پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش :
پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
فهرست
-۱ ) مقدمه……………………………… ۱۴
۲-۲ ) فاوا در آموزش و پرورش………………. ۱۴
۲-۲-۱) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور……. ۱۴
۲-۲-۲ ) دلایل استفاده از فاوا در آموزش……… ۱۵
۲-۲-۳ ) نگرش های توسعه فاوا……………….. ۱۶
۲-۲-۳-۱) نگرش ظهور کننده………………… ۱۷
۲-۲-۳-۲) نگرش کاربردی…………………… ۱۷
۲-۲-۳-۳) نگرش ترکیبی ( ادغامی )………….. ۱۸
۲-۲-۳-۴) نگرش تحولی…………………….. ۱۸
۲-۲-۴) ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس……. ۱۹
۲-۲-۵ ) مراحل اجرای برنامه های فاوا در آموزش و پرورش ۲۳
۲-۲-۵-۱) مرحله اول : تا پایان برنامه سوم توسعه ۲۴
۲-۲-۵-۲ ) مرحله دوم : تا پایان برنامه چهارم توسعه ۲۴
۲-۲-۵-۳ ) مرحله سوم : پایان برنامه پنجم توسعه ۲۵
۲-۲-۶ ) مراحل توسعه فاوا در آموزش و پرورش ایران از ابعاد علمی و نظری…………………………………… ۲۶
۲-۲-۶-۱)ورود فاوا به صورت ابزار مدیریت در ساختار اداری و … …………………………………….. ۲۶
۲-۲-۶-۲) ورود فاوا به مثابه یک درس در آموزش و پرورش ۲۶
۲-۲-۶-۳ ) تغییر نگاه به فاوا و تکوین جهت گیری کلی ۲۶
۲-۲-۶-۴ ) توسعه ی فاوا در چارچوب طرح تکفا … ۲۷
۲-۲-۷ ) بررسی های موردی در برنامه های ملی فاوا در کشورهای دیگر………………………………………. ۲۷
۲-۲-۷-۱ ) کشور بلغارستان………………… ۲۷
۲-۲-۷-۲ ) کشور چین……………………… ۲۹
۲-۲-۷-۳ ) آموزش و پرورش امریکا …………. ۳۱
۲-۲-۷-۴ ) کشور دانمارک…………………. ۳۱
۲-۲-۷-۵ ) کشور اندونزی………………….. ۳۲
۲-۲-۷-۶ ) کشور برزیل…………………… ۳۳
۲-۲-۷-۷ ) کشور مالزی…………………… ۳۴
۲-۲-۸ ) موانع بکارگیری فاوا در آموزش و پرورش.. ۳۶
۲-۲-۸-۱ ) موانع زیر ساختی – فنی ………… ۳۶
۲-۲-۸-۲ ) موانع فردی …………………… ۳۷
۲-۲-۸-۳ ) موانع اقتصادی ………………… ۳۹
۲-۲-۸-۴ ) موانع فرهنگی – آموزشی ………… ۴۰
۲-۲-۹ ) یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی ۴۲
۲-۲-۱۰ ) فاوا و ارتقاء یادگیری دانش آموزان…. ۴۵
۲-۲-۱۱ ) نقش های یاددهی _ یادگیری فاوا……. ۴۶
۲-۲-۱۱-۱ ) نقش فاوا در تسهیل یاددهی – یادگیری ۴۷
۲-۲-۱۱-۲ ) نقش فاوا در انگیزش یادگیری …… ۴۹
۲-۲-۱۱-۳ ) نقش فاوا در یادگیری شاگرد محور… ۵۰
۲-۲-۱۱-۴ ) نقش فاوا در سنجش و ارزیابی…….. ۵۴
۲-۲-۱۱-۵ ) نقش فاوا در بهبود و ارتقای مهارتهای تفکر ۵۶
۲-۲-۱۲ ) صلاحیت های مورد نیاز معلمان در فرایند یاددهی– یادگیری مبتنی بر فاوا…………………………… ۵۹
۲-۲-۱۲-۱ ) صلاحیت های ارتباطی – اطلاعاتی……. ۵۹
۲-۲-۱۲-۲ ) صلاحیت در استفاده از فاوا………. ۶۱
۲-۲-۱۲-۳ ) صلاحیت رسانه ای معلم…………… ۶۲
۲-۲-۱۳) مدارس هوشمند……………………… ۶۵
۲-۲-۱۴ ) علل تاسیس مدارس هوشمند……………. ۶۶
۲-۲-۱۵ ) اهداف مدارس هوشمند………………. ۶۸
۲-۲-۱۶ ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند………. ۶۹
۲-۲-۱۷ ) فرایند تمرین و تکرار در مدرسه هوشمند. ۷۰
۲-۲-۱۸ ) آزمون در مدرسه هوشمند……………. ۷۰
۲-۲-۱۹ ) راهبردهای توسعه مدارس هوشمند………. ۷۱
۲-۲-۲۰ ) زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند ۷۲
۲-۲-۲۱ ) ساختار اجرایی مدارس هوشمند………… ۷۴
۲-۲-۲۱-۱ ) شرح وظایف مدیر مدرسه هوشمند……. ۷۴
۲-۲-۲۱-۲ ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند…………………………………….. ۷۵
۲-۲-۲۱-۳ ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند….. ۷۵
۲-۲-۲۱-۴ ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند ۷۷
۲-۲-۲۱-۵ ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند ۷۷
۲-۲-۲۲ ) موانع موجود در راه توسعه ی مدارس هوشمند در کشور ۷۸
۲-۳ ) مبانی عملی تحقیق …………………. ۷۹
۲-۳-۱ ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور……. ۷۹
۲-۳-۲ ) تحقیقات انجام شده در خارج کشور……. ۸۴
۲-۱ ) مقدمه
در این فصل ادبیات مرتبط با موضوع تحقیق : در دو بخش مجزا ارائه شده است . در بخش اول حول محور فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش و اهمیت آن در آموزش و پرورش و فرآیند آموزش پرداخته می شود و در ادامه مباحثی در مورد مدارس هوشمند و ویژگی های آن مطرح می گیرد . در بخش دوم نیز پیشینه تجربی شامل پژوهش ها ، پایان نامه ها ، مقالات مرتبط با موضوع تحقیق ( اعم از داخلی و خارجی ) مورد بررسی قرار می گیرد .
۲-۲ ) فاوا در آموزش و پرورش
۲-۲-۱ ) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور
در ایران موضوع فناوری اطلاعات و مقوله کلاس مجازی از دو وجه اصلی دارای اهمیت است : نخست آنکه یکی از سیاست های اصلی نظام آموزش و پرورش شکوفایی استعدادها و به منصه ی ظهور رساندن توانمندی های افراد در جهت تعالی و توسعه ی متوازن و پایدار است از این رو طراحی و پیاده سازی این ایده گام موثری در تحقق هدف فوق ، رفع تبعیض آموزشی و تربیت نیروهایی است که بتواند در آینده سکان هدایت کشور را بدست گیرند . شایان ذکر است که به دلیل تنگناهای موجود در نظام آموزشی کشور ، متاسفانه در حال حاضر رویکرد حاکم بر مدارس ( و حتی دانشگاه ها ) دیدگاه عملکرد نگر و مبتنی بر خروج است ، به همین دلیل میزان ریزش تحصیلی در مدارس کشور بیش از ده درصد و هزینه ی تکرار پایه افزون بر هزاران میلیارد ریال است . علاوه بر خیل دارندگان مدارک تحصیلی و جویای کار ، معضل عدم کارآفرینی در جامعه ، مبین عدم تجانس آموزش های سنتی رسمی با نیازهای جامعه نیز می باشد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.