳۳

انواع تعهد………………………. ۳۵

دیدگاه های نوین درباره تعهد سازمانی………… ۳۸

دیدگاههایی در مورد کانون های تعهد سازمانی…………………….. ۳۹

تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی……………………….. ۴۰

الگوهای چند بعدی…. ۴۱

سایر دیدگاهها درباره تعهد سازمانی………. ۴۱

راه کارهایی برای افزایش تعهد سازمانی……….. ۴۶

رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی…………… ۴۷

مفهوم تعهد حرفه ای ۴۹

دیدگاههای ناظر بر تعارض تعهد حرفه ای و سازمانی…………… ۴۹

دیدگاهای ناظر بر سازگاری تعهد حرفه ای و سازمانی …………..۵۱

فرایند ایجاد تعهد سازمانی……………………………. ۵۲

نتایج مطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی…. ۵۳

تعهد سازمانی و عملکرد شغلی……………….. ۵۶

تعهد سازمانی و رفتارهای مبتنی بر تابعیت سازمانی…………….. ۵۷

تعهد سازمانی و ماهیت شغل…………………. ۵۸

تعهد سازمانی و تاخیر کارکنان………………. ۵۸

تعهد سازمانی و غیبت کارکنان………………. ۶۰

تعهد سازمانی و ترک خدمت………………….. ۶۰

نتایج نا مطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی. ۶۳

ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی…………… ۶۶

تعهد به عنوان یک مفهوم دوبعدی: زمان و طبیعت……………………… ۶۸

زمان و تعهد: تعهد قبل از ورود در مقابل تعهد بعد از ورود به سازمان…………………. ۶۸

طبیعت تعهد: تعهد ابزاری در مقابل تعهد عاطفی…………………. ۶۹

شکلهای تعهد…………………..۷۰

تمایل به تعهد: تمایلات ابزاری و هنجاری ۷۰

تعهد عاطفی و ابزاری ۷۲

مدل مطرح شده از توسعه تعهد سازمانی……… ۷۳

فرایند قبل از ورود (به سازمان) تعهد……………..۷۳

توسعه تعهد سازمانی منتج شده……………………. ۷۵

دلایل نظری وعملی مدل. ۷۸

استنتاج عملی………………… ۷۸

ویژگی های شغلی:

نظریه های مرتبط با ویژگی های شغلی……….. ۸۰

مدل خصوصیات ویژه شغل…………………….. ۸۰

تئوری ویژگی های شغل…………………………. ۸۱

نظریه ویژگی های ضروری شغل……………. ۸۲

الگوی ویژگی های شغلی………………………… ۸۳

طراحی مجدد مشخصه های شغل………………… ۸۴

ایجاد شرایط لازم جهت انگیزش درونی……….. ۸۵

مشخصه ها یا ابعاد مختلف شغلی…………………. ۸۵

با معنی تلقی نمودن کار…………………………. ۸۶

احساس مسئولیت….. ۸۹

آگاهی از نتایج انجام کار…………………………. ۸۹

توان انگیزشی شغل یا MPS ………………………90

عوامل و عناصر تعدیل کننده…………………………..۹۱

دانش و مهارت………… ۹۲

شدت نیاز به رشد……. ۹۳

رضایت ناشی از عوامل مربوط به زمینه شغل…………………………..۹۵

نتایج وپیامدهای طراحی مجدد شغل…………… ۹۸

اثر بخشی کار……….. ۱۰۰

کاهش نسبت غیبت و ترک خدمت…….. ۱۰۰

اقدامات موثر جهت ارتقا ابعاد پنج گانه شغلی…………………………… ۱۰۱ ترکیب وظایف……………….۱۰۲

تشکیل واحد های طبیعی کار……………….۱۰۲

برقراری ارتباط با ارباب رجوع یا مشتری.۱۰۳

گسترش عمودی مشاغل………………………..۱۰۳

باز نمودن کانالهای بازخورد……………………۱۰۴

منابع تحقیق………………….۱۰۷

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه……………………………۱۰۹

معرفی سازمان…………….. ۱۰۹

روش تحقیق……………….. ۱۱۰

جامعه آماری تحقیق…… ۱۱۰

اندازه نمونه و روش نمونه گیری…………………. ۱۱۱

روش نمونه گیری……….. ۱۱۲

روش جمع آوری اطلاعات………………………….. ۱۱۳

ابزار اندازه گیری تحقیق ۱۱۵

روایی و پایایی……………… ۱۱۵

آزمون پایایی تحقیق…… ۱۱۷ منابع تحقیق………………….۱۲۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه………………………….. ۱۲۲

بررسی توصیفی اطلاعات……………………………. ۱۲۳

بررسی استنباطی اطلاعات ………………………….۱۲۵

فرضیه اصلی: بین ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………….. ۱۲۵

فرضیه فرعی ۱: بین ویژگی های شغلی و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۲۵

بین هویت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………. ۱۲۶

بین اهمیت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………۱۲۶

بین تنوع وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………….۱۲۷

بین استقلال و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………… ۱۲۷

بین دریافت بازخورد و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………. ۱۲۸

فرضیه فرعی ۲: بین ویژگی های شغلی و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۲۸

بین هویت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………. ۱۲۹

بین اهمیت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………۱۲۹

بین تنوع وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۳۰

بین استقلال و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………… ۱۳۰

بین دریافت بازخورد و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………. ۱۳۱

فرضیه فرعی ۳: بین ویژگی های شغلی و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………… ۱۳۱

بین هویت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………. ۱۳۲

بین اهمیت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………….۱۳۲

بین تنوع وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………..۱۳۳

بین استقلال و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………. ۱۳۳

بین دریافت بازخورد و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………….. ۱۳۴

بررسی تاثیر جنسیت به عنوان متغییر مداخله گر بر تعهد سازمانی…………………………. ۱۳۶

بررسی تاثیر تحصیلات به عنوان متغیر مداخله گر بر تعهد سازمانی………………………… ۱۳۸

رگرسیون و مدل سازی خطی…………………….. ۱۴۰

تعین مدل رگرسیونی ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی کارکنان………………………….. ۱۴۱

بررسی صحت معادله رگرسیون……………………۱۴۳

فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات

مقدمه………………………….. ۱۴۷

نتیجه گیری :

نتیجه گیری میدانی از بررسی رابطه ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی………………… ۱۴۸

پیشنهادات:

پیشنهاداتی به مدیران سازمان…………………….۱۵۲

پیشنهاداتی به سایر پژوهشگران…………………..۱۵۵

پیوستها:

پرسشنامه تحقیق

تجزیه و تحلیل کامپیوتری یافته ها

مقدمه

از آنجا که طبق تحقیقات صورت گرفته رفتار کارکنان در سازمان می تواند متأثر از نگرشهایشان باشد، از این رو، آگاهی از آنها برای مدیران سازمانها ضروری به نظر می رسد. با وجود این، بایستی اذعان کرد، آگاهی از همه نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت چندانی نداشته و مدیران نیز علاقه ای به دانستن همه این نگرشها ندارند. در واقع مدیران بیشتر علاقه مند به دانستن آن دسته از نگرشهایی هستند که با کار و سازمان مرتبط است. طبق تحقیقات انجام گرفته در این مورد سه نگرش عمده بیشترین توجه و تحقیق را از سوی محققان به خود جلب کرده اند. این سه نگرش عبارتند از:

-رضایت شغلی (Job Satisfaction )

-وابستگی شغل (Job Involvement )

– تعهد سازمانی (Organizational Commitment )

در این پژوهش به بررسی یکی از این نگرشها یعنی تعهد سازمانی پرداخته شده است.

چرا که نیروی انسانی متعهد خود را متعلق به سازمان می­بیند و برای اهداف سازمان که اهداف خود اوست از خویش مایه می­گذارد. نسبت به سازمان وابسته شده و خود را با آن هویت می­بخشد. لذا نیروی انسانی متعهد شاخص عمده برتری یک سازمان نسبت به سازمان­های دیگر است. این شانس اثربخشی و کارایی سازمان را افزایش می­دهد.

تعهد سازمانی را می­توان نوعی نگرش، احساس وابستگی و تعلق خاطر به سازمان دانست که خود بیانگر نوعی تمایل، نیاز و الزام جهت ادامه اشتغال در یک سازمان می­باشد. و در بر گیرنده سه بعد تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری است. در این راستا هر عاملی که تعهد و تعلق خاطر کارکنان را افزایش دهد مهم و شایان توجه است. به همین منظور در این پژوهش به بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی پرداخته ایم تا بتوان از طریق ارتقا ابعاد ویژگی های شغلی تنوّع مهارت، اهمیّت وظیفه، هویّت وظیفه، استقلال و بازخورد، تعهد سازمانی کارکنان را افزایش داد.

بیان موضوع

اندیشمندان مدیریت و صاحب نظران رفتار سازمانی پیرامون مقوله تعهد و بوی‍ژه تعهد سازمانی به تفصیل سخن گفته­اند. مروری بر ادبیات مربوطه نشان می­دهد. تعهد سازمانی موضوع جدیدی است که بیشتر در دو دهه اخیر بسط و گسترش یافته است.

تعهد در زبان فارسی به معنای برگردن گرفتن شرط و پیمان و خود را ملزم به انجام عملی دانستن تعریف شده است (مولایی، ۱۳۷۸).

بوکانان (۱۹۷۴) تعهد را اینگونه تعریف کرده است: تعهد نوعی وابستگی عاطفی و تعصب آمیز به ارزشها و اهداف یک سازمان می­باشد. وابستگی به نقش فرد در رابطه با ارزشها و اهداف نسبت به سازمان به خاطر خود سازمان جدای از ارزشهای ابزاری آن (مولایی، ۱۳۷۸).

استیرز و پورتر (۱۹۸۳) تعهد سازمانی را درجه نسبی تعیین هویت فرد با یک سازمان خاص و درگیری و مشارکت او با آن سازمان بیان کرده­اند. در این تعریف تعهد سازمانی سه عامل را شامل می­شود ‌(Steers & Porter, 1983, 283) .

الف) اعتقاد قوی به اهداف و ارزشهای سازمان

ب) تمایل به تلاش قابل ملاحظه به خاطر سازمان

ج) آرزو و خواست قوی و عمیق برای ادامه عضویت با سازمان

آلن و می یر (۱۹۹۱) معتقدند که تعهد یک حالت روانی است که نوعی تمایل، نیاز و الزام جهت ادامه اشتغال در یک سازمان می­باشد. این اندیشمندان تعهد را به سه بعد تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری تقسیم کرده­اند (Meyer & Allen, 1991, 61-67).

جان کروپانزا و همکاران (۱۹۹۷) تعهد سازمانی را اینگونه تعریف نموده­اند. تعهد سازمانی نوعی احساس وابستگی و تعلق خاطر به سازمان است (مولایی، ۱۳۷۸).

آرجریس (۱۹۹۸) معتقد است که تعهد یک مفهوم روابط انسانی است که به توانمند کردن و فعال کردن ذهن انسان اشاره دارد. بدون تعهد اجرای هر تمهید یا ایده جدیدی به سختی پذیرفته میشود (مولایی، ۱۳۷۸).

در مجموع چنین به نظر می­رسد که کلیه تعاریف ارائه شده در زمینه تعهد سازمانی در بر گیرنده این سه موضوع کلی است.

الف) وابستگی عاطفی به سازمان

ب) هزینه­های متصوره (احتمالی) ناشی از ترک سازمان

ج) احساس مسئولیت، الزام و تکلیف به باقی ماندن در سازمان

در پژوهش حاضر تعریف مورد نظر ما از تعهد سازمانی معطوف به دیدگاه آلن و می یر از تعهد سازمانی است.

در مدلی که توسط آلن و می یر(۱۹۸۷) مطرح شده هر یک از این موارد به ترتیب چنین نامیده شده­اند. (Allen & Meyer, 1990, 1-18)

۱. تعهد عاطفی [۱]

۲. تعهد عقلانی یا مستمر[۲]

۳. تعهد تکلیفی یا هنجاری[۳]

نقطه مشترک هر سه جز مذکور این است که تعهد یک حالت روانی بوده که در ابتدا روابط کارمند را با سازمان مشخص کرده و ثانیاً بطوری ضمنی اشاراتی مبنی بر تداوم یا قطع عضویت فرد در سازمان دارد.

تعهد عاطفی: بیانگر پیوستگی عاطفی و تعیین هویت کارمند با ارزشها و اهداف سازمان.

تعهد مستمر یا عقلانی: بیانگر هزینه­های ناشی از ترک سازمان و لذا اجبار به باقی ماندن در سازمان.

تعهد هنجاری : بیانگر احساس تکلیف، دین و الزام به باقی ماندن در سازمان است.

تئوری خاصی که ترنر ولارنس مبتنی بر پیش نیازهای شغلی ارائه کردند سنگ بنای چیزی را گذاشت که می توان بدان وسیله ویژگی های کار را تعریف کرد و به رابطه بین انگیزش، عملکرد و رضایت شغلی افراد پی برد. یعنی ریچارد هاکمن وگرگ الدهام توانستند الگوی ویژگی های شغلی را (بر آن اساس ) ارائه کنند (رابینز، ۱۳۸۳، ۹۲۸).

استونر ودیگران (۱۳۸۲، ۶۱۹) بیان می دارند ریچارد هاکمن و همکارانش می خواستند که کارگرها برای انجام دادن کار خود دارای انگیزه بالایی باشند، پنج بعد شغل را در نظر گرفتند. با توجه به الگوی ویژگی های شغلی، هر نوع کار یا شغلی را می توان بر حسب پنج بعد اصلی کار به شرح زیر بیان کرد :


.Affective Commitment1

.Continuance Commitment2

.Normative Commitment3

تحلیل رابطه عوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی
فهرست مطالبعنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه. ۱بیان موضوع…………………….. ۲اهمیت و ضرورت تحقیق……۷فرضیه ها یا سوالهای تحقیق……………………………..۸هدف اصلی تحقیق…………..۱۰روش تحقیق…………………….۱۰جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه۱۱قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی تحقیق…………..۱۱منابع گرد آوری اطلاعات…۱۲سوابق مربوط……………………۱۲روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………..۱۳مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق…………….۱۴تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح…………۱۴منابع تحقیق…………………….۱۶
فصل دوم: ادبیات موضوع
مقدمه……………………………. ۱۸تعهد سازمانی:ابعاد و تعاریف تعهد سازمانی…………………………. ۱۹ تعهد عاطفی…………… ۱۹ تعهد مستمر…………. ۲۱ تعهد هنجاری………….. ۲۲عوامل موثر بر تعهد سازمانی…………………………. ۲۵ عوامل موثر بر تعهد عاطفی…………………….. ۲۶ عوامل موثر بر تعهد مستمر…………………….. ۲۹ عوامل موثر بر تعهد هنجاری…………………. ۳۳انواع تعهد………………………. ۳۵دیدگاه های نوین درباره تعهد سازمانی………… ۳۸ دیدگاههایی در مورد کانون های تعهد سازمانی…………………….. ۳۹ تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی……………………….. ۴۰ الگوهای چند بعدی…. ۴۱ سایر دیدگاهها درباره تعهد سازمانی………. ۴۱راه کارهایی برای افزایش تعهد سازمانی……….. ۴۶رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی…………… ۴۷ مفهوم تعهد حرفه ای ۴۹ دیدگاههای ناظر بر تعارض تعهد حرفه ای و سازمانی…………… ۴۹ دیدگاهای ناظر بر سازگاری تعهد حرفه ای و سازمانی …………..۵۱فرایند ایجاد تعهد سازمانی……………………………. ۵۲نتایج مطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی…. ۵۳ تعهد سازمانی و عملکرد شغلی……………….. ۵۶ تعهد سازمانی و رفتارهای مبتنی بر تابعیت سازمانی…………….. ۵۷ تعهد سازمانی و ماهیت شغل…………………. ۵۸ تعهد سازمانی و تاخیر کارکنان………………. ۵۸ تعهد سازمانی و غیبت کارکنان………………. ۶۰ تعهد سازمانی و ترک خدمت………………….. ۶۰نتایج نا مطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی. ۶۳ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی…………… ۶۶تعهد به عنوان یک مفهوم دوبعدی: زمان و طبیعت……………………… ۶۸ زمان و تعهد: تعهد قبل از ورود در مقابل تعهد بعد از ورود به سازمان…………………. ۶۸ طبیعت تعهد: تعهد ابزاری در مقابل تعهد عاطفی…………………. ۶۹شکلهای تعهد…………………..۷۰ تمایل به تعهد: تمایلات ابزاری و هنجاری ۷۰ تعهد عاطفی و ابزاری ۷۲مدل مطرح شده از توسعه تعهد سازمانی……… ۷۳فرایند قبل از ورود (به سازمان) تعهد……………..۷۳ توسعه تعهد سازمانی منتج شده……………………. ۷۵دلایل نظری وعملی مدل. ۷۸استنتاج عملی………………… ۷۸ویژگی های شغلی:نظریه های مرتبط با ویژگی های شغلی……….. ۸۰ مدل خصوصیات ویژه شغل…………………….. ۸۰ تئوری ویژگی های شغل…………………………. ۸۱ نظریه ویژگی های ضروری شغل……………. ۸۲ الگوی ویژگی های شغلی………………………… ۸۳طراحی مجدد مشخصه های شغل………………… ۸۴ایجاد شرایط لازم جهت انگیزش درونی……….. ۸۵مشخصه ها یا ابعاد مختلف شغلی…………………. ۸۵ با معنی تلقی نمودن کار…………………………. ۸۶ احساس مسئولیت….. ۸۹ آگاهی از نتایج انجام کار…………………………. ۸۹توان انگیزشی شغل یا MPS ………………………90عوامل و عناصر تعدیل کننده…………………………..۹۱ دانش و مهارت………… ۹۲ شدت نیاز به رشد……. ۹۳ رضایت ناشی از عوامل مربوط به زمینه شغل…………………………..۹۵نتایج وپیامدهای طراحی مجدد شغل…………… ۹۸ اثر بخشی کار……….. ۱۰۰ کاهش نسبت غیبت و ترک خدمت…….. ۱۰۰اقدامات موثر جهت ارتقا ابعاد پنج گانه شغلی…………………………… ۱۰۱ ترکیب وظایف……………….۱۰۲ تشکیل واحد های طبیعی کار……………….۱۰۲ برقراری ارتباط با ارباب رجوع یا مشتری.۱۰۳ گسترش عمودی مشاغل………………………..۱۰۳ باز نمودن کانالهای بازخورد……………………۱۰۴منابع تحقیق………………….۱۰۷
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه……………………………۱۰۹معرفی سازمان…………….. ۱۰۹روش تحقیق……………….. ۱۱۰جامعه آماری تحقیق…… ۱۱۰اندازه نمونه و روش نمونه گیری…………………. ۱۱۱روش نمونه گیری……….. ۱۱۲روش جمع آوری اطلاعات………………………….. ۱۱۳ابزار اندازه گیری تحقیق ۱۱۵روایی و پایایی……………… ۱۱۵آزمون پایایی تحقیق…… ۱۱۷ منابع تحقیق………………….۱۲۱
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه………………………….. ۱۲۲بررسی توصیفی اطلاعات……………………………. ۱۲۳بررسی استنباطی اطلاعات ………………………….۱۲۵ فرضیه اصلی: بین ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………….. ۱۲۵ فرضیه فرعی ۱: بین ویژگی های شغلی و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۲۵ بین هویت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………. ۱۲۶ بین اهمیت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………۱۲۶ بین تنوع وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………….۱۲۷ بین استقلال و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………… ۱۲۷ بین دریافت بازخورد و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………. ۱۲۸ فرضیه فرعی ۲: بین ویژگی های شغلی و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۲۸ بین هویت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………. ۱۲۹ بین اهمیت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………۱۲۹ بین تنوع وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………… ۱۳۰ بین استقلال و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………… ۱۳۰ بین دریافت بازخورد و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………. ۱۳۱ فرضیه فرعی ۳: بین ویژگی های شغلی و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………… ۱۳۱ بین هویت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………. ۱۳۲ بین اهمیت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد………………….۱۳۲ بین تنوع وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد……………………..۱۳۳ بین استقلال و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………………………. ۱۳۳ بین دریافت بازخورد و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد…………….. ۱۳۴بررسی تاثیر جنسیت به عنوان متغییر مداخله گر بر تعهد سازمانی…………………………. ۱۳۶بررسی تاثیر تحصیلات به عنوان متغیر مداخله گر بر تعهد سازمانی………………………… ۱۳۸رگرسیون و مدل سازی خطی…………………….. ۱۴۰تعین مدل رگرسیونی ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی کارکنان………………………….. ۱۴۱بررسی صحت معادله رگرسیون……………………۱۴۳
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه………………………….. ۱۴۷
نتیجه گیری :نتیجه گیری میدانی از بررسی رابطه ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی………………… ۱۴۸پیشنهادات: پیشنهاداتی به مدیران سازمان…………………….۱۵۲ پیشنهاداتی به سایر پژوهشگران…………………..۱۵۵
پیوستها:پرسشنامه تحقیق تجزیه و تحلیل کامپیوتری یافته ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.