تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین) دارای ۱۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین) :
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
حاضر در ۱۱۵ صفحه تهیه و تنظیم شده است .
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۱
فصـل اول: کلیـات تحقیـق
۱ـ۱) مقدمه. ۲
۱-۲) بیان مساله. ۴
۱ـ۳) اهمیت و ضرورت فایل.. ۵
۱ـ۴) اهداف فایل.. ۶
۱ـ۵) سؤالات فایل.. ۶
۱ ـ ۶) فرضیههای فایل.. ۶
۱ ـ ۷) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها و واژههای کلیدی.. ۷
۱- ۸) قلمرو فایل.. ۹
۱ـ۸ـ۱) قلمرو زمانی فایل.. ۹
۱ـ۸ـ۲) قلمرو موضوعی فایل.. ۹
۱ـ۸ـ۳) قلمرو مکانی فایل.. ۹
فصل دوم: مروری بر ادبیات نظری و پیشینه فایل
۲ـ۱) مقدمه. ۱۱
۲-۲) مدیریت دانش… ۱۲
۲-۲-۱) داده، اطلاعات، دانش و خرد. ۱۲
۲-۲-۲) انواع دانش… ۱۴
۲-۲-۲-۱) انواع دانش از نظر نوناکا ۱۴
۲-۲-۲-۲) انواع دانش از نظر ماشلوپ… ۱۵
۲-۲-۳) تعاریف مدیریت دانش… ۱۶
۲-۲-۴) اهداف مدیریت دانش… ۱۸
۲-۲-۵) راهبردهای مدیریت دانش… ۱۸
۲-۲-۶) سیستم مدیریت دانش… ۱۹
۲-۲-۷) الزامات اجرایی مدیریت دانش… ۱۹
۲-۲-۸) کارایی مدیریت دانش… ۲۱
۲-۲-۹) فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش… ۲۲
۲-۲-۱۰) اهمیت نیاز به مدیریت دانش در سازمان های دولتی.. ۲۲
۲-۲-۱۱) عناصر مهم در چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. ۲۳
۲-۲-۱۲) چرخه مدیریت دانش… ۲۴
۲-۲-۱۲-۱) خلق دانش… ۲۴
۲-۲-۱۲-۲) ذخیره دانش… ۲۷
۲-۲-۱۲-۳) تسهیم دانش… ۲۷
۲-۲-۱۲-۴) کاربرد دانش… ۲۸
۲-۲-۱۳) اصول و فرایندها مدیریت دانش… ۲۸
۲-۲-۱۴) مدلهای مدیریت دانش… ۳۵
۲-۲-۱۴-۱) فرآیندهای مدیریت دانش نوناکا ۳۵
۲-۲-۱۴-۲) مدل تلفیقی فرایندهای مدیریت دانش دالکیر. ۳۶
۲-۲-۱۴-۳) مدل پایههای ساختمان مدیریت دانش پروبست و همکاران. ۳۶
۲-۲-۱۴-۴) مدل گاپا و لایر. ۳۸
۲-۲-۱۴-۵) مدل گالاگان. ۳۹
۲-۲-۱۴-۶) مدل جاشاپارا ۳۹
۲-۲-۱۴-۷) مدل زعفریان و همکاران. ۳۹
۲-۲-۱۴-۸) مدل پک من.. ۴۰
۲-۲-۱۵) فرایندهای مدیریت دانش مورد استفاده در این فایل.. ۴۱
۲-۲-۱۵-۱) دانشآفرینی.. ۴۱
۲-۲-۱۵-۲) جذب دانش… ۴۲
۲-۲-۱۵-۳) سازماندهی دانش… ۴۲
۲-۲-۱۵-۴) انتشار دانش… ۴۲
۲-۲-۱۵-۵) ذخیره و نگهداری دانش… ۴۲
۲-۲-۱۵-۶) کاربرد و بهرهگیری دانش… ۴۲
۲-۲-۱۶) سرمایه فرهنگی.. ۴۳
۲-۲-۱۷) مدیریت دانش در منابع انسانی.. ۴۴
۲-۲-۱۸) مدیریت دانش در مقابل مدیریت اطلاعات… ۴۴
۲-۳) توانمندسازی.. ۴۶
۲-۳-۱) ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان ها ۴۷
۲-۳-۲) اهداف توانمندسازی کارکنان. ۴۸
۲-۳-۳) رویکردهای توانمندسازی.. ۴۹
۲-۳-۳-۱) رویکرد ساختاری.. ۴۹
۲-۳-۳-۲) رویکرد روانشناختی.. ۴۹
۲-۳-۴) متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روانشناختی.. ۵۱
۲-۳-۵) عوامل مؤثر بر توانمندسازی.. ۵۱
۲-۳-۶) ابعاد توانمندسازی روانشناختی.. ۵۲
۲-۳-۷) مدل توانمندسازی گائو. ۵۶
۲-۳-۸) مدل توانمندسازی مگ لاگان و نل.. ۵۶
۲-۳-۹) مدل توانمندسازی نولر. ۵۶
۲-۳-۱۰) استراتژیهای توانمندسازی.. ۵۷
۲-۳-۱۰-۱) استراتژی افزایش آگاهی جمعی از طریق داستان گویی.. ۵۷
۲-۳-۱۰-۲) استراتژی آموزش مهارتهای حل مساله. ۵۷
۲-۳-۱۰-۳) استراتژی آموزشهای مهارتهای پشتیبانی و تجهیز منابع. ۵۸
۲-۴) پیشینه فایل.. ۵۸
۲-۴-۱) فایلات انجام شده در داخل کشور. ۵۸
۲-۴-۲) فایلات انجام شده در خارج از کشور. ۶۴
فصل سوم: روش تحـقیـق
۳ـ۱) مقدمه. ۶۷
۳-۲) روش فایل.. ۶۷
۳ ـ۳) جامعه و نمونه آماری.. ۶۸
۳ـ۴) ابزار گردآوری دادهها ۶۸
۳-۵) روائی و پایائی ابزار سنجش… ۷۲
۳-۵-۱) روائی ابزار سنجش… ۷۲
۳-۵-۲) پایائی ابزار سنجش… ۷۲
۳ـ۶) روش تجزیه و تحلیل دادهها ۷۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای فایل
۴ـ۱) مقدمه. ۷۴
۴-۲) توصـیف آماری شاخصهای جمعیت شناختی پرسشنامه. ۷۶
۴ ـ۳) توصـیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیرهای فایل.. ۷۸
۴-۳-۱) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر توانمندسازی.. ۷۸
۴-۳-۲) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر مدیریت دانش… ۷۸
۴-۳-۳) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر تفویض اختیار. ۷۹
۴-۳-۴) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر تشویق و اعطاء پاداش… ۷۹
۴-۳-۵) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر اجرای نظام پیشنهادات… ۷۹
۴-۳-۶) توصیف آماری شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیر بهبود عملکرد کارکنان. ۸۰
۴-۴) تجـزیه و تحلیل استنباطی دادههای آماری (آزمون فرضیههای فایل) ۸۱
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
۵ـ۱) مقدمه. ۸۶
۵ ـ۲) بحث و نتیـجهگیری.. ۸۶
۵ـ۳) پیشنهادها ۸۷
۵ ـ ۴) محدودیتها و مشکلات فایل.. ۸۹
منابع. ۹۰
پیوست… ۹۵
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (۲-۱): تعاریف مختلف دانش… ۱۳
جدول (۲-۲): چهار نوع تعامل بین دانش… ۲۵
جدول (۲-۳): حالتهای چهارگانه تبدیل دانش در مدل نوناکا ۲۶
جدول (۲-۴): انواع فرآیندهای مدیریت دانش… ۳۴
جدول (۲-۵): تفاوت بین مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش… ۴۵
جدول (۲-۶): مقایسه رویکرد ساختاری توانمندسازی با رویکرد روانشناختی.. ۵۰
جدول (۲-۷): نظرات مختلف درباره ابعاد توانمندسازی.. ۵۲
جدول (۲-۸): مدل توانمندسازی نولر. ۵۷
جدول (۳-۱): پایایی متغیرهای فایل.. ۷۲
جدول ( ۴-۱): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به سؤال جنسیت… ۷۶
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به سؤال میزان تحصیلات… ۷۷
جدول (۴-۳): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر توانمندسازی.. ۷۸
جدول (۴-۴): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر مدیریت دانش… ۷۸
جدول (۴-۵): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر تفویض اختیار. ۷۹
جدول (۴-۶): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر تشویق و اعطاء پاداش… ۷۹
جدول (۴-۷): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر اجرای نظام پیشنهادات… ۷۹
جدول (۴-۸): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونه آماری به متغیر بهبود عملکرد کارکنان. ۸۰
جدول (۴- ۹): نتایج آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف… ۸۰
جدول (۴-۱۰): آزمون فرضیه اصلی.. ۸۱
جدول (۴-۱۱): آزمون فرضیه اصلی.. ۸۲
جدول (۴-۱۲): آزمون فرضیه فرعی.. ۸۲
جدول (۴-۱۳): آزمون فرضیه فرعی.. ۸۳
جدول (۴-۱۴): آزمون فرضیه فرعی.. ۸۴
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (۴- 1): درصد پاسخهای نمونه آماری به سؤال جنسیت… ۷۶
نمودار (۴-2): درصد پاسخهای نمونه آماری به سؤال میزان تحصیلات… ۷۷
تأثیر مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان در سازمان (مطالعه ی موردی منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل (۲-۱): سلسله مراتب دانش… ۱۴
شکل (۲-۲): فرآیندهای مدیریت دانش… ۳۵
شکل (۲-۳): مدل تلفیقی فرایندهای مدیریت دانش… ۳۶
شکل (۲-۴): مدل پایههای ساختمان مدیریت دانش… ۳۸
شکل (۲-۵): ابعاد توانمندسازی.. ۵۳
چکیده
امروزه سازمانها دریافتهاند که هیچ چیز بــــه اندازه دانایی نمیتواند آنها را در دنیای رقابتی امروز پایدار نگه دارد، لذا بیش از هر چیز کارکنان سازمان به عنوان صاحبان دانایی و مهمترین سرمایه سازمان مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش بعنوان ابزاری که میتواند دانایی موجود را گردآوری و نظم و پویایی بخشیده و در کل سازمان اشاعه دهد، اهمیت یافته است. لذا فایل حاضر که با هدف بررسی تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خداآفرین انجام گرفته است، به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سؤال است که بکارگیری مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خداآفرین چه تأثیری بر عمکرد کارکنان خواهد داشت؟ به منظور آزمون فرضیههای فایل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آماره آزمون t، برای هر یک از متغیرهای فایل پرسشنامههای استاندارد لاوسون (ستجش شاخصهای مدیریت دانش)، اسپریتزر (سنجش شاخصهای توانمندسازی) و آزادهدل و همکاران (سنجش شاخصهای بهبود عملکرد کارکنان) و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده در اختیار کلیه کارکنان و مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین به تعداد ۱۴۰ نفر قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیههای فایل نشان داد که؛
فرضیه اصلی ۱: توانمندسازی موجب بهبود عملکرد کارکنان گردیده است.
فرضیه اصلی ۲: مدیریت دانش موجب بهبود عملکرد کارکنان گردیده است.
فرضیه فرعی ۱: تفویض اختیار موجب بهبود عملکرد کارکنان گردیده است.
فرضیه فرعی ۲ : تشویق و اعطاء پاداش موجب بهبود عملکرد کارکنان گردیده است.
فرضیه فرعی ۳ : اجرای نظام پیشنهادات موجب بهبود عملکرد کارکنان گردیده است.
واژههای کلیدی: مدیریت دانش، توانمندسازی، بهبود عملکرد کارکنان، اقتصاد دانایی محور
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.